Nejste přihlášen/a.
Zdravím rádce - odborníky na auta. Bohužel, díky chybě druhého řidiče jsme přišli o rodinné Mondeo. Tak jsem hodně nečkaně před otázkou výběru jiného přibližovadla. Už z toho mám docela zamotanou hlavu, tak prosím o pomoc.
Předně - jsme čtyřčlenná rodina, já mám 205cm, manželka 193, děti 13 a 8 let, ale ty takhle velké nebudou, takže vzadu míň místa zase tolik nevadí. Každopádně chceme benzíňák, to auto používá převážně manželka k cestám po okolí, nájezd km vcelku malý 15-25tkm ročně. Chceme rodinný vůz, nemusí to být nutně kombi, cena by měla být okolo 100 tKč, samozřejmě co nejmladší. Na výkonu motoru nějak nesejde, výbava , image a litá kola taky nejsou hlavním kriteriem, ale chtěli bychom auto spolehlivé, s dostupnými a ne příliš drahými ND. Tolik k úvodu, teď k výběru - určitě nechceme Renault, Dacia, Opel . Jinak není značka rozhodující - k dyž (nu promine) yaríska a podobné prcky nebrat, do toho se prostě nevejdeme.
Takže - jelikož mám služební Octávku, koukali jsme po Octávkách, ale za daný peníz se koupí tak OI, maximálně Tour první generace. To jsou pro mě vcelku neznámá auta, já jezdím s OII a s ní jsem spokojen. Tma je ale cena jinde.
Ford C-Max - ten se mi líbí, ale je pro mě dost neznámý -ale vypadá zajímavě. Pro ženskou je zajímavý tím, že je menší (půdorysně) než Mondeo
Citroen C5 - vypadá hezky, ale slyšel jsem, že mívají problémy s hydropneu pérováním a to že pak bývá drahá oprava.
Citroen Xsara Piccaso - to už má klasické pérování (vím, torzky vzadu - ale to je vcelku řešitelné) ale opět jsem zaslechl něco o nespolehlivosti elektroniky a oleji tekoucím z motoru.
No a kruh se uzavírá - Mondeo. Paradoxně vychází cenově stejně, ne li lépe než C-Max. My jsme měli TDDi, benzíny neznám, dost mě mate co znamená motor SCi - údajně by měl být úsporný. Jelikož se za daný peníz dají kopit ročníky 04-05, tak doufám, že už soudruzi v NSR dořešili samostavy zad. brzd, díky kterým byl náš Monďák s neúčinnou ruč. brzdou. Prý už ročníky 03 a dál už samostavy nemají.
Tak - prosím o věcné poznatky o problémech jmenovaných aut, typické bolístky a důvody, proč to, či ono auto vzít, či ne. Pochopitelně - