Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
tohle je opravdu široký pojem, nejlepší je začít velikostí auta. Stačí Vám něco menšího, nebo klasický hatchback, ccete MPV kvůli rodině, případně dokonce SUV. Dále záleží cena, kterou jste schopen za auto dát. Pokud budete mít nějaké otázky, mrkněte na www.gocars.cz, v sekci kontakty najdete na nás email, napište, rádi poradíme.
jedině diesel, anebo lpg
benzín nebrat
malé auto po dálnicích
Oktáva je hodně dobrá volba
Volvo dobrá volba
a dle zkušeností tak poslední roky Alfa wagon
Ford nebrat
a do francouzů nikdy!
protože - Fordem tam, vlakem zpátky!
bohužel to platí i u nových vozů za posledních pár let!
známý dělá v zn. servise Ford, tak příběhy závad co jsou na nových vozech, je až nemožné, že Ford ještě existuje!
bohužel
Teda kubinec, s prominutím, to jsou kecy! Pokud vím, na každé auto existují pořekadla podobného typu, jako jste tu předvedl. Za sebe můžu potvrdit jedině to, že jestli mě některé auto někdy nechalo na pankejtu, tak to byl tradičně Renault, párkrát Opel (což je defacto ale taky Renault) Žádný jiný frantík - tedy Peugeot a Citroen ne, to jsou auta, která najezdí hromady km, sice s menšími problémy, ale dojedou. Ford je podle mě velmi slušná značka, sám jsem s Fordy najezdil statisíce km, mám zkušenosti s typy počinaje Fiestou, přes Focus, Mondeo, C-Max, S-Max, Ranger a samozřejmě Transit. Nikdy s nimi nebyl problém typu ,,vlakem zpět´´ a že třeba ty Tranzity šly z ruky do ruky a péče minimální.
To samý - benzín nikdy. Jistě - povídá se to, že? Ale pravda je jinde. Vedení naší firmy šetří (jako asi všude ve firmách) kde to jde, takže když se rozhodovali o nových autech pro nás, servisáky, tak si nechali zpracovat ekonomickou rozvahu nákladů na provoz. A víte co jim vyšlo? Právě benzín - a to najezdíme každý okolo 7-8 tkm za měsíc. Protože diesel je sice levnější po stránce spotřeby paliva, ale pořizovací cena, údržba a zejména servis obrátí skóre v prospěch benzíňáku.
Plně s Vámi souhlasím, mám jedinou připomínku, v dnešní době moderních naftových motorů, se náklady na servis minimalizovali. Náklady na servis se u moderních naftáků srovnali na úroveň benzíňáků. Navíc v dnešní době přibívá benzínových motorů, které jsou také osazeny turbem. Ale vždy jde o to, jak se člověk o auto stará...
No, co na naftáky dávají ty fitry pevných částic a podobné kurvítka, tak to už taky není to, co bývalo. Prostě jen další ,,poukázka na průšvih ´´ Stejně tak ty vylepšené benzíňáky - downsizing je aktuálně velká móda, ale mám obahu, že z toho bude jen podobný humbuk, jako byl svého času prudce moderní motor HTP. Praxe ukáže ...
Pořekadlo - Fordem tam, vlakem zpátky! je nesmysl, platilo možná dřív...
Můj známí zas dělá ve Škodovce, a jeho historky jsou taky zajímavé, dle historek, bych se určitě neřídil
mám stejnou otázku myslím,že od nějakýho roku 2001-2004 je to úplně jinak stejně jako u fiatu o trošku dál.
jestli tady do toho mohu vstroupi az se nejak zbavim mojich aut hledam vhodny naftak v objemu 1,3-1,9 benzin uz nechci videt i kdyz najezdim malo vyplatilo se mit 1,9 JTD. uz nejdu za vykonem,ktery je nad 90 kw,ale chci usporne autos levnyma dilama
takze bych rad co nejmensi objem,ale zase aby to nemelo pod 50 kw coz uz nema skoro nic
kamos me presvedcuje,ze treba 1,3 a 1,6 JTD zere vic jak 1,9,ze se to musi moc tocit. nevim jezdil sem s 1,4 hdi a na to,ze to ma pouze 50 kw to jezdilo i bez variabilniho turba uzasne a nemusi se resit veci jako je dvouhmota a zasekle naklapeni.
