Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Končící nebo trojkovou Octávii 1.2 TSI?

Od: rapid® odpovědí: 14 změna:

dobrý den chtěl by jsem se zeptat jak by ste řešili koupi octávii s timto motorem v každem připadě chci 77 kw verzi ze 6 stupnovou převodovkou ale nevim jestli současnou nebo počkat na tu novou nová ma byt o 102 kg lehči než stará což by mohlo srazit o pár desetin spotřebu už takle malou cca 6,2 litru tak by nová mohla jezdit za rovných 6 když sem měl zkušebku vcelku se s tim jelo dobře a halvne lépe než z atmosferou 1.6 75 kw silnejší motor nechci 1.4 tsi je naprosto stejná výkon nepoznáš laicky v jizde a 1.8 už je zas užraná prý kolem 7,5 litru já osobně zkušební jizdu cca 25 km jel z prumerkou za tech 6,2 - 6,3 litru a to nejsem žádnej zavodak ale ani brzda jedu limity rychlostni jedná se v každem připadě o nový vuz co chci ale uvažoval jsem i o mírne jeté cca 8 - 12 tisic km ale nevim co si o tom myslet když takle nová auta jsou s timto nájezdem v bazaerech typu: (Laureta,Havex,Branka,Louda) píčšou roční vozy ale myslim si aby se na nich neco nekazilo proto se jich lidi zbavily co si o tom myslíte? máte nekdo s timto motorm delší zkušenost v octávii za kolik jezdite vy? díky za odpoved

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

2x

motory TSI se bohužel ,slušně řečeno, "nepovedly"-konstrukčně-čili "nenapravitelně"-,fámy s kolabujícími rozvody nejsou bohužel jen fámami...A továrna místo změny na úrovni techniky raději začne do servisek psát "vážné doporučení" o výměně rozvodů už na 60 000km(samozřejmě velmi diskrétně,takže to běžný uživatel ani nepostřehne,navíc to ani není v servisním plánu-prostě až vám rozvody kleknou,a to i v záruce,tak automobilka vám sdělí:"sorry,ale neřídíl jste se naším doporučením...")

A k prodejnosti-ano Octávia je v našem malém českém rybníčku opravdu bestselerem-myslíte si ale,že onen malý absolutně zanedbatelný český trh má v celosvětovém měřítku nějakou vypovídací schopnost...?!? Odpověd je jasná-o úspěchu toho kterého modelu té konkrétní automobilky hovoří úplně jiná čísla,a čeští pravověrní koncernisté by se leckdy až divili,jak jsou na tom "jejich dítka" ve srovnání s konkurencí...Proč se třeba tak vehementně cpe koncern do Číny,potažmo Asie(Škodovku nevyjímaje)-jednoduše proto,že třeba v USA,resp.severoamerický kontinent jako celek,je pro VW jednoduše pasé-za stejné prachy si raději amíci koupí kvalitativně podstatně lepší ,a hlavně spolehlivější,auta(Mercedes,BMW)-pokud už vybírají z evropských...A tak se nechá pokračovat...

 

gocars*

0x

Auta, která mají najeto v bazarech 10 až 20 000km, jsou třeba ze zabaveného leasingu, nebo se auto stalo nepotřebným, tak ho majitel (případně firma) prodala. Dále pak jsou předváděcí vozy, ty se dělí na ty, kterýma se jezdí, testují je budoucí kupci, a na ty, které stojí na place v autosalonu.

