Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
kamarádovi odešlo v červenci 2012 na felicii 1.3 MPI vodní pumpa a díky tomu ji uvařil. Normálně bych mu to opravil Já, ale byl jsem mimo tak to nechal odtáhnout prvně do jednoho servisu, kde vyměnili vodní pumpu a zjistili, že tam je prasklé těsnění pod hlavou. Servis byl docela drahý a tak se felicie pro změnu odtáhla k nějakému mechanikovi od jeho známého, který pry dělá srovnání hlav.
Takže proběhla oprava a vše bylo v pořádku až na to, že na plyn ta felicie moc nechtěla jet, ale to bylo pravděpodobně špatným seřízením na které se nestihlo zajet.
Přibližně po 22 dnech téměř každodenního ježdění se kamarádovi ta felicie začala zase vařit. Tak zastavil a zjistil, že mu upadlo nalévací víčko od oleje a zmizela voda, odtáhnul to ke mě a já začal dolívat vodu. Liju, liju, liju a když tam liju už 4tý litr tak voda furt nikde. Vytáhnu měrku oleje a ejhle...všechna voda v olejové vaně. Tak se to odtáhlo na reklamaci k tomu mechanikovi. Přesněji k tomu známého na zahradu, který to tomu mechanikovi měl předat. Jenže ten mechanik se k tomu neměl a až po skoro 4 a půl měsících to auto odtáhl na dílnu a podíval se na to! Údajně praskla hlava. Tak se chci zeptat. Je možné, že by to auto dokázalo jezdit 20 dní s prasklou hlavou uplně v pohodě a až prostě zničeho nic jeden den by ta hlava praskla ještě více a zmizela všechna voda? Podotýkám, že ten den pršelo a bylo tak 10-15 stupňů. A nebo tam prostě něco neudělal správně - nedotáhl, nasadil špatně těsnění apod. a to se časem projevilo?
Budu rád za každý názor.
já bych to na hlavu netypoval to by byl olej v expanzní nádobě a navíc když to sundáte tak to na tý palici bude vidět spíš to vidim na těsnění něco se nepovedlo při první výměně -měli ste srovnanou hlavu? kvalitní těsnění? jak se dotahovala hlava momentovým klíčem?
dokud to nerozebe odborník tak nic nezjistíte
Příště kupujte nejlepší součástky a ne šmejdy ála Temac a podobné. Jen Viktor Reinz. Hlava se dotahuje dle dílenské příručky ve správné pořadí a momentu. Taky to základní, že dosedací plochy musí být očištěny a kontroluje se přesah vložek válců, jestli nejsou utopené, jinak to foukne a je po něm. Holt ti to zmrvil, co na to říct. Tak to dopadá se vším, když někdo šetří na špatném místě. Člověk se pak nesmí divit.
doplněno 17.01.13 18:03:@erikch : A jak mu dlouho vydrží? Většinou ty motory nějakou dobu čekají na nové auto (bez vody a oleje) a reznou a gufera tvrdnou :D
doplněno 17.01.13 18:12:No né každý má tu možnost si motor vyndat, ale kdo tu možnost má, tak je to nejlepší řešení a souhlasím.
za cenu nejlepších dílů koupí dva funkční motory z "ojediněle" zrezlé Feldy...
doplněno 17.01.13 18:09:gumídek-"čekající" motor není nic ke kupování-ty by sis ho asi taky nekoupil(pokud by to nebyl atyp a ty od prodejce neměl záruku),naštěstí motor 1.3 je v čecháh stále motorem nejrozšířenějším a koupit zrezlou pojízdnou(čili s motorem na odzkoušení) Feldu jde dnes do 5000,- bez problémů...Motor si vyndám,odplastuju a odsklím,za 5,-/kg odvezu na šrot a jejda mám funkční a odzkoušený motor za 1000,-,čili za cenu těsnění od Reinze pod makovici...,není to nic složitého,chce to jen trošku zauvažovat...
doplněno 17.01.13 18:20:u Feldy motor vyndám na koleni na ulici před barákem(né že bych měl ocelová kolena,samozřejmě nadsázka...),ale není zapotřebí v tom hledat složitosti-každý má nějakého kámoše,který se nebojí ušpinit od oleje-no a dál už to jde samo...žádný stres
Možné to je.
Reklamoval bych jen v případě, že byla dělaná tlakový zkouška hlavy. Jenže tato zkouška stojí více, než se dá koupit celý motor. Takže se u takových aut nedělá.
Být tebou, tak si seženu jiný holý motor. Za 1500Kč už lze sehnat a nechat ho přehodit. Ten původní motor bych zahodil.
Po tom mechanikovi bych vyžadoval nějakou spoluúčast. Ale zase také záleží, za kolik to dělal.
Ok takže ještě jednou. Nevím proč jste ihned takový hrrrrr. Potřeboval jsem jen vědět jestli je chyba na straně mechanika. Jsem si téměř jistý, že to nemohlo jezdit 20 dní v pohodě s prasklou hlavou, ale i přesto se chci prostě ujistit. Takže ještě jednou: Kamarád má felici. Ta se porouchala. Odtáhla se do 1. servisu tam bylo diagnostikováno prasklé těsnění. Odtáhlo se to do servisu 2. - známý od toho kamaráda mu toho mechanika doporučil, protože pry dělá generálky motorů celý život. Kamarád ani známý tomu moc nerozumí. Jediný kdo tomu všemu rozumí jsem Já. A Já bych to auto taky opravoval kdybych nebyl pryč a samozřejmě koupil victor reinz, které vždy montuji a nikdy jsem neměl problém. Jenže já byl celou dobu oprav pryč. A ani jsem nevěděl, že se něco takového děje. Hlava byla srovnána a bylo namontované nové těsnění. Teď jsem si vzpomenul jak vypadalo - rožek toho těsnění na felicii přesahuje a je tam napsaný výrobce. Tak jsem hledal na netu a našel jsem to. Byla to značka TEMAC. Tím se podle for na netu vše vysvětluje. Asi tam namontoval strašný šmejd těsnění, že?
částečně-ale pozor,těsnění hlavy samo o sobě jen tak nahodile nepraskne,pokud není staré(únava materiálu)...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.