Nejste přihlášen/a.
tak co jaký máte názor? jaké mají tyto 2 varianty výhody a hlavně nevýhody? potřebuju vědět všecko! děkuju budu rád za každý postřech, nemůžu se rozhodnout slyším ze všech různé názory, ale ipřesto nevím jestli jít do té nafty, prý když nebudu často jezdit tak se to moc neoplatí, prý naopak proč?
Já nerozumím té naší oblibě v naftě. Kdysi, v 90.letech, jsem to ještě chápal-ty motory byly spolehlivé, nenáchylné a hlavně jezdily s malou spotřebou. Nikdy to nebyly motory na sportovní jízdu, ale pro někoho, kdo měl auto jen jako dopravní prostředek, tak to parádně sloužilo. Ale dnešní konstrukce osobních vznětových motorů? Člověk, technicky chápající, který do této problematiky trochu vidí, musí vědět, že už to prostě není ono.
Vezmeme to postupně: Kupuji moderní, osobní automobil se vznětovým motorem. Bude dražší. V řádu desítek tisíc korun. Kupuji ho kvůli spotřebě (jiný důvod nevidím). Spotřeba se mi bude pohybovat mezi 5 a 6ti litry/100km-tedy pokud budu jezdit "pijánko". Benzinový motor bude žrát mezi 6ti a 7mi ojediněle 8mi litry. Jenže pokud tak zběsile koukám na spotřebu (denní dojíždění atd.), tak není problém, si za ušetřené peníze při koupi, nechat namontovat LPG (V4motor za cca 20kkč,-) Najednou mi vychází, peněžně, u benzínu spotřeba max. 4l/100km, ale stále mám kultivovaný, nenáročný a spolehlivý motor se širokým spektrem otáček. Tímto ke spotřebě.
Teď ale to zásadní: Dnešní konstrukce vznětových motorů si vyžádala různá technická řešení, aby tento motor splňoval nároky dnešní doby. Hlavně ohledně jízdního komfortu:
Vstřikování typu common rail je příjemná věc, bohužel dosti náchylná konstrukce, která již z principu nemá nekonečnou životnost. Prostě se časem pokazí. U nás k tomu hodně nahrává nekvalitní nafta. Tyto poruchy jsou časté a velmi drahé-opět desítky tisíc-v mnoha případech se nevyplatí opravovat. Opravy vysok.tlak. čerpadel cca 10kkč.
Turbo. Turbodmychadlo je další náchylná část systému a vyžaduje přesnou výrobu. Proto jsou drahé-průměrné turbo, na oblíbenou koncernovou motorizaci 2.0TDi-cca 26kkč. Jednoduše odcházejí-vysoké otáčky-odstředivé síly-opotřebení a únava materiálu. Mnohdy nekvalitní mazání a nedodržení DOCHLAZOVÁNÍ = rozbité turbo a další vítr v peněžence. Repase nedoporučuji. (Ano, v rámci downsizingu jsou vyráběny i benzínové "foukané malorážky", které také nemám rád. Turbo benzin je výborný, ale hlavně pro sportovní využití)
Dvou hmotný setrvačník. Další vychytávka pro kultivovanější chod. Poměrně milé, ale opět jen do doby, než se pokazí. A také to je nezřídka. Podtáčení, ale i běžné opotřebení. Cena opět veliká a drahá výměna. Kamarádovi, za tuto poruchu, v Mazdě, vyfakturovali něco přes 50kkč.
Filtr pevných částic. Vzhledem ke škodlivosti dieselových emisí, se dnes montují tyto filtry. Nemam rád ty všelijaké EKO výmysly, ale je pravdou, že to, co nyní leze z výfuků vznět. motorů, je hnus (moderní, vysokotlaké vstřikování, po spálení, způsobuje pronikání škodlivin z výfukový plynů sliznicemi-člověk je ani nemusí vdechovat-staré typy byly méně škodlivé). Cena nového- od nějakých 35 do 100kkč. Navíc se někdy ucpe a auto pak nejede, naštěstí je oprava snadná- stačím motor podržet "pod krkem" svižnou jízdou např. na dálnici.