ale prece jen me laka vic zase JTD 1,3 a 66 kw? to je super az na to DPF,ale to bud emit kazda nafta kdyz chci rok kolem 2005
dalsi adept je pripadne 1,6 HDI,JTD mozna 1,4 TDI,ale ten zvuk me stve.
co poradite? jde mi opravdu o co nejmensi spotrebu,takze mensi auto. je mi jasne,ze 1,5 DCI v meganu combi nebude zrat 5 litru ve meste oproti jako v modusu nebo cliu
Pokud chcete znát náš názor, napište na email info(zavináč)gocars.cz, do zprávy zkopírujte Váš text. Momentálně spouštíme i poradnu. Rádi pomůžeme s našim názorem
Si normální, nové auto 2005 ročník? Měl jsi radši uvést kolik na něj máš. Šel bych do značek ŠKODA, WV, SEAT. Dobrý servis, levné díly, a ročník tak 2008 a novější. A pokud natrefíš na něco pod 200 000km, tak dej vědět, protože to je zázrak.
Mnoho zdaru.
to je na me? nebo na zakladatele diskuze?
ja rozhodne ojete,ale bud neco co bylo dobre servisovane a at ma klidne 200 tis a nebo neco do 120 tis
de o to,ze ja sem to JTD koupil a vse se musleo menit italove meniliy jen filtry,olej a rozvody 1x. a predni brzdy., kompletni podvozek,spojku,chladic, a x dalsich veci sem musel menit, je lepsi koupit mozna auto co ma 2x tolik najeto,ale uz ma hlavni veci jako je spojka za sebou,protoze to je investice vzdy nad 8 tis v servise
malejdawe: těžko radit, když nemáš ani zásadní favority nebo nějakou představu, či představu, na co bys chtěl jezdit. Věř že každý má jiné priority, takže ti zde nikdo neporadí dobře. Měl bys navštívit nějaký bazar a pár modelů si projet, pocitově se budeš citít v každem autě jinak, takže je těžké plácnout, co je dobré pro tebe. Až budeš mít pár favoritů, mužeš vyzkoušet různé motory, protože v každém se ti pojede jinak. V některém se k smrti uřadíš, v jiném to pojede odspodu samo. Taky neříkej nikdy nechci kombi, tady mi připomínáš mě, kdy jsem pod nátlakem manželky koupil moje první auto kombi, ač sám jsem ho nechtěl. Za týden jsem děkoval bohu, že jsem nekoupil sedan, to je nejhorší karosářská verze. Doporučuji tedy exkurzi v bazarech, at si uděláš představu. Poté ti mužeme navrhnout výhody/nevýhody konkrétních modelů nebo jednotlivých motorů.
ja do toho zase vstoupim. a reknu me pozadavky. chci auto bez koroze s tim uz sem si taky uzil dost co neuspornejsi cos e tyce mestskeho provozu. s ropou sem nikdy nemel vic jak 9 litru na kratke trate a pri max vyuziti vykonu,ale s benzinem bezne 9-25.
takze benzinak by musle byt litrovka trivalec aby zral tak 7 a uspokojil me jenze ja sem mel prumerny vykon auta kolo 90 kw
nechcu byt zavodnik,ale zrychleni nad 12 sekund uz neni bezpecny na predjeti,proto chci i naftu,protoze benzinak by musle byt tak preplnovany nebo aspon 1,8 a to je zase spotreba kolem 10
dale nechci sedan ani 3 dverak. jen kombi a 5 dverovy hatchback. mam spatne zkusenosti s opravami renaultu (pristup,debilne resene snad vsechno),ale na druhou stranu se mi moc libi motor 1,5 dci okolo 70 kw ten kdyby se nachipoval by me asi uspokojil.
co rikate na ten motor?
