Nejste přihlášen/a.
Ahoj rádcové potřebuju poradit s mojí felicií ulice kde parkuju je v kopci když zastavím zařadim (R) a zatáhnu ruční brzdu ráno když jedu do práce tak nastartuju vyřadím povolim ruční brzdu a musim čekat pár sekund než se auto "odlepí" chápal bych když by mrzlo že se mužou brzdy chytit ale dělá mi to pořád... A druhý problém, je normální ráno vyjedu auto se mi zahřeje jak má na 90C po chvilce mi to spadne řekněme na 60C a na 90C už se to nedostane a zustane to na asi 80C je to závada nebo s tim mohu normálně jezdit? děkuju vám za každou radu loska
Teplota je normální. Při studeném startu termostat zavřen a teče jen malý okruh chlazení. To je motor,pumpa,předehřev sání,topení. Jak se přesáhne teplota termostatu, tak se otevře velký okruh a voda teče z termostatu i na chladič. Proto v tu chvíli teplota klesne. Pak by měla držet kolem 80 - 95°C. V zimě se k prostřední čárce málo kdy dostane. Pod 70°nesmí jít. Pak by byl termostat na výměnu.
Ruční brzda je systém lanovodů. Bowden časem popraská a táhne k lanu vodu a špínu. Stačí i pár stupňů (nemusí mrznout) a lanovody jsou zatuhlé a drží pakny k bubnu. Kolem lanovodů jsou horké výfuky, proto po cestě postupně brzda povolí. Povolí i rozhýbáním hyydraulickou brzdou.
doplněno 25.12.12 20:08:Tedy benzínové SPi a MPi Felicie. U nafty nevím, ale mělo by to být stejné. Akorát spínač větráku chladiče má dva stupně a ne jeden.
doplněno 25.12.12 20:09:A MPi nemá předehřev sání...
děkuju Gumidku za vysvětlení tak to sem klidný s tou teplotou jak píšeš že pod 70 nesmí jít tak to bude určitě nad já to nevim přesně protože tam čísla nejsou ale je to kousek tak půl cm za půlkou (90C) takže to bude v pohodě a jak píšeš k těm brzdám co bych si měl nechat vyměnit? nebo myslíš že to mam nechat tak jak to je? jinak mam MPI 1.3
To Gumidek .
Jedna rada-nedávejte v zimně ručku!zařaďte kalup (do svahu za 1 ze svahu Z5) a kola pkd je tak ve smyslu gravitace k obrubníku nebo podkládací klín (ale ten někdo může ukrást) nebo vl.botičku .
doplněno 25.12.12 20:50:Brzdy nee,možní pkd jsou popraskané bowdeny tak jen ty (myslím že se mění celek lanko a bowden a na každou str.jeden?)
PS feldy neznám-jedinou škůdku jsem měl 105 ,ale ono je to +- stejné jen s tím,že citroni (které jsem měl) maj ručku na předek a díky vysokotlakým brzdám nehrozí zamrznutí tolik jako u klasiky.
Když zaparkuju tak se kolem opřu o obrubník ale nedá mi to a trochu ručku zatáhnu.. vím že se ručka v zimě nedává ale řikal sem si že ještě nebyla taková zima ale jak píše Gumidek chyba je i jinde..
Lanovod se prodává bowden s lanem po jednom kuse. Důležité je zrovna tohle zboží originální. Už jsem se i setkal s tím, že byl jeden kratší o pár mm (neorigo). Navíc druhou zimu opět drhnul v bowdenu.
Řadit jen 1 nebo R. Na 5 rychlost jde při točení rukama kolem snadno točit motorem (seřizuji tak ventily). Řadit R je výhodou, protože řadící tyč se zasune do převodovky. Na 1 se zcela vysune. Jen detail k vůli korozi, že je holá venku. Je tam jen gufero bez prachovky. Prachovku měli jen Favority s jednoduchým guferem. Felicie s novou převodovkou mají gufero dvoubřité a bez prachovky, prot je lepší R.
doplněno 25.12.12 21:07:
Není zač . Jinak v tomhle rozmezí se udržuje teplota.
Ještě jednou děkuju i za TIP kde se to dá sehnat mrknu na to.. a (R) řadim pořád i když sem tohle nevedel dobrá rada
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.