To je výčet těch nejzákladnějších fičur, kterými oplývá vznětový motor oproti zážehovému. Jsou to věci navíc. Neznamená to, že neodejde nic jiného, ale ty ostatní věci jsou společné pro oba motory, takže je tu nemá cenu rozebírat-jenže i ty někdy bývají dražší právě pro dieselový motor.
no tak to je uplny hororový výčet... a ty cenovky přímo astronomické.. já nevím ale ty nové diesly jsou uplně zadrbané s tím jak tam začli cpát DPF.. to byla největší chyba a na ekologii to má ještě horší dopad.. protože pokud přestane fungovat a lidi go z toho auta vyhodi tak pak ten motor začne produkovat ještě horší svinstva než ty klasické diesly.. takže kdybych si měl vybrat diesel tak určitě ne s DPF a asi ani 2.0TDI.. protože ty se taky zrovna moc nepovedly.. jako ja si nestěžuju.. jezdim se svoji naftou za 1.50kč a at si každy řika co chce.. a už i když srovnam ty jizdni vlastnosti.. s 1.4mpi předjiždět jenom se smrti v očich.. do kopce aby to člověk tlačil.. nafta jede kopec nekopec.. naložene auto poznate minimalně.. nevim jestli bych vyměnil tyto vlastnosti za kultivovanost nebo nějaky smradlavy plyn se kterym ani nemužu jezdit do podzemek.. jsou prostě u každeho plusy i minusy.. každy si musi pak vybrat podle sebe..
doplněno 24.10.12 14:06:za takový kompromis by se možna dalo považovat SDI
Plno firem kupuje nová auta na benzín, aby ušetřili. Nový diesel se po započítání všech vstupů a výstupů stává ve většině případů dražší.
Dnes jsem četl kamarádovu odpověď na tuto samou otázku a souhlasím s ním. Takže jen sdílím :
Jeden známý mě dnes, mailem, prosil o radu při výběru "novýho" auta. Samozřejmě taky touží po WV v naftě. Tohle je moje odpověď, možná se tadle úvaha bude hodit i někomu jinýmu (vzhledem k tomu, že je to starší pán, kterýho moc neznam, tak jsem nevypisoval můj názor na WV a celkově jsem, takticky, volil mírnější slovník)
Takže má odpověď:
Já nerozumím té naší oblibě v naftě. Kdysi, v 90.letech
Dokuď to nezatrhne EU, jak chce díky srovnání daní na paliva dle produkce CO2...
doplněno 25.10.12 21:19:@erikch Absolutní výkřik do tmy. Slyšel jsi někdy o vstřikování kapalného LPG? Protože tam lze jezdit čistě na plyn.
A plno lidí jezdí čistě bez benzínu u starších systémů, kdy se LPG nasává a přepnutí neřídí řídící jednotka plynu. Kamarád bez benzínu najezdil cca 50tis km a to jezdil i v zimě. Akorát si musel dávat pozor, aby měl nemrznoucí směs v okruhu na ještě nižší teplotu, než je normální, jinak docházelo k zamrzání reduktoru.
Konkrétně které výroky o turbu a common railu jsou tak směšné? Rád se nechám poučit. Ke zbytku se nebudu vyjadřovat, to je ohraná písnička, kterou nemá cenu vyvracet-vlastně ani nechci, díky vám si můžeme kupovat auta s pořádnými motory skoro za hubičku.
V něčem máš určitě pravdu. Opravdu byby první common rail systémy daleko horší, než dnešní (byly tagické), ale stále je to slabá část pohonného ústrojí. Není navrhován na dlouhou životnost-to jsou data, která výrobce nezveřejní, ale občas se něco poodkryje. Ono je to i logické, konstruování naprosto každé součásti žačíná u časové životnosti. A dnes automobil je těžká spotřebka. Výrobce nemá důvod konstruovat věci na dlouhé roky/počty kilometrů-to ale platí dnes, samozřejmě, i pro zážehové motory. O to menší životnost musí zvolit u věcí, které jsou výrobně náročnější-vyžadují vyšší jakost výroby-například právě turbodmychadlo. Myslím, že to nemůže popřít nikdo. Snad každý z nás, minimálně, zná někoho v okolí, komu se rozbilo. To je prostě náchylná součást. Jinak to, že se nové diesely neopravují, rozhodně není pravda, v autoservisech se pohybuji, jsou tam denně - a velice často kvůli věcem z mého prvního příspěvku, které jsou navíc velice nákladné. Ano, dnes bude poruchový každý nový motor, ale stále má benzinová atmosfera mnohem méně náchylných "vychytávek". Ale každý má svůj názor a je to tak i správně. Já se jen snažím ukázat druhou stránku věci v době, kdy je pro většinu lidí považován nafták za něco, co je celkově někde výš, než benzinový motor.
Proč bych nemohl toto srovnávat? Atmosferický benzim téhož objemu cca odpovídá přeplňovanému dieselu. Proto je to nejvhodnější srovnání. V čem si nezadají ve složitosti? Když se opravuje bezinový motor, tak je to obyvkle - zanedbané rozvody, zanedbaný olej. Poruchy elektroinstalace, špatné těsnění pod hlavou/hlava. Netěsnosti, ložiska, uložení. Jenže to jsou věci, které má i diesel. Ale ten má navíc i právě náchylnou palivovou soustavu, filtr pevných částic, setrvák, turbo a věci kom něj. A právě s těmito věcmi potkávam poruchy nejčastěji + všechny ty, co byly vyjmenovány u benzina. Common rail je výborná věc, auto dostalo pěkný chod a průběh motoru (přiblížil se k benzinovému), ale ta spolehlivost... Navíc bych si netroufl říci o spotřebě, že se zmenšila. Jenom mimochodem, porovnal jsi někdy zvuk nového common.r. motoru, který má najeto třeba jen 5kkm-tichoučký, krásný chod, skoro ani není poznat, že je to diesel- s motorem, který má třeba, někdy jen 40kkm? Klasický hlučný, otravný zkuk, pomalu jako u 20let starého dieselu.
Ano, DIESEL MÁ LEPŠÍ ÚČINNOST. O tom se nedá diskutovat. Ale to je jeho jediná výhoda. Všechno ostatní hovoří proti. I ta životnost, kterou vyzdvihuješ. Benz motor v mém bývalém autě, neměl problém naběhat, téměř bez oprav, přes milion kilometrů, stejně tak i některé staré diesely. To nebyl problém - dnes to nevydrží ani jeden typ motorů. Pokud budu dělat GO a o motor se starat, asi to může vydržet, ale u benzina ty náklady budou jen zlomkem oproti dieselu.
Ovšem, i kdyby žral benzíňák 4x víc, než diesel, byl i 4x poruchovější a měl 4x menší životnost, tak alespoň jednoho doma mít budu - Pro zábavu, abych si ten život zpříjemnil požitkem z řízení.
To jsou ale kecy... pažout byl natočen HD kamerou 3 dny po nákupu ještě s jejich naftou... zvuk je dnes identický... tichý velmi kultivovaný.. každým druhý atmosférákem v naftě chválen že to snad ani není možné...
Setrvačníky a spol... doporučím si pročíst veřejné dokumenty BMW AUdi... vozy pro evropu budou do pár let komplet v turbu v 1 litru... vše podvoleno emisní fašistice EU...
Dnes 90% pidi aut 3válců jsou vše malorážky s fukarem na sání... spotřeba benzínu, tolik vyzdvohována nevýhoda ropáka se cpe do benzínu kde je světe divse mnohem více tepla a mantáků a blondýnek víc než trpí..
Nakonec jak již bylo psáno je zajimavé jak benzínoví uživatelé mají problémy ropáků prokouknuté... to mu se dá jen smát...
Nejspíš to bude tou šílenou poruchovostí setrvačníků, krávalem z motoru, měněním turba co 10tis km mizerným systémem vstřikování kdy výroba/prodej nafotvých motorů stoupá gemetrickou řadou...
Bohužel tu starou pohádku o poruchovém chrochtavém ropáku budeme poslouchat ještě pár let... snad to pak možná zmizne...
Kolegové z práce teď cíleně z přesvědčení kupují pašíka v ropě a benzínku..jinak identické vozy...maximálně shodné... s tím že budou zapisovány veškeré útraty..většina dovolených/nákupů cesta do práce shodná... tak uvidímě za pár let...
lukyno-máš ode mne velmi podobně to vidím i já...Kdysi jsem měl R 25(kdo zná,ví jaký to byl kočár) V6-to auto mělo hodně přes 1 000 000 km a na první drcnutí(běžná údržba)-toho se nikdy jakože moderní diesely nedožijí,a bohužel ani downsizeningové motory v benzínu..Sám mám babičku TDS od Bawora-leju do toho vše možné(nebudu krmit nenasytnou státní kasu),měním sice častěji palivák(radši),ale jedu pořád(už má něco k půl milionu km),mimoto,pokud mám ohřátý motor, si dokážu s TéDéíčekama vytřít sedací část těla...-prostě stará dobrá klasika za zlomek přemrštěných cen koncernu VW,a na rozdíl od nich Bafík prostě jede...Akorát,že je dnes velký problém sehnat zachovalý kousek-ten kdo má nějakou klasiku,tak jí neprodá(byl by právě v duchu výše napsaného blázen),protože doby,kdy byla auta ještě auty,jsou nenávratně v "rici"...
Já jsem měla dvě auta nejdřív obě na naftu a jeden byl na Naturál. S naftákama jsem byla víc spokojená. jednak kvůli ceně (je samozřejmě levnější než natural),ale také nafták Vám tolik nežere jako benzíňák. Takže u mě zústává jednoduše Diesel č. 1.
5 let s novým peugeotem...
Diesel 1.6 77 ceny svíček atd ve výsledku účet vůči benzínu podražily o pár stokorun...
Úspora při platbě/ a hlavně spotřebě nafty několik desítek tis ročně...
Hlavně když se auto naloží 5ti lidma a cca 300 kg nákladu spotřeba jse nahoru o 0,5 litru na dlnici.. benzín sežral a 4 litry navíc...
Zatím vše bez oprav... je to spíše o tom po kom auto je, zda se o něj staral, zda dělal město nebo mimo město.
Garažoval, měnil pravidelně to či tamto... jak člověk natrefí...
Pokud jde o nový vůz určo diesel...
Měl jsem Peugeota a renaulta na naftu a nyní mám Corsu na benzím. Nafták se obecně vyplatí, když se jezdí více. Také to nechce kupovat staré naftáky. Měl jsem Renault 11, je to už tedy 12 let a tenkrát byl mezi naftou a benzínem větší rozdíl a hlavně jsem měl zdroj "ušetřené" nafty. Co se týká motoru, tak se starým dieslem byly starosti, hlavně když se více ochladilo. TAké díly nebyli nejlevnější. NYní mám již 5 rok Corsu benzín a také jí je už 16 let, ale kromě pár kaček do údržby mě v podstatě nic nestála. Pokud koupíš dnes novější auto, tak na tom asi až tak moc nesejde.
Jezdím oběma typy, pro delší trasy je jednoznačně výhodnější nafta, zejména při obsazení více osobami a na dálnici. Pro ježdění po městě s častým zastavováním mi lépe vychází benzín. Většina srovnatelných náhr. dílů i práce v servisu je pro diesel dražší, v zimě občas diesel hůř startuje a hlavně podstatně pomaleji topí.
Pozor na palivo. Nafta se u čerpaček mnohem více pančuje než benzín. Oprava motoru po načerpání nekvalitní nafty mě stála 25 000. Když natankuješ pančovaný benzín, tak to vyřeší vyšištění palivové soustavy za pár stovek.
Je to jednoduché. Na kratší cesty kupte benzín. Pokud budete jezdit spíš delší cesty, tak naftu. Dieslu krátké trasy nedělají dobře. Blbě se ohřívá a tak je vlastně při krátjkých trasách pracuje pořád studený. A v zimě i za delší dobu topí. Výhoda je ve spotřebě. Diesel je obecně problémovější, ale úspornější.
Jezdím spíše delší cesty ( 8 a víc tkm / měsíc ) a přesto nám firma koupila Octávky 1.6. Zpočátku jsme si tukali na čelo, přece jen na takové nájezdy se zdá lepší diesel. Ale omyl! Auto stálo čtvrtmega, což je hned ,,pár´´ tisíc doma, dynamika jízdy je v pohodě - mě tedy 100 kobyl stačí, a spotřeba byla +- 7 l/100 km, ovšem po nájezdu 40tkm se blíží spíše 6l/100km. V tom vcelku nesouhlasím s hangarem - ano, jezdím sám, ale v kufru tahám tolik vercajku a součástek, že jsem na auto dozadu musel dál zesílený péra a to ještě kombíkový. A to nejzdím nějak extra ,,ekorallye´´ - spotřeba mě nějak netíží u služebáku, ale zase nemám potřebu dupat na to jako blázen. Prostě plynulá jízda +- v rámci pravidel. Jediné co výrazně zvedá spotřebu je totiž skutečně dupání na plyn - při 200km/h se už objevují hodnoty 9-10 l/100.
