Nejste přihlášen/a.
Rozdíl ceny mezi Š. Octavií 1.9 TDI 77 kw a Š. Octavií 1.6 MPI je cca 20 000 Kč, ve prospěch benzínu,
přestavba na LPG 25 000 Kč, jeden x za rok revize 300 Kč, co 2 roky jedny EMISE navíc - 500 Kč, výměna střiku (díky nekvalitnímu palivu) cca 2 ročně - 2* 2000 Kč...
Cena za 1 km: LPG 17,5 * cca 9l=1,6 na km
Cena nafta: 36,5 * cca 5,5l= 2,1 na km...
+LPG
"ekologické"
"nižší spotřeba"
?
-LPG
snížená nosnost (cca o 100kg)
méně místa v kufru
poměrně malý dojezd - LPG cca 500km, nafta cca 1x tolik
omezení vjezdu (podzemní garáže)
vyšší spotřeba (oproti naftě) na dlouhé cesty - dálnice
na LPG jede až po zahřátí - blbé při popojíždění (krátkých trasách)
Uvařuji nad LPG, ale našel jsem výše uvedený text a jsem teď celkem nalomený zase k naftě, mám nájezd do 20tis/rok a nevím jak se rozhodnout, měl jsem naftu, LPG i benzín, s LPG jsem moc dobré zkušenosti neměl, ale bylo to patrně tím, že jsem koupil vůz už s namontovaným LPG a ty problémy byly zřejmě důvod prodeje... nafta byla a je fajn, prostě bez chyb, ale je to starý Vw 1,9D bez turba a elektriky... a ten už nebude... samotný benzín už nechci - velká spotřeba...
Pro co se rozhodnout nevím, poraďte mi.
- jak je to z umístěním nádrže (dá se to udělat tak, že bude volný kufr
- dá se jezdit i na LPG za studena (nezahřívat benzínem)
Uvažuji právě o oktávce okolo roku 05, II. generace.
Díky za rady.
zdravim.. musite se rozhodnout podle sebe.. každe ma sve pro a proti... u lpg vidim vyhodu jen levne palivo.. tod vše.. nadrž se už běžně dava na místo rezervy.. ale zase tu rezervu musite někam strčit.. a nebo jen lepící sadu.. .. nafta je fajn.. hlavně mi vyhovu jak v jizdnich vlastnostech tak v nákladech.. např co jste zminil tu octu tak 1.9TDI 77kw spotřeba okolo 5l.. když už naftu tak hlavně se vyhnout filtru pevnych častic... ono do toho roku 05 jsou ty auta ještě ok.. pak už ty naftaky stoji za houby..za studena nevim.. je problem se starty.. v letě možna se da ale v zimě nevim.. nevim jak to je s těma sekvenčníma jestli je to to same jak ty jednobodove..
Teď se dá jezdit na LPG ikdyž není zahřátý motor já osobně jsem měl porouchané benz.čerpadlo v zimě a neměl jsem problémy se startováním a nádrž je lepší místo rezervy a rezervu můžete dát kamkoli kvůli nákladu. Teď jezdím TDi a jsem taky spokojen. Když kupovat starší diesel tak raději aspoň já bych raději TDi
doplněno 27.10.12 20:29:Podívejte se tady a uvydíte co Vás čeká auto.cz/...
Na LPG nemám zkušenosti,jen pár postřehů s různých fór.Nádrž nemusí být nutně v kufru-lze toroidní místo rezervy a místo rezervy schválit jen sadu na opravu pneu.Jinak většinou se tvrdí ,že je lepší koupit už s LPG namontovaným! Při dodatečné montáži je ovšm návratnost dle ročního nájezdu a kvalita dle zařízení ale také montáže.Jinak znám lidi ci si LPG nemohou než vynachválit a pak jsou tací ci na to nadávají a nadávají.To je totéž jako jsou lidé co nadávají na různé značky či modely a lidé co si stejnou zn.a model jen chválí (jako já citroeny BX a Xantii)Konkrétně kolegy Xantiák dojíždí denně z CK do CB a z5-nachal si do xantijky 1,8i 16V dát sekvenční vstřikování a oproti benálu jezdí za míň jak poloviční náklady a bez problémů!
PS také jsem o tom uvažoval ale nemá smysl dávat ,nájezd kolem desetitisíc, a pak v době kdy jsem kupoval tak vyhlédnuté motorizace nebyli (3,0iV6 nebo 2,0i16V nebo 2,0TCT samo v modelu Xantie) a naftice také ne (resp.v nějakém rozumném stavu.
Jen jedna věc. Kde jste přišel na ty vstřiky 2x do roka? Vstřiky vydrží(mě na mém autě) tak cca 3-4r. A dnes už se nemusí kupovat nové, lze vyměnit jen vnitřky, cca 200kč/ks.plus práce.
A přepínání z benzínu na LPG trvá řádově od sekund v létě, po několik minut v zimě, takže žádný problém. Při denních startech(několikrát denně) ve všední den, jezdím autem do práce, to dělá cca 120l(dvě nádrže) benzínu ročně.
pár fakt-plyn(LPG) je čistým palivem(bez těžších uhlovodíků z rafinace,všelijakých bordelů apod.)-tzn.po 10 000 km nájezdu vyměníte olej z motoru a vyteče vám krásně hnědý-žádný karbon,bordel(řekl bych to i jinak)...
plyn má 106 oktanů-při větších motorizacích(od 2.5 l objemu výše,nebo turbobenzíny) jede auto podstatně lépe(měl jsem plyn ve třech autech-vše V6 3.0i a je to fakt znát)no ale to u Oktávky nemá vliv...
A hlavně cena-a to nejen paliva samotného(stojí tak polovinu,mimoto nemůže s tím Kalousek dohánět díru na spotřební dani-cena LPG je mezinárodně smluvně vázána-plyn je totiž i topivem),ale i servisní-a hlavně-pozáruční servis+díly..Jak známo-koncern VW má pouze dvouletou záruku(a delší by si těžko mohl dovolit) a bohužel stává se téměř pravidlem,že ty dražší záležitosti(komponenty)odejdou právě až s končící zárukou...takže je hezký jezdir za dlouhodobý průměr 5.5 l nafty na 100km-otázkou je jak dlouho...?!?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.