Nejste přihlášen/a.
dodělat to lze leč ti to při zamčení i odemčení blikne pouze jednou použiješ spínací relé a kontakty cívky relé 85a 86 napojíš na silový dráty motoru centrálu
no a na spínací kontakty relě přivedeš na 30ku plus 12V stálých a na 87 přes diody levou a pravou stranu blinkrů
ano obyčejný usměrnovací pokud bys je nedal tak jakmile bys zapl směrovku vždy by ti svítili všechny 4 blinkry
Nevěděl bys, jaký jsou ty silový vodiče motorku a kdybys byl tak hodnej a napsal, popř. zakreslil, jak ty vodiče přijdou an relé?
Tady jsem zkusil schéma, je dobře? Akorát tam teda chyběj ty silový vodiče. Vpředu mají motorky 5 drátu, vzadu pouze 2. Vzadu je hnědá a modrá, vpředu ještě bílá, zelená a černá. Černá je tedy záporný (-) pol a pak zbývá zelená a bílá. Jaké barvy teda na tu 85 a 86? díky
dobrá to máš na tu cívku přijde hnědá a modra jak to na ní dáš je fuk na těch drátech se otáčí napětí a podle toho pak motorek bud zavře nebo otevře
ještě pokud de v ŘJ centrálu prodloužit zamykací a odmykací impuls tak to udělej jinak to bliknutí bude dost krátký a budeš muset dát paralelně na cívku relé 2kondenzátory a další 2 diody kondenzátory tak 100-200mikrofaradů na 25 voltů dle toho jak chceš aby to bliknutí bylo dlouhý a diody opět obyčejný usměrnovací
doplněno 30.12.12 20:22:asi tak velikost kondenzátoru volíme dle toho jak dlouhé bliknutí chceme
Takže takto to může být? Omlouvám se, jestli jsou značky diod obráceně, už přesně nevím, jak jsou, ale v tomto případě je to asi jedno.
máš jednu diodu obráceně jedno bliknutí by ti nechodilo jedno to neni ty diody sou tam jako ochrana proto že když přepoluješ elektrolytický kondenzátor tak prostě vybouchne
doplněno 30.12.12 20:42:a polarita kondenzátoru je nutné jí dodržet
aha, koukám na to Tvoje schéma. Jakej kondenztáro koupit? Elektrolytickej nebo keramickej? A nemusím mít strach, že mi shoří motorek, ŘJ, popř. celé auto? :D
Ještě jak máš u značek kondenzátoru + a -, to jsou označeny póly kondezátoru?
kondenzátor elektrolytický100-200mikrofaradů na 25V
pokud to dobře zapojíš vše zaizoluješ nemáš se čeho bát
ano je to polarita kondenzátorů
doplněno 30.12.12 20:52:kondíky lze vzít třeba ze starý televize či rádia je to fuk
No a teďka jsem se zasekl na těch blinkrech :D Jak to bude s tou 87 na levej a pravej blinkr? Z 87 teda povedu dva káble, jeden hodím na + od pravýho blinkru a druhej hodím na + levýho blikru? Nějak jsem se v tom zamotal.
Prosím ještě o kontrolu snad konečného schématu. Díky
ano tu 87ku rozdvojíš a přez diody jak to máš nakreslený to přivedeš na plus levý a pravý strany blinkrů dráty najdeš na přepínači blinkrů u volantu
to schéma je v pořádku
ty diody k blinkrům aspon 3 ampérový a ty u relé stačí 1ampérový
conrad.cz/... - 2ks
conrad.cz/... -2ks
Tak mám problém, nějak to nechce makat :/ Pospájel jsem snad všechno dle schématu, akorát jsem při zkoušce zapojil pouze jednu stranu blinkrů, avšak při zamknutí vozidla nic neblikne a vozidlo po té nejde DO odemknout. Kde by mohl být problém?
dveře byly zavřeny, já stál před autem, koukal jsem na tu stranu blinkrů, kterou jsem zapojil, zmáčkl dálku, nebliklo to. Tak jsem to chtěl odemknout a to už dálka nereagovala.
tak je něco špatně ty dráty co dou na cívku relé a co by měly bejt silový pro motorek centrálu pokud odpojíš konektor u ŘJ centrálu a do techto drátů pustíš skokově 12V tak by měr motorek centrálu nák reagovat reaguje?
doplněno 01.01.13 18:01:měl by zavřít a pokud prohodíš na těch drátech plus a mínus měl by otevřít nebo obráceně
Teďka už na to prd uvidím, vlítnu na to zítra. Ale možn á jsem udělal chybu hned při sestavování. Nevím, jestli jsem dobře připájel ty diody a kondiky k tomu modrýmu a hnědýmu.