dalsi adepti jsou : FORD,FIAT,PEUGEOT,CITROEN, SKODA,VW a SEAT nechci OPEL ,japonske a korejske auta
nedavno sem chtel vysi tridu jako je P 407,croma apod,ale z duvodu vahy(spotreby) se spis musim spokojit s nizsi tridou tedy treba 206,307, focus, fiesta
taky sem chtel 4X4,ale je maly vyber aut a spotreba by byla taky jinde.
minimalni rok vyroby chci 2003 chci do toho dat kolo 80 tis,ale kdyz bdue nejaky pekny auto co bude mit strelim 70 tis nestocenych ,tak dam klidne pres 100 tis,ale chci byt opatrny nerad bych dal 150 tis za auto,kde bude vylagrovany motor.
proto bych rad motor co je spolehlivy,overeny a pripadne ma mensi nakaldy na opravu tim nemyslim cenu rozvodove sady,ale treba jak spatne se dela tesnnei pod,hlavou,kolik stoji zdvihatka zda ma vahadla, jestli se daji repasovat vstrikovace a cerpadlo a zakolik
To fiatbrava - auto z roku 03 a stavem, tachometru 70.000km je podivné, to je příliš malý nájezd, spíše by to bylo stočené. Ale kilometrů bych se nebál, u aut této kategorie není vyjímkou i víc jak 400.000km. Pokud do toho chcete dát okolo 80tKč a má to být kombík v naftě, tak za sebe můžu doporučit třeba Focus, případně i Mondeo, u Škodovek Octavia, ale ta vychází dráž a výbava bývá horší. Peugeoty - proč ne, 307 v kombíku je docela dobrá, také ta 206 je osvědčená, ale přece jen je to proti ostatním kombíkům malej kocour. Ale každý nepotřebuje na rodinu stěhovák, jako my
ted reknu takovou nepodstatnou vec,ale ja mam diagnostiku na italske auta a vim,ze na francouze je draha urcite nejde koupit kabel za 300 kc a stahnout soft zdarma ,takze bych rad aj zase JTD,protoze u mojeho brava mi to strasne pomohlo a usetrilo hoodne tisic. jenze dost se mi libi HDI motor tej je vlastne aj ve fordech a dalsich ze?
ja bych sel treba aj do TDi,ale je pravda,ze golf by me nejspis nekdo cornul na coz me ted upozornil jinde typek.to me vubec nenapadlo. o itala nebo francouze neni zajem to vime asi vseci.
ja sem uvazoval aj o 1,4 tdi:D,ale kamos me porad tvrdi,ze PD je zakopovej system z lokomotiv:D zase to jde dobre nachipovat a zere to malo. testoval sem 1,9 tdi v fabii a ono to zralo aj za studena kolem 4,5 litru . nidky sem nemel palubak,takze nevim kolik to moje ve stejnem rezimu,ale celkova spotreba za ty 4 roky byla asi 6,5 -90% mesto prumerna trasa 8 km
mám to 1.4TDI a nestěžuju si.. srat se to nesere jede to jakž takž pěkně- ten zvuk.. no nemyslim si že byl to nějak moc rachotil.. to 1.9tdi 77kw nema o nic moc lepší zvuk.. spíš mě trochu štvou vibrace... ale jinak pohoda.. jet to jede pěkně a při normal jizdě to sebere kolem 4.5.. do 5 se vlezu i když jezdim brzda plyn.. věřím že se da jet za 4... ale pokud chceš jit do starší nafty tak doporučuju raději rotačku.. nejlip 66kw to jsou tanky.. a co se tyče HDI... neni to špatny motor.. jede to tež pěkně a za málo ale... kamoš to ma v C3 a to auto se děsně sype.. jenom za léto do toho na opravach nasypal pomalu 10 a ted mu klekl motor.. takže GO... ale podle všeho do toho motoru někdo rypal takže nevim jak moc je poruchovy.. to ja jezdim dva roky a vyměli jsem akorat ložisko v kole a manžetu.. tod vše co se týče poruch..
ja sem koupil auto ce nemelo servis a menil sem vscehno na podvozku krom kynetaku,spojku,chladic celkove sem dal 43 tis za dily a praci sem mel zdarma. a ted si vemte,ze na fiat jsou levny dily kdz bych koupil nejakyho passata a bylo svcehno v prdeli,tak dam 100 tis jak nci a to nemluvim o motoru a prevodovce,proto chci koupit auto na zvedaku,diagnostika a vytipovat si klubaka od prislusne znacky aby me auto poradne prolezl. uz o autech vim taky dost,ale nevim jak ma co jet. treba moje JTD je chiple a kdyz me nekdo doveze na diagnostiku totozny vuz bez chipu citim se jak ve felcce. netaha to v nizkych otackach klepe a je to vlazne jak atmosfera.