Co se týče výběrem mezi novou a starou, hodně bude hrát cena, jelikož při uvedení nové Octavie na trh, bude ta stará za výprodejové ceny. Naopak za novější Octu si trochu připlatíte.


dobře s tim počítám že bych více připlatil v obou verzich se jedná o základni výbavu nebo par prvakama navíc v připadě staré každopádne moje požadavky jsou El okna a zrcátky,dálkové zamykání,klimoška,mlhovka,rádio,palubní počítač a pokud možno ESP (nebo ESP je to opravdu zbytečná výbava když jezdim ohleduplně a přizpusobivě)? nebo je prostě lepší když tam je?
jde mi práve o to že ty tsi jsou lechce problemové a nevěděl jsem jestli práve proto jich neni v bazerech tolik kolem tech 15 tisic

gocars*

Určitě berte s ESP, mnoho lidí si myslí že je to zbytečnost, ale stačí když Vám jednou pomůže, a investice se vrátí. ESP nemusíte potřebovat díky své chybě, schodou okolností se mi nedávno v protisměru v zatáčce vyřítilo auto, prudce jsem škubnul volantem do boku, aby jsme se čelně nepotkaly, a ESP mi krásně auto udrželo řiditelné , dále pak jsou tady situace, kdy i pomalou a ohleduplnou jízdou budete potřebovat ESP (sníh, silná námraza, nečekané bláto na cestě atd...)

Samozřejmě je možné, že spoustu lidí ty problematické motory vystrašili, tak se jich zbavili. Za druhé, Octavia je v ČR stále nejprodávanější auto, čili musí být i největší nabídka ojetin

 

9v9f5

0x

Auta 1rok stará, která mají najeto 10tis km na budíku mohou mít klidně ve skutečnosti najeto přes 100tis km. Příští rok bude na prodej sousedova firemní Octavia vyrobena před 1,5 rokem a má najeto přes 140tis km. Víc než 30tis ale na tachometru určitě mít nebude.

 

stirecek*

0x
Co se týká ESP tak to maji již všechny auta, dle nařízení EU o bezpečnosti. Jinak souhlas s erikchem ,tsi nejsou moc zdařile a co vím, tak do nových aut škoda dává i repasovane, které předtím někomu odešly v jiném voze. Takže těch 10-20 tisíc může mít najeto i motor v novém voze. Co se týká spotřeby, tak nedávno jsem četl test 1.2 1.4 a 1.8 tsi, paradoxně vyhrála 1.8 tsi . Motor se min nadře v kombinovaném provozu. Ve městě vítězí menší objem. Záleží kde se budete nejvíc pohybovat. Pod zátěži menší objem sežere i jednou tolik, ma malý katalyzátor a musí se chladit benzínovou mlhou. Palivo tedy letí vyfukem ven. Ale zase cena vozu je nekde jinde, sice v konečném součtu... U menšího objemu ušetříte neco na pojistném. Ja osobně bych volil rok dva jeteho deska. 1.6tdi uz je celkem spolehlivá, jede to líp nez tsi a jestli jste jezdil s tsi kolem šesti litru, tak s tdi to dáte za čtyřku i níž.
doplněno 28.12.12 09:56: Oprava: deska - diesla

já si tež myslím že na tak těžké auto se ten motor moc nehodí ale zase nadruhou stranu lepší než kdyby chtěl 1.2MPI nebo jak tomu ted říkají :D

stirecek*
Ono v podstatě ta oktavka není zase tak těžká, jsou i těžší auta a výkon je dostačující. Nástup tsi taky není špatný, ale křivka točivého momentu je elektronicky seriznuta, tim pádem je od cca 1500-4000 ot stále stejný točivý moment, takže motor nemá žádný momentovy vrchol. V podstatě na defenzivní jízdu vyhovující, ale kdo si chce hrát, musí řadit a držet otáčky nahoře, pak ale roste spotřeba. Jezdil jsem s pezotem 3008 motor 1.6THP 156 koní a pocitove žádný zázrak. Po seslapnuti plynu se sice sbírá, ale vlivem většího rozsahu otáček zadny tlak do sedadla, to moje dieslova 1.6 zatlačí do sedadla a pocitove zrychluje mnohem více i kdyz má o nějakých 50 koni méně. Jestli turbobenzin nebo diesel... U mě volba jasná, diesly jsou za ty roky provozu prověřené a uz konečně spolehlivé s nízkými nároky na údržbu, tsi jsou teprve v plenkach a zatim dost poruchove . Složité jsou stejné jako diesly , mají turbo , egr , trysky, nové euro5 taky filtr pevných částic apod, takže neni důvod kupovat turbobenzin. Spotřeba je tresnicka na dortu.

 

nu*

0x

do doby než se konečně rozhoupete si pořiďte yarise, je chytrý

martinhajek*
To s tím Yarisem pícháš že ho zmiňuješ v každé diskusi, kde se tazatel ptá jaké si má pořídit auto? Uvědomuješ si že je to vůz úplně jiné kategorie než má tazatel na mysli?
Člověk co si chce pořídit Octávku, Golf nebo Lagunu si nebude pořizovat Yarise.

asi tak nejak momentálně jezdim ve felicii a ten výkon mě vubec nestačí a ta 1.2 jasně že stačí ale je tam práve ten problem s tou spolehlivosti kdyby byla spolehlivost stejná jako u motoru felicie tak se ani nerozmýšlím

 


já zase slyšel že poskytnou i kulanci po záruce pokud je řádne vedená servisní historie co se TSI týka a že v záruce vymení řetezy popřípadě že vymeni i celý motor pokud je to nezbytně nutné pač svoji chybu přiznáváji tak nevim když ta 1.6 TDI prý moc nejede co sem zase slyšel já tak nevím, ba naopak mi nekdo řikal že ta 1.2 TSI 77 kw JEDE LÉPE A JE VÍCE PRUŽNÁ NEŽ 1.6 mpi 75 KW tak nevím jedině si zkusim ještě projet jiné motory ale diesel nevim prý je to drahé na udržbu a při mem ročním najezdu (cca 18-22) se nevyplatí navic jezdim i krátké trasy do 15 km nekdy i jen 5 km a to celoročně podleme pro mě je benzin vhodnejší volba. A co se týka TSI udělal na me dojem ale pokud vše funguje stačí aby to přeskočilo a budu to nenavidět.
U mě jsou jaksi prolem finance chci škodovku a bojim se jit do ojetiny když to v tech bazarech vidim a sám tomu nerozumim a nikoho kdo tomu rozumi nemam a rád bych si vzal tedy nový ale pokud si vezmu nové tak nemuže byt o dieslu řeč práve volba padla na škodovku a na octávii fábie se mi nelíbý yetík žere s kždým motore navíc ma malej kufr pro me potřeby a ostatní auta s emi nelíbí od škody krom superbu ale ta je už zase finančne jinde..

gocars*

Moderní naftové motory už nejsou tak náročné na údržbu, v podstatě se už dorovnají některým benzínovým motorům. Auta z bazaru bych se vůbec nebál, pokud budete chtít nějaké informace, mrkněte k nám na stránku, www.gocars.cz, najděte si v kontaktech na nás email, a napište dotaz, rádi pomůžeme, případně doporučíme nejlepší postup

erikch*

rapid-ty bys jako prodejce,potažmo výrobce čehokoli co prostě potřebuješ prodávat někomu něco cokoli "zdarma" měnil po záruce...?!? Dovol,abych se zasmál-naopak-sám výrobce nenápadně cpe do servisek ono doporučení-při jejím bližším studiu(ti "štastlivci" mající relativně čerstvé TSíčko),tak ono doporučení odhalí...A jak myslíš,že se automobilka zachová,až tam přijedeš s kleklými rozvody na řekněme 80 000 km,když si "neuposlechl" (ani zn.servis není nijak vázán-výměna není v serv.plánu-prostě je to "doporučení") jejich "doporučení"-jsme v čechách,škodovka má stále velké stádo příznivců-čili na českém trhu neohroženou pozici,proč by sakra snižovala své zisky,jen tak z plezíru...?!? To je jako asi před dvěma lety se přišlo na to,že do Fabií II prostě zatéká(špatná konstrukce odvod.kanálků)-a češi,kupují Fábie II.řady zvesela dál-to že po intenzivnějším dešti,ucpaných kanálcích bordýlkem mají někteří mokré koberce zevnitř je "v poho",je to prostě "ta naše Škodověnka..."

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]