Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je třeba vyměnit rozvody?

Od: jozifek odpovědí: 16 změna:

Auto Škoda Felicia, benzin.

Nyní najeto něco mezi 180 - 190 tis km.

rozvody byly vyměněny v září 2003 při stavu 130 tis km.

Mám již plánovat výměnu?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

felda má řetěz a ten je na věky neni třeba

jo pokud je to 1,6ka tak tam to doporučuju po 90000km či 7 letech užívání a to komplet i s vodní pumpou

jozifek

Bohužel je...

Hodím to do servisu teda. O kolik budu tak asi chudší, když to hodím do servisu?

komplet značkový rozvody i s pumpou se daj sehnat za 3000kč práci sem si na tatově autě dělal sám servis 1000-1500 no do 5000 kč by ses měl vejít

vlez na felicia klub či techweb a pozeptej se zda neni poblíž tvého bydliště někdo šikovnej kdo by ti to udělal nemuselo by to bejt drahý já to měl zmáklý za 3hodky poklidné práce a na plzensku znám machra co to svede do hodiny

 

mlo

0x

Stačí kolikrát jen vyměnit řemen.Když jsou ozubená kola pěkná,neorvaná.A podívat se na napínací kladku,jestli je namazané ložisko případně ji ponořit do oleje,aby se namazalo.Samozřejmě je to jen nouzovka ale při pečlivé práci to vydrží hodně km.

 


0x

Já rovněž předpokládám, že Vám jde jen o výměnu rozvodového řemenu, nikoliv všech částí rozvodů- to by byla v podstatě generální oprava. Pro jistotu se doporučuje, měnit rozvodový řemen po určitém provozu, podle doporučení výrobce. Jeho poškození, při činnosti motoru, znaméná větší nebezpečí poškození klikového mechanizmu u dieslových motorů, než u zážehových. miro

pokud chceš aby ti auto zas jezdilo a chvíli vydrželo tak ty rozvody měn komplet i s vodní pumpou mám dost skušeností s těmito polovičními opravami vždy to končí destrukcí motoru

doplněno 01.11.12 11:23:

navíc silně pochybuju že se najde opravář kterej by na takovou opravu dal záruku

p. "dabel"! Kde je podle Vašeho doporušení záruka , že se po výměně rozvodů, nepoškodí klikový mechanizmus , převodovka ci imobilizer atd. V tom případě doporučuji hned koupit nový automobil se zaručenou zárukou a pojistit si jej všemi možnými nabízenými pojistkami, slibující veškerá odškodnění při poruchách automobili.Na to ale každý nemá! Promiňte nesouhlas s Vašim postupem . Hezký den přeji - miro

drobný příklad můj bejvalej opl řek bych že se o svý auta docela starám po koupi měněny rozvody a to komplet a v 55000km odešla převodní kladka motor se potkal a bylo to na dálnici

je to 14 dní sem tu maníka s alfou rozvody nnový najeto 10000km borci neudělali vodní pumpu nechali starou auto potkaný a tak bych moch pokračovat sou prostě věci na autě který se nevyplácí ojebávat a sám osobně bych měl strach jet s takovým autem někam dál z vlastní skušenosti vím co to pak stojí nervů a peněz když ste někde večer a nepojízdný

nemá cenu se hádat je to na každým jak se rozhodne já už pár let strkám čumák do aut a tak vím co povídám

doplněno 01.11.12 11:54:

a když sme u tý 1.6ky tu má otec jednou telefon a zděšený otec mi povídá že vaří a s auta de strašnej rachot doporučil sem mu auto odstavit a to okamžitě a jel se na to kouknout

pár ůdajů rozvody a pumpa ina najeto 50000km a stáří 7 let otec je v důchody a výkendový řidič a tady je výsledek

doplněno 01.11.12 11:58:

podle toho jak byly rozvody volný bych to typ tak 5 vteřin před K.O. motoru

takže co je lepší vysolit 5litrů v servisu za rozvody nebo 15-20 za opravu motoru?