1,4 tdi kdyz beru z pohledu udrzby tak min valcu min materialu:D kdyz to reknu debilne
tesneni pod hlavu asi stoji min,vstriky jen 3,zhavice taky a ja nevim co pripadny repas motoru. nema dvouhmotu ze? a ma obtokove turbo ze? s chipem nemas zkusenosti?
vykon mi bude celkem fuk kdyz nebude pod 50 kw,ale nechci nic pod 200 nm coz me u 1,4 hdi stve kdyz to ma 160 Nm nebo kolik.
pekne se daji nachipovat 1,6 HDi i JTD,ale nevim proste kolik to zere a co se tam sere.
a taky nevim jak overovat kilometry jak to je s databazi VIN? pry od roku 2005 se da o vsech autech zjistit co se ,kde delalo,ale nechapu jak,kdyz to treba nekdo nevozil do autorizaku
ma to obtok, a dvouhmotu to nema.. ta by asi z toho auta vyskakala... s chipem nemam zkušenost ale da se to nachipovat na cca 70kw a 250Nm.. v zakladu to ma 195nm ta silnější... ten rail jede líp od spoda... to je vyhoda každeho railu že ono to dokaže jet jakž takž plynule od nizkych otaček.. to PD se třepe jak ratlik když to dusíš..jinak oba dva motory jedou hezky.. na normalni ježdění dostačující výkon... ale chipu bych se nebránil :D třeba se dočkám.. ono máš nejlepší koupit auto po někom kdo se o něj dobře staral a nebo auto kde víš že už je vše vyměněné... pokud koupíš nějakou herku dobitou tak se nediv.. doporučuju před zakoupením vzít auto na STK a at ti hi proklepnou.. pak uvidíš na čem jsi ohledně podvozku a brzd.. a rovnou kdyžtak mužeš udělat evidenčku tak to udělal ja.. technik zkontroloval, vše bylo o, čepy bez vuli.. tak jsem to vzal.. tak jsem udělal akorat "vstupní" udržbu- rozvody, filtry, olej.. což vyšlo kolem 8 a mohl jsem litat..
no prave ono ja si mylsim,ze motory od koncernu bude znat kadzy mechanik,ale treba ty libuustky u JTD a HDI kdy nikdo nevi a meni vsechno co jde a zavady neodstrani to ja nechci zazit. proto mam diagnostiku a resim vse sam,ale rozvody si neudelam nejsu mechos netroufam si.. treba 1,3 JTD ma retez,ale pry se dokaze vytahat a preskocit stejne jak u HTP.
ja planuju koupit auto co je vonavka sice se bojim,ze mi to nekdo objede klickem,ale nechci auto co mam ted pomlaceny narazniky, nabourany par, koroze prahu,lemu a jine veci. lakovani a karosarska stoji pomalu vic jak delat GO motoru.
kamos me za to nadava,ze su blbec,ale ja heldam motor co ma levne nd a da se rychel a levne zpravit abych se pak netlokl do hlavy,ze motor musi ven pri rozvodech nebo repasu cerpadla. TDi je na tohle vpohode,ale DCI treba ani hovno,ale zase za 12é tis koupis megana co je z roku 2008 v plne palbe a to je lakave. nejaka fabia 1 co stoji 120 je bez vybavy a je to zastaraly auto i kdyz levny na servis. je tezky si vybrat
Ohledně motorů ve Fordech -
1,4 TDCi - Hodně kvalitní motor, mám s ním velkou zkušenost, má nalítáno 180 000km a o ničem neví...
1,6 TDCi (66kW) - Takový průměr, motor je konstrukce od PSA, takže je používám i Peugeotech a Citroenech.