Takže za sebe - měl jsem celou řadu naftáků, jezdil jsem s nimi rád, mám rád když motor tahá odspodu, ale pokud má být hlavním kriteriem ekonomika, pak je to fakt o benzínu. Nové auto bych už v naftě nekoupil, díky ekoteroristům jsou fakt dneska diesely mimo reál. Jak se výstižně říká - byly vylepšeny až k naprosté nepoužitelnosti. A s nastávající zimou kvituji i další výhodu benziňáku - topí už po pár metrech, aniž by k tomu potřeboval jakési přitápění, či jinou tomu rovnou fičuru. Prostě historický, klasický, atmosferický benzín.
Já bych naftáka nechtěl. V zimě obtížně startuje a trvá to věčnost (dle typu naftového motoru), než ohřeje chladící kapalinu a začne topit topení a začnou se konečně odmlžovat skla. Rozhodně nedoporučuji do míst, kde je zima tuhá. Mám zatím jedinný a zásadní důvod, proč ne. Tato představa mě děsí:
Benzíňák by už dávno nastartoval a to i ten můj.
Navíc diesel dělá kravál a benzíňák tiše přede. Spotřeba mě zatím netlačí.
Naftový motor je dobrý, když jede delší trasu a často nestartuje. Taky je silný a s takovým autem se dají vpohodě tahat přívěsy a vozit těžké náklady, což v rámci spotřeby paliva se z benzíňákem vůbec nedá srovnat (benzíňák jde dost se spotřebou nahoru).
Hodně záleží kde a jak se auto bude provozovat a na co. Podle toho vybírat motory.
doplněno 24.10.12 21:25:U dnešních naftáků bývá dost drahá věcička a to filtr pevných částič, který se samosebou kazí.
doplněno 24.10.12 21:30:Známej říká plyn do sporáku, nafta do kamen a benzín do aut. LPG je v dnešní době dobrá alternativa
Do je ale debilita to video... to napíše jen matlák "zážít tohleto" ...
Dle zvuku je to jasně ztřískaná baterka... btw:Magorek startuje se zapnutýma světlama... ukázka inteligence...
Komentáře pod videem mi daly za pravdu...
5 let...peugeot diesel startuje denně i v minus 20 co byla pár dní kosa ... a jak psali jiní |1.2-1.4 mpi a borci co předjíždí..a kde je spotřeba... to se prostě s ropákem nedá srovnat... a skusím se někoho optat kdo v benzínu z dvoutunovým paužotem pojede za 5L nafty po dálnici... s benálem těžko.
I když netuším co má gumídek za vůz "ikoknka to říká jasně" tak dědu leštiče s favoritem kombi má několik let a již několik let startují jeho vůz ty moderní nestartující ropáky kolem... a to světe div nenosí si baterku od topení jako náš benzínový děda... ač srovnávat 30 let starý vůz není košér dá se to...
A co se topení týče pažout s jední 90kg řidičem fouká teplý vzduch po 1.2 km... měřeno xkrát a zkoušeno...
Musím souhlasit s tím že teplotá není tak agresivní jako u benzínu ten se narozdíl od ropák rozehřeje i na místě což ropák neumí a je to dost k smíchu když vidím ženské u billy jak čekají až jim ropák rozehřeje zevnitř okna...
Klidně ti v mrazu ukážu, jak nastartuju do 3 sekund... (je to o údržbě, ne jen leštit lak)
Nafta oproti benzínu v mrazu houstne a tvoří tuším parafín.
Hangáre, každý tu projeví svůj názor na věc a bude hájit to své dle svých osobních skušeností. Tak, jako jsi narazil na příklad s dědou, tak já na příklad Nissana X-Traila, který jsem musel při -20 po 50km 8x startovat. Neustále chcípal. Po nalití nějaké srajdy do nádrže vše OK. To u benzínu vůbec nemusím...
doplněno 25.10.12 16:18:Ta Felda taky není common rail...