Ujasněme si, co si představujeme pod pojmem VÝMĚNA ROZVODŮ"? Já si představuji výměnu všech částí rozvodů, od rozvodových kol , řemenu /řetězu), výměnu vačkového hřídel až po ventily a jejich pružiny , případně hlavu válců a další díly související z rozvodovým ústrojím motoru, bez ohledu na jejich technický stav. - miro

výměnou rozvodů v servisu se rozumí a tak to chápu já a pokud vím se to i tak dělá

mění se řemen,napínací kladka,pokud sou převodní kladky a vodní pumpa většinou se to sežene komplet v sadě

ozubený kola vačky atd se nemění pokud nejsou nák viditelně poškozený

doplněno 01.11.12 12:21:

to je sada pro feldu 1,6

jozifek

Tak už jsem byl v servisu (přímo Škoda autorizovaný).

Měli to za dvě hoďky. ještě mi měnili olej, celkem jsem platil 5 200,-

tak sem tu cenu docela trefil

 

ladaadal*

Miro, co to meleš? Jak jsi přišel, že při výměně rozvodů se mění hlava, ventily a další blbosti? Rozvody jsou rozvody, jak píše Dabel. Řemen nebo řetěz, kladky (at už napínací nebo převodní), u některých aut pumpa.

Ty považujež za výměnu rozvodů už střední opravu. S rozvodama taky souvisí klika, když je pohání, budeš ji měnit taky? To jako bys při prasklý žárovce měnil celou elektroinstalaci

Tušil jsem, že když se říká podle vašeho VÝMĚNA ROZVODŮ , že se nejedná asi o výměnu všech částí, které zabezpečují a souvisí z rozvodovým mechanizmem motoru , jak by se mohl domnívat odborník a znalec jednotlivých částí, mechanizmů a funkce motoru . Je to asi obdobné jako kdyby jste potřeboval vyměnit svíčku zapalování a v servisu by jste požádal o výměnu zapalovaní Stejně tak u Vašeho příkladu s žárovkou, ale řečeno obráceně (při výměně elektroinstalace by jste měl na mysli jen výměnu žárovky a pod. Já bych jak uvádíte to nikdy takto necharakterizoval. Pokusme se používat odborné a technicky správné termíny na správném místě, tak aby nedocházelo k nedorozuměním , což by mohlo mít i následky ve zvýšených finančních výdajích při opravách. Tak jsem bytostně přesvědčen, že až tak jsem nemlel. Hezký večer přeji - miro.

doplněno 01.11.12 19:08:

Toto je psáno na Wikipedii :

Ventilový rozvod je typ rozvodového mechanismu využívající ventily na řízení toku pracovních plynů skrz pístový motor. Jde o nejčastější typ mechanických rozvodů, používaných ve čtyřdobých spalovacích motorech.

Energie na pohon rozvodu je odebrána z klikové hřídele. Pohon může být řešen:



  • ozubeným řemenem s vnitřním ozubením


  • řetězem (nejčastěji víceřadým)


  • ozubeným převodem


Tedy ve vašem případě by bylo nejsprávnější hovořit o výměně pohonu rozvodu.

I v hlavě motoru se nacházejí části a součástky rozvodů: Ventilová sedla , ložiska vačkových hřídelů, nedo zvedátka ventilů a jejich uložení , vodítka ventilů ,případně ssací a fýfukový kanál. I tyto díly mohou být zdrojem poruch rozvodového mechanizmu motoru. miro

Jo tak trochu máš pravdu,ale v terminologii oprav se výměnou rozvodů myslí výměna řemene,kladky či kladek a vodní pumpy nebo v případě řetězu - výměna kol a řetězu.Pokud bys požadoval jak píšeš tak je to téměř GO hlavy!Věci co popisuješ se za "života motoru" ,samozřejmě pokud je správně mazán,chlazen atd nepodělají.Maximálně se mohou vyměnovat u některách typů motorů gufírka ventilů

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]