Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nevíte někdo jaký je rozdíl mezi nemrznoucí směsi G11 a G48?
Je v tom nějaký rozdíl nebo se mohou tyto dvě mísit?
G11 jsem nikdy doposud neviděl.
Děkuji
Dvě různé směsi, různá složení. Dokonce mám pocit, že mi servisák říkal, že spolu chemicky reagují, takže v žádném případě nemísit! Do motoru patří vždy to, co předepisuje výrobce. Pokud uvádí G48 (např. Fabie), nesmí tam přijít G12 (to bylo tuším u Favorita).
doplněno 25.01.13 09:44:Pardon, spletl jsem G48 a G12. Takže G11 i G48 vyhovuje normě VW TL 774C. Použít by se mohla jedna nebo druhá, ale asi bych je nemíchal dohromady.
já to míchat nedoporučuju a to ani po řádným propláchnutí už sem byl párkrát svědkem a mám i osobní skušenost že po té do měsíce odešlo těsnění pod hlavou
já říkám je li tam červená lij červenou
je li tam modrá lij modrou nebo zelenou
To těsnění neodejde často, jak píšeš,že tam naleješ G12, ale proto, že nemrznoucí směsi typu fridex stabil žraly těsnění normálně,neměly ani takové antikorozní účinky, a když s tím někdo po letech zahejbal, šlo těsnění často po pár dnech do háje.To se ale dělo i po použití shodné náplně, nebo nouzově i vody. S G12 se to většinou jen urychlí, protože rozpustí ty sračky po stabilu a rez, který to držel po hromadě. Jinak G11 vyměnit za G12 v pohodě po propláchnutí, tam už tenhle problém není.
No jasně že za to může ta červená!
Zase jedna blbost aby toto způsobila výměna kapaliny po předcházejícímdůkladném průplachu-spíše jak píše Buky.Zkrátka a jasně-průplach a následně černená to postižené místo jen důkladně očistila od rzi a díky tomu se pak muselo měnit těsnění. Pokud by se udělal důkladný průplach a dala se náplně jako předtím tak by to vydrželo jen nepatrě déle.
Nevím jak kdo,ale zásadně bych je mmimo nouzového doplnění nemíchal,i když jsou navzajem mísitelné!
Kolego, to že má někdo jiné zkušenosti, ještě neznamená, že je to blbost.Mě se třeba potom bude zdát tvůj názor taky jako blbost. Pokud doplním, tak těsnění šlo kadit většinou u aut typu Š 105-120,Favorit, Felda.To je spíš o kvalitě (teda spíše nekvalitě) těsnění, než o záměně za kvalitnější kapalinu. Já s tím prostě problém nemám, možná je to i tím, že u nás ve městě tyhle auta lidé převážně vyhodili, tak to jezdí na servis spíše vzácně.Na vesnici je to jiná liga.
doplněno 25.01.13 10:57:Škodovkáři s tím byli legendární, kombinace fridex speciál, nebo stabil a to těsnění z "asfaltový lepenky"byla pověstná. Nikdo v těch dobách neměnil neustále těsnění pod hlavou jako oni. Svojí nezastupitelnou úlohu v tomhle procesu měla i hlava válců.
doplněno 25.01.13 11:03:Jen pro pořádek záměna kapaliny za druhou není mísení, ale záměna, to je jistě velký rozdíl! Mísení je dolití jednoho obsahu do druhého. To je v pořádku jen u kapalin stejného složení (normy).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.