Nafta v mrazu nehoustne, tedy ne v naší části evropy...
Stačilo 5 týdnů ježdní na "německou"naftu... Dojezd o cca 100 km vyšší... tož tento národ leje 10 kýblů vody na cisternu nafty/benzínu už motorista moc neovlivní...
Stejně jako v čr nulové rozdíly v palivu shell diesel a shellV-Power diesel...
Zajímavé že v německu naměřili vyšší cetanové číslo a našli další složky co se v obyč naftě vyskytovaly o dost méně...
Holt jaký národ taková nafta...
Tady krásně vidět jak i "starý křáp"chytne hned a filcky jsou pověstné svými problémy v příadě naftového ústrojí...
Přeji tazateli hodně bezporuchových kilometrů..
Jinak jak topit o něco rychleji levně a hlavně nezávisle je popsáno v článku...
Nakonec je na konci článku napsáno které palivo je nejlevnější a toho bych se držel...
Benzín společně s naftou a LPG je zpátečnicví...
jojo podle mě LPG v dnešní době už se tak neoplatí.. a ten kdo by měnil naftu za LPG je blbec.. a to video co tady je výše... si myslíte že to každému tak blbě startuje? to jste tak naivni nebo jen se chcete do nás navážet... má tam slabou baterku a ještě podle mě mu to špatně žhaví nebo nežhaví.. to já se svým tdi to taky nakopnu do 3vteřin bez problému.. když se bojím tuhnutí nafty, hrknu litr benzinu na nádrž nafty a mam vystaráno... tak to děla plno lidi.. a co se týče tofení... má vyhráno ten, kdo má nezávislé topení... jinak se to dá urychlit třeba starym dobrym zpusoben-karton před chladič.. a nebo dokonce někteří zaškrcují přivodni hadici do chladiče..
honzas1-ohledně LPG třeba zde poradte.cz/... -nechce se mi to psát znovu-a co se startů v zimě týče-koukám,že spousta lidí má velmi krátkou pamět-letošní leden únor(teploty i přes den pod-20) spoustu TDíčkařů řádně proškolil-tisíce jich prostě nenastartovali,ale jak vidno rychle zapomínají(ne že bych byl škodolibý,ale zase na ně takový jeden měsíc-at už leden nebo únor),prostě "zaslepenost"k VW je koukám bezmezná..-ale to je každého věc...Jentak pro zajímavost- moje "babička"Bafík E36 TDS(běžná údržba) startuje i v -30(žiju v Krkonoších)-což spousta sousedu s Pašíkama a Oktávkama "f TéDéÍ"špatně snáší-protože letos v únoru se prostě(narozdíl ode mne)neodlepili od baráků...A ještě jedna věc ohledně topení-tyto německé prémiové značky(BMW a Mercedes) mají-a už i v tom 96 roce,z kterého je ono zminované TDS,měli vývod přímo z hlavy válců,takže auto topí už za rohem po rozjetí se od domu-to VW okoukalo až s novými motory řady E211(např.nový Golf VII.řady)-majitelé dřívějších a stávajících Oktávií,Passatů (prostě TDíček)mají v zimě smolíka a klepou kosu...Takže žádné kartony apod.(už i třeba E 36 měla žaluzie před chladičem)-prostě chce to vybírat auto podle techniky a ne podle reklam v TV ("Das Auto"apod.)...A ještě jeden poznatek-mamina má starou dobrou P405 1.9D-najeto asi 130 000 km(stav A1-opravdu krasavice-ale to není podstatné),jezdí někde do 5l/100km,jezdí pořád,pravda najede pár tisíc ročně,ale náklady-pár set za filtry,olej apod.-k takovýmhle šměšným nákladům za rok provozu se majitelé TDíček ani nepřiblíží-a to je spotřeba stejná-dynamika sice trošku jiná,ale doveze jí stejně jako třeba Oktávka TDi,prostor ještě větší(francouzi nedělali nikdy uzká auta),klimatizaci tam má stejně tak-a není o čem...