máš opět otočenou diodu a není s toho poznat jak si naložil s polaritou kondenzátorů
ale furt by to mělo jít otevřít a zavřít tušim ještě zradu v těch silových kabelech skus to co sem psal vejš já to beru tak že pokud to je sada tak barvy silovejch kabelů sou stejný pro dvoudrátový motorek tak i pro pětidrátový motorek leč je možný že to je u těch předních jinak proto to vyskoušej vono by stačilo pokud máš rozhozenej tapec u dveří řidiče tak tam odpojit motorek a ten skusit na který dva dráty zamyká a odmyká pak už jen mrkneš na barvy drátů v proti konektoru a je jasno
Jéé, to jsem tu diodu opřehodil teďak jak sjem to kreslil, spájené je to správě, podle konečného schématu.
Jinak jak mám zkusit ten motorek? Rozpojit ho a nějakým vodičem spojit jednu stranu konektoru a druhou a koukaat, na jakým barvě se to zamyká a odmyká?
no a na ten modrej a hnědej když přivedeš 12V tak musí zamknout a pokud otočíš polaritu tak odemkne a to samý musí udělat i ten 5tidrátový motorek v předních dveřích v podstatě jelikož sou ty motorky propojený mezi sebou tak to stačí odpojit u ŘJ centrálu a pouštět si to napětí přímo do něj
tak mi napadá není možný žes to špatně napojil přímo na tom relátku máš opravdu ten modrej a nnědej přivedenej na kontakty cívky relé č.85 a 86?
už sem to na pár autech dělal a bezproblémů
Zítra to vše zkontroluju a ozvu se.
Mohlo by to způsobova to, že by nebyl co relátka zapojen ten vodiš an blinkry? To by ale asi normálně zamykalo a odemykalo, pouze by nesvítila světla.
ne nemohlo při zamknutí a odemknutí musí po každý to dodělaný relé pokaždý sepnout - cvaknout
to že máš správně zapojenou tu část na blinkry vyskoušíš jednoduše propojíš si na relátku kontakty 30 a 87 a blinkry musej všechny svítit pokud ne budeš mít otočený diody
Tak blinkry svítěj, motorek taky odemyký a zamyký na hnědým a modrým.
Zítra to zkusím pospájet znovu, jestli není někde studený spoj. Kde jinde by ještě mohl být problém? 86 a 85 jsou správně.
poradil bys mi ještě jak zabezpečit ty napájené součástky? Do nějaké krabičky či tam něco? Momentálně mi to jen tak visí za přístrojovkou.
to spínací relé máš odskoušený chodí a opravdu spíná?
no krabička by špatná nebyla ale většinou to stačí omotat izolací a uchytit umělohmotnou páskou k nejblišímu svazku kabelů
Mám jich tu hafo, nějaké jsem vzal. Jak to relé nejjednodušeji odzkoušet? Co ty diody, nebudou se moc ohřívat, aby narušily izolaci ostatních vodičů?
kontakty 85 a 86 napojit na 12V relé musí sepnout-cvakne a rozvítí blinkry
nebo dáš na kontakty 87 a 30 ohmetr či okruhovku
už sem psal vzhledem k tomu že to jen blikne nestihne se ta dioda ani ohřát - co de dávám do smrštovací bužírky
Takže relé je takév v pohodě, blinkry všechny svítí. Je zapojené správně. Takže na co se mám zaměřit?
Nevadí, že pro ty silový vodiče motorku mám natažen kabel způsobem, jak je na schématu výše? Na výstupu 85 vycházejí tři vodiče, dva jdou na diody a kondiky a třetí na motorek a takto je to s oběma vodiči.
když to relé odpojíš začne ten centrál chodit jak má?
pokud ano nech zapojený jen to relé bez kondenzátorů a diod a skus jestli to de jestli cvakne relé když zamkneš
jestli máš žárovkovou skoušečku a tu dáš na kontakty relé 85 a 86 musí při zamknutí probliknout a při odemknutí taky
tam neni žádná záludnost musí to chodit sou to v podstatě 2 jednoduchý elektrický obvody
ten první spíná cívku relé a to napětím který de do samotnýho motorku centrálu ten impuls je dost krátkej a proto se tam dávají ty kondenzátory a diody aby to bliknutí bylo vidět čím chceš aby bylo bliknutí delší tím větší hodnotu kondenzátoru musíš dát nebo lze taky pokud to v servisním nastavení ŘJ de nastavit tak dát delší zamykací a odmykací impuls
a ten druhý ti jen spíná plus 12V který přes 2 diody vedeš na přívod k levé a pravé straně blinkrů -todle ti funguje
Tak jsem to dneska překontroloval, vše se zád být v pořádku, tady jsem vyfotil ten paskvil, co jsem na zkoušku pospájel.