1,6 TDCi (80kW) - To samé jak jeho slabší verze, akortá osazená dvouhmotákem, který se docela kazí.
1,8 TDCi (85kW) - Fordovská konstrukce, starý dobrý 8 ventilový motor, kdyby bylo na mě, bral bych tento, velice odolný díky své konstrukci.
2,0 TDCi (103kW) - To samé jako 1,6 TDCi 80kW, takový průměr, výhoda je 6ti rychlostní převodovka.
1,4 TDCI je ale 1,4HDI ford ma 2 francouzke motory. s dvouhmotou mam spatne zkusenosti a jak se znam budu chipovat.
16V nechci,ale co nadelam kdyz 1,3 i 1,6 JTD je 16v.
ja myslim na budouci moznou Go hlavy vis ja sme clovek,kteremu se vse musi posrat. takze bych rad koupil auto co me nesezere na dilech treba mondeo je hrozne na dily nevim jak focus.ted mluvim o podvozku atd
kdyz jedes do prace 3 km:D zere ti aj 11 studeny motor zere vzdy. zacinam se divat po rotacce. at si nenaseru na hlavu s nejakym filtrem pevnych castic. stejne bych raci PDcko a kamos me porad odrazuje
To Fiatbrava-co píšeš nšní motorema prací motoru ale mezikusem - tím co je mezi opěradlem a volantem-teda pokud to není vejtřeska tatra atd.osobní zkušenost-Ford transit 2,5 D rv.1988 (jezdil jsem s ním rok v práci) někdy 2x někdy 5x a někdy se nezastavil - start ujelo se 2km (prostě po městě.Většinou prázdný (6místná kabina,valník cca2x2m) nešetřil jsem a v létě za 7-8/100 v zimě asi 800kg na korbě skrz přenos výkonu na zadek a spotřeba jen v největších mrazech 11 ,při průměrných teplotách kolem -5° desítka! a starej Pug (405 s jiným motorem,do nich se nikdy nemontoval) s +-milionem -at jsem mu šlapal na krk nebo jel pohodově -5/100!
kamos me presvedcil,ze misto CR si mam vzit rotacku a nebudu mit problem,ale ty auta jsou hnusne donicene.
to same kdyz si vemu nejaky osvedceny benzin v LPG treba BMW radovy 6valec mozna ten motor vydrzi vic jak jine,ale auto bude mozna starsi nez to co budu srotovat a interier doniceny a celkove auto dobite.
to je tezko uz sem zase na zacatku a nevim co vlastne koupit. kazdopadne odolny motor co snasi caste studene starty
tak co jak postupuje autor? uz neco vybral?
ja skacu tam a z5. Chtel sme auto na jezdnei do prace,ale nakonec si rikam zkusil bych autobus a nebo to stridal ono to neni jen nafta,ale vsechno a vysledek neni 2 kc na km,ale x... Takze baych klidne mohl koupit neco co nezere 20 ,ale nemusi nutne 4 litry.
Dost premyslim jestli risknout neco s pohonem 4X4 jezdim casto na chalupu,kde se v blate da vyjet ve snehu s predokolkou ne no a potreboval bych tahat drevo ,ale samozrejme ne porad. nejaka oktavka s haldexem asi nebude o moc lepsi jak predokolka co sem cetl.,ale stale auto co je overene ma levne dily . otazka co je pak drazsi dkyz se posere jestli haldex nebo neco v diferaku u klasickeho jeepu strelim treba grand cherokee
nevim proc,ale kdyz se divam na 4kolky,tak vzdys 6valce protoze to je tezzky aby to jelo. ale pak jedine LPG a jak sem pocital plyn stoji 18,5 a benzin asi 35 kdyz vemu,ze to bude zrat na LPG o minimalne litr vic,tak mozna vychazi lip mit naftaka
jedine kdybyb to byla panda 1,2 co by brala 7,5 litra plynu to by bylo jiny kafe spolehlivej motor levny dily,ale zrychleni 20 sekund:D
vyber si...
hlavne se musim hlidat at nekoupim nejaky nesmyslny strep jako je ML 320 za 8é tis co bude zhnilej a dorasovanej s 600 tis na krku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.