S prominutím! Nerozumím tomu, proč naftový motor se pomaleji zahřívá, jak zde mnozí uvádíte, když je mechanicky obdobný benzinovému, ale pracuje s vyššími tlaky a tím produkuje asi i více tepla. Nakonec kvůli tomu, má i více dimenzovanou chladicí soustavu. Dík za zdůvodnění. miro
dekuji vsem z nazory nebudu jezdit hodne a vetsinou jen po meste takze asi pujdu do toho nizkoobjemoveho benzinu (1.6 77kw)
Po studiu, jsem zjistil tyto obecně platné a známé parametry obou motorů, hlavně které ovlivňují tepelný režim motoru..
Vznětový motorzážehový motor.
1. Teplota ve válci při kompresi 600 až 800°C zatím jsem nezjisti
2. Teplota ve válci při pracovním cyklu 1 800 až 2 200°C až 4 000°C
3. Kompresní tlak 2 až 3 MPa až 1,1 MPa
4. Max tlak při pracovním cyklu 6 až 8 MPa až 5 MPa
5. Účinnost 30 až 50 % 25 až 35 %
Zřejmě největší měrou na razantnějěím zahřívání benzinových motoru se podílí teplota ve válci při pracovním cyklu u benzinového motoru - viz.bod č.2
Hezký podvečer - miro
miro-dovedeš si představit pracovní teplotu až 4 000°C třeba v motoru 1.2 TSI...?!? ten motor by vysublimoval(změna z pevného skupenství rovnou v plynné)...
Když odjedu tak cca 100 km, tak začíná nafták pořáádně táhnout a je živý a šetřivý. Dotazem na pumpách mi jen jednou! uměli sdělit cetanové číslo (naposledy mi ukázala pumpařka papíry, kopa informací o dodávce, ale cetan nikde.).
Jak to jede, jaká kvalita poznám ve známém kopci, jak řadím.
buss-do nafty jen a pouze aditivum české výroby zn.VIF(dělá se jak letní tak zimní),je tam až + 5 jednotek cetan.čísla a je to znát...
RE na p. "erikcha" .
Teplota až 4 000°C je max. okamžitá (jen ve zlomku sekundy) teplota, při pracovním zdvihu (výbuchu) zážehového spalovacího motoru. K tomu aby tato teplota meměla následky sublimace jak uvádíte a ztráty talířů ventilů, jak se obává p."martinhajek", je motor ošetřen chladicí soustavou , která udržuje pracovní teplotu motoru (hlavně jeho nejvíce tepelně namáhaných částí) na úrovni 80 - 90°C. miro
doplněno 26.10.12 11:15:A ještě dovolte doplnit fakta k Cetanovému číslu nafty,které je zde okrajově zmiňováno.
Cetanové číslo fafty udává kvalitu nafty - její vznětové vlastnosti. Vyšší Cetanové číslo = nafta kvalitnější, čož má pozitivní vliv na výkon motoru, jeho spotřebu, exhalace a další. Min.Cetanové číslo používané nafty pro spalovací motory je stanoveno EU na 51. Starší naftové motory uspokojuje i Cetanové číslo 40.
To, co jsi "napsal" k cetanovému číslu, je kus zkopírovaného textu z internetu, který se objevuje v téměř identické podobě na většině stránkách po vyhledání slovního spojení-cetanové číslo. Nevím, kde se vzal, ale není zcela v pořádku. Ono je třeba doplnit, že příliš veliké cet. číslo také není dobré - ono totiž, zjednodušeně, vyjadřuje reaktivnost nafty. Pokud je nafta příliš reaktivní, dochází k jejímu vznícení ještě před potřebným promícháním paliva se vzduchem, což vede ke zhoršení dokonalosti spalování, což má další následky.
K teplotě - ano, teplota je ve skutečnosti opravdu nižší a buďme za to rádi-ono řešit tepelnou roztažnost (která je navíc rozdílná u válce a pístu) v rozsahu -40°C až 4000°C, by byl opravdu oříšek, materiálem na výrobu pístu by těžko byl současný materiál na bázi hliníku a dalších legur-hlavně křemíku(u vznětových nad 13%-děkujeme ekologové), který odolává nějakým 400°C, problémy s olejem atd, atd. . .
Ještě opravím, že zde v motoru nedochází k žádným výbuchům.
Omlouivám se pokud jsem použil odborně nesprávné slovo "výbuch" - opravuji, správně odborně, mělo byt uvedeno slovo "detonace" samozřejmě u naftových motorů. Tak si to prosím opravte. Děkuji - miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.