modrý drát je napojen na modrý od motorku,
zelený je napojen na hnědý od motorku,
červený je +12V,
bílý je rozdvojen a napojen na vodič na páčce blikrů.
když dáš mezi zelenej a modrej žárovku či skoušečku blikne na tebe při odemčení a zamčení? co ten centrál chodí normálně když to vrátíš do normálu -bez relé?
skus to napojit bez těch diod jen holý relé stačí napojit jen cívku relé a skus jestli cvaká
ještě mi napadá jedna věc jestli máš po ruce větší kondenzátory např 500mikrofaradů na 25 a více voltů skus to s nima
Zítra zapojím centrál klasicky, bez tohodle a připravím to tak, abych tam mohl jednoduše přidělat či oddělat ten obvod, tak pak napíšu, jestli centrál chodí normálně. Ale předtím normálně chodil.
Nemohla by být třeba vadná dioda?
Jinak ty kondiky po ruce nemám, do elektroniky nedělám, tak bych musel někde sehnat. Tyhle kondiky maj myslím 16V? Elektrikář, co mi je porádval, říkal, že 16V stačí, pač 25V neměl.
těch 16v stačí k těm diodám ty sou jen na ochranu kondenzátorů aby se nepřepolovali
skoušels třeba jiný relé?
kdybys byl náhodou od karlovarska neni problém se domluvit abych ti na to kouk mám jak součástky tak relé
Bohužel, to nejsem, jsem od Hradce Králové :/ Jinak relátko cvaká, vyzkoušel jsem další 3.. Relém to nebude. Spíš ejstli není vadná jedna z diod... ale nechápu, proč to nezamkne? To by přeci mělo, né? Akorát že by se nerozsvítily blinkry..
zkusím zítra, zítra to celé předělám na pořádnou desku, at to není jen provizorvně na CD a uvidíme.. musím hlavně zksuti, jestli chodí centrál samotnej.
tak ten obvod vyskoušej samostatně blinkry nech zapojený odpoj cívku relé a vytáhni si si od někud na skoušku plus 12V a kostru a krátkodobě přivěd na cívku relé cívka musí sepnout a chvilku držet než se vybije kondík a vypne poznáš na blinkrech
doplněno 02.01.13 18:27:napiš mi typ těch diod na obrázku ty kovový u kondenzátorů
Takže z relátka odpojím 85 a 86 a na tyto výstupy přivedu na jeden kostru a na druhý na chvilku +12V, chápu to dobře?
ano
doplněno 02.01.13 21:14:diodu vem ohmetrem nebo okruhovkou s jedný strany propouští s druhý ne pokud propouští s obou stran je proražená a pokud nepropouští z žádný strany je to taky špatně a kondík ohmetrem nezměříš musel bys mít měřák co umí měřit kondenzátory
Tak jsem to přelouskal až konec.
Máte tam chybu v úvaze. Když na to co jste stvořili přivedete napětí, tak se začne nabíjet přes diodu jeden kondík. To způsobí zpoždění přítahu toho relé, řádově bych tipnul nějaký desítky mSek. Ale jakmile skončí impuls, přes tu diodu se to už nevybije do toho relé. Takže kondík zůstate nabitej, ale jako by tam nebyl. A je jedno v jaké polaritě ten impuls přijde. Takhle to prostě fungovat nebude.
Za druhý. Pokud máte klasický motorky, tak tam nechte ten impuls takový jaký má být, teď z hlavy nevím, jestli 300 nebo 800 mSek. Pokud použijete prodloužený impuls 2sek nebo 5sek tak si koledujete o zkázu motorku.
Ještě bych se chtěl zeptat. Co vše je důležité pro funkci servomotorků, pokud je na 12V a je to jediný parametr, který o něm vím? Záleží třeba na ampérech? Vyhrabal jsem totiž řídící jednotku, avšak bez motorků, tak by mě zajímalo, jestli ta řj bude s motorkama pracovat? Na motorkách je pouze napsáno DC12V
Pravděpodobně jsem na to přišel... Mám asi špatně kabely? Bral jsem to podle hlavního motorku, ten má nejspíš jinak barvy, protože zbývající 3 motorky odemykají a zamykají ne zelený a modrý drát, takže je to asi jasný.
jak píše kolega o tom prodlouženým impulsu a neblahých důsledcích pro motorky centrálu tak si dovolím nesouhlasit u některých aut je to prostě třeba protože ten krátkej ty motorky prostě nestihne zavřít už sem se stím několikrát setkal a to jak u osobních aut tak i u dodávek
no a co se týče toho zbytku ten budu komentovat až to kolega správně zapojí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.