Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chtěl bych se zeptat jestli je opravdu "sebevražda", z hlediska zničení toho turba, pořídit si nadupaný dvoulitr v turbu (benzín), když by byl provozován hlavně na krátkých trasách cca 3 km tam a 3 km zpět?
Vím, že za studena se mu nemá šlapat na krk, po dojetí nechat chvilku v klidu atd.
Samozřejmě, že bych celé ty 3 km nejel v červených otáčkách, ale na druhou stranu zase i v mrazech bych nechtěl jezdit/rozjíždět jako kloboučník.
Opravdu bych si s téměř jistotou takto turbo např. do 1, 2 let zničil?
Má tady někdo osobní zkušenost s podobným využíváním takového auta atd.?
Ještě doplním - jednalo by se o nájezd směšných max. 5.000 km/rok.
A ještě doplňující otázka - pokud bych jezdil na Natural 95 místo na výrobcem doporučovaný Natural 98, ničil bych nějak výrazněji ten motor, případně byl by zde výraznější pokles výkonu?
Díky za odpovědi.
vždy se udává minimální oktanové číslo. pokud máte 98 tak 98. čím menší číslo tím déle benzín hoří a déle předává teplo.to znamená propalování pístů,kroucení lopatek turba a podpalování ventilů.turbu vadí hlavně nevhodný olej který po vypnutí motoru na rozžhavené hřídely zkarbonuje. ale výkonné turba mají samostatné dochlazování,hlavně volvo a renault.
Pěkný večer,
Ono je složité, takhle od pasu něci napsat, záleží jestli se jedná o funglovku nebo o ojetinu, tam pak záleží kolik má najeto...
Pokud bude v dobrém stavu, tak takový provoz musí v pohodě 6 let zvládnout, pro zahřátí turba, stačí jet v otáčkách (cca 2500) třeba 500 metrů a turbo je zahřáté. Samozřejmě v průměrných teplotách
Co se týče paliva, tak 95 by tomu asi vadit neměla...
Prosím o info, jen ze zvědavosti, o jaký se jedná vůz, něco z kategorie HotHatch?
Také Vám přeji pěkný večer,
samozřejmě by se jednalo o starší ojetinu a samozřejmě bych počítal i výměnou toho turba, jelikož jak mám vyposlechnuto, že turbo pokud má více než 100.000, tak se doporučuje výměna (+ navíc ty stočené km, že).
Zatím jen teoretizuji, mým snem by byl Renault Megane Sport 165 kW.
I v jednom autobazaru mě přátelsky informovali, že takovýmhle stylem bych ten motor/turbo zničil, tak se chci ujistit od široké veřejnosti...
Ono, když člověk kupuje takové auto, musí s náklady počítat, přesně jak popisujete Za ten Renault, mi nezbývá nic jiného než dát palec super volba.
aby přeplnovaný maloobjemový motor (asi 1.2TSi) evropské provenience zvládnul 6let provozu(čili třeba i půl milionu km nájezd)-je hodně velká utopie...,to si klidně za dva tři roky povíme(budeme-li zdraví a celí)...
doplněno 18.01.13 20:56:skočilo to sem-a navíc jsem nečetl,že se jedná o Megana RS,takže sorry...
kup si sportovního yarise, u nás nejsou k vidění ale v německu se dá sehnat solidní kousek
doplněno 18.01.13 07:40:Tak přiznám se nu, že od Vás jsem jiný tip na auto ani nečekal Tenhle jarouš je vcelku pěkný, ale přece jen - není to trochu z ruky? Vždyt je tokusek od Giblartaru...
1. Dnešní downsizingové motory (TSi, ecoboost...atd) jsou na litrový výkon stejně "nadupané" a jezdí. Jasně že turbu krátké trasy nesvědčí, ale pokuď se k němu budete chovat slušně, tak Vás při vašem km nájezdu možná přežije.
2. Výrobce doporučuje Natural 95 nebo 98. V nouzi lze natankovat i 91. Takže tam můžete tankovat klidně klasický benzín. Auto moc výkonu nepobralo, takže rozdíl mezi 95 a 98 bude sice znatelný, ale ne moc.
mám zkušenost na 1.8T se sportovním výfukem, že na 95 to střili do vyfuku jak prase a s 98 je ticho.. tak nějaky rozdil tam bude..
No, zde máme praktický postřeh.
Koukám, že s tím benzínem to bude opravdu větší problém. Těď už začínám váhat...
2.0 benzin s turbodmychadlem si porizuji lide, kteri na to maji. Pokud musis vahat, zda do toho lit levnejsi benzin pri najezdu par tisic km za rok, tak nezbyva nez konstatovat, ze to neni auto (motor) pro Tebe.
Jde mě o princip, celou předchozí dobu jsem si (naivně) myslel, že jsou auta buď benzín nebo nafta, a že ten s vyšším okt. číslem je opravdu jen jako bonus, kdo chce dopřát něco navíc svému plechovému miláčkovi. No, a teď jsem zjistil, že to jako bonus již bráno není.
Budiš mou obhajobou to, že nepatřím k těm, co porovnávají ceny u benzinek, já jezdím k té, kde to mám nejblíže a víc neřeším.
A ani nepatřím k těm, co montují do aut za každou cenu (i při malém nájezdu) plyn.
Dokonce Ti ani nepovím kolik přesně na korunu teď stojí benzín, protože prostě vím, že natankovat musím, jinak nepojedu. A jelikož vždy tankuji plnou, tak pokud bych se měl rozhodovat mezi 95 a 98, tak musím vědět jestli je to opravdu nutné a zhodnotit všechny aspekty.
A ruku na srdce, spousta řidičů i když by na to měla, tak stejně tankuje 95ku.
Ok. Ja napriklad tankuju 98, protoze to proste do auta ktere mam patri.
Kdyz natankujes 95 nic se nestane, protoze jednak je motor vybaveny cidlem klepani a ECU tedy prislusne upravi predstih zapalovani, aby nedochazelo k detonacnimu horeni mene oktanoveho paliva, ale tim samozrejme ztracis cast vykonu.
A jednak 2.0 165kW neni nijak extremne napumpovany motor, ktery by spaloval na hranici antidetonacnich schopnosti onech 98 oktanu. Zde je ale nutno podotknout, ze u preplnovanych benzinaku staci par zaklepani a muzes menit pisty.
Zde by pro Tebe mohlo byt na zvazeni LPG, kterym bys jednak setril penize a jednak je pro preplnovane motory jako delane, jelikoz ma hranici klepani mnohem vyse nez benzin a takove motory pak lze i mnohem snaze nafoukat na vyssi tlaky, pokud by si o neco takoveho nekdy stal...
S těmi odbornými slovíčky opatrně.
No, píšeš tedy, že je to dejme tomu možné, ale zároveň hrozí vážné poškození motoru, jestli jsem to správně pochopil?
LPG - mimochodem - tam je přece taky ztráta výkonu... nebo ne
možný rozhovor: "V čem jezdíš?" "Megan RS" "Fakt?" "Jo, jo, mám to na plyn..."
Jinak řečeno shrnutí - to, co bych ušetřil šetřením turba, tak bych měl správně dát navíc na lepší benzín... že já se vůbec ptal..
Vse je o tom, jak se to poda...
možný rozhovor: "V čem jezdíš?" "Megan RS" "Fakt?" "Jo, jo,na stodesetioktanove palivo..."
Turbo s tim tvym najezdem nema smysl setrit. Stejne to nekde drive rozstrelis, viz:
A hlavně, všichni známe ten pocit, když by jste potřebovali předjet a víte, že by jste to určitě nestihli, tady bych šlápnul a jel.
Je to hřích, ja vím. Ale také by tam sem tam byla i "delší" cesta, a hlavně teprve teď by to člověka lákalo v létě ho občas "protáhnout" jen tak pro zábavu po okolní přírodě... A hlavně, všichni známe ten pocit, když by jste potřebovali předjet a víte, že by jste to určitě nestihli, tady bych šlápnul a jel.
Nevím jestli ti to pomůže, ale můj známí jezdí už přes 10 let s Fordem Mondeo 1.8TD trasy maximálně 3km dlouhé a vůbec nic se turbu nestalo.
Já mám v autě 1.8T a už taky nějaký čas nejezdím žádné velké trasy i v tomto počasí jsem na spotřebě +- 12 litrů a může mi tu někdo vysvětlit jak se to přesně níčí? Jezdím trasy cca. 5km dlouhé a nemohu přijít na důvod proč by se to mělo ničit?
Netrpějí právě naftáci více na malé trasy jelikož se zahřívají značně déle?
No, tady jde spíše o to, že spalovací motor není dobré používat na kratké trasy, a to třeba z těchto důvodů:
1) Krátkou jízdou se nestačí zahřát motor, v motorovém oleji se tak zachycuje nespálené palivo, motor se maže studeným olejem
2) Většinou se nestihne plně dobít baterie, zejména u dieselů je start energeticky velice náročný
3) U benzínových motorů se nestačí zahřát katalyzátor, tedy zvýšené emise, protože nedochází k reakci, katalyzátory začínají plně fungovat od teploty cca 250 °C
4) U benzínových motorů se při krátkých jízdách nedokáže zahřát výfuk, ve kterém poté kondenzuje voda, která tam vzniká po katalytické reakci a způsobuje korozi výfuku zevnitř
5) Studený olej v převodovce také znamená větší odpory a tedy potřebný výkon motoru a zvýšenou spotřebu
6) Zvýšený valivý odpor způsobený nižším tlakem jízdou nezahřátých pneumatik
To je asi tak všechno, co mě napado, takže lepší, pokud se s autem jezdí delší trasy, krátké nejsou nic moc, ale to platí pro všechna auta snad jen krom elektromobilů, ale jejich éra je ještě asi daleko.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.