Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cyklo-tacho v autě?

Od: davidhavel* odpovědí: 10 změna:

Zdravím. Koupil jsem auto s poškozenou převodovkou, v důsledku čehož nechodí tachometr. Jedná se o VW Golf II. Zajímá mě, zda máte někdo nápad, nejlépe i zkušenost, kam a jak přidělat cyklo-tachometr. Sice jsem se naučil odhadovat dost přesně rychlost dle otáčkoměru, ale ujeté kilometry si nespočítám a navigace je pro mě v součastnosti nedostupné (drahé) řešení. Zbývá dodat, že auto je na klasických, plechových, discích.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

budete mít poblém, přesněji nepůjde to. Páč máte krátký kabel od čidla, nastavením vznikají ztráty. Máme samozřejmě i bezdrátové, ale jen na krátkou vzdálenost. Zkuste do velké prodejny cyklopříslušenství a dojděte za mechanikem, nikoliv podavačem zboží, a poraďtě se s ním.

Já to zkoušel na Avii, ale nedopadlo to.

 


0x

Podle mne by to fungovat mohlo.

Od leveho predniho kola k palubni desce neni zase tak daleko (u Avie samozrejme ano).

Cidlo chytit na tehlici (ne brzdovy trmen - ten se moc zahriva), nejlepe na vzperu nebo dolu ke kulaku a magnet, nebo co to je, proste ten druhej kus chytit naproti na disk. Podle mne to musi fungovat.

Ale osobni zkusenost nemam.

A nebo opravit tachometr. To je podle mne mnohem sikovnejsi reseni.

axusi, obávám se, že kabel nedá, ale je to opravdu na tazateli, aby se rozhodl.

Pane Milane.

Nehadam se, pac skutecne nevim a nikdy sem to nezkousel, ale pouziji vasich vlastnich slov, kdyz reknu, ze neznam slovo NEJDE

Musi se to holt zkusit. Urcite pujdou sehnat tachometry s kablikama ruznych dylek a pokud ne a skutecne by dochazelo ke ztratam, tak se na to da cyklotachometr prece metodou pokus omyl nakalibrovat.

Pokud se nemylim, tak do cyklotachometru se zadava pobvod kola nebo neco takoveho, tak zmenou teto hodnoty by se dalo urcite dojit ke spravnemu mereni...

axusi, s vámi by mě ani nenapadlo se hádat. Souhlasím že to nejde neexistuje. Ale určitě se dá nalézt řešení. Mě ujistil servisman na kola, že nejsem první kdo poptával s delším kabelem, ale prý ho nesežene. takže určitě by se našel někdo, kdo to zvládne stíněným kabelem nějak sešmoulit, ale já šel do jiného řešení.

"Pokud se nemylim, tak do cyklotachometru se zadava pobvod kola nebo neco takoveho, tak zmenou teto hodnoty by se dalo urcite dojit ke spravnemu mereni..."****samozřejmě nemýlíte se. ale impuls ze snímače se nepřenese (prý) přesně po dlouhém drátu do tachometru.

Nevím jak to je, proto jsem poslat tazatele raději za servismanem.

15.01.09 21:37

To beru

 


0x

za tu cenu co by si koupil ten cyklopočítač", tak někde na vrakáči musíš tachoš do toho svého Golfáče taky sehnat! a nevěřím že neseženeš!

P.S. na ten tvůj typ auta, ti ho možná dají ZDARMA

doplněno 15.01.09 21:40:

ale musel by sis ho vymontovat

 

miljan*

0x

Z principu snímače otáček by případné prodloužení kabelu nemělo mít vliv na přesnost měření. Větší problém vidím v uchycení magnetu tak, aby vlivem odstředivé síly neuletěl.

davidhavel*

Ano, mám stejný dojem, bohužel, chybí mi zkušenost, která dle Milana hovoří jinak. V napojení (prodloužení) vodičů bych problém neviděl, v uchycení ano, tam směřoval hlavně můj dotaz - kam a jak přidělat protikusy. Úplně mimo mísu jsou odovědi o tachometru - nemám problém s tachometrem, ale převodovkou, což jsem psal v dotazu. Za reakce děkuji a myšlenku odsouvám kamsi do pozadí...

Zrovna v montazi cidel bych videl nejmensi problem.

Magnet, ktery bude na kole a bude se otacet se samozrejme kvuli odstredive sile musi umistit dovnitr rafku - tak, aby ho odstrediva sila tlacila na rafek. Pokud si dobre pamatuju, delaji se tyhle magnety (nebo co to je) tak, ze se nacvaknou na drat a pak se pres ne pretahne takovej jistici U-plisek. Tak misto nacvaknuti na drat bych vyrobil malinkou plosku s rantlikem, na ten rantlik se pricvakne magnet a ploska se prilepi k rafku, stejne jako se treba lepi zavazicka - to pokud je to na hlinik.

Pokud na plechac, tak pouzit uchyt ze zavazi a misto zavazi tam dat to cidlo. Pak to samozrejme neni uvnitr rafku, ale na rantlu. To je ale jedno, pac kdyz neulitne zavazi, tak takovyhle maly magnetek urcite ne.

No a naproti samotne cidlo. Pokud uvnitr disku - hlinik, tak prychycene na tehlici - nejspise s nejakym vyrobenym drzackem, pokud na rantlu - plechac, tak chycene primo na vzpere.

Jednoduchy jako facka. Myslim si, ze vic jak jednu dve hodiny kompletni montaz zabrat nemuze. A primo od baterky - to aby nedochazelo k vymazavani udaju - natahnout kablik s odpovidajicim odporem a tacho napichnout (to aby se furt nemuseli menit baterky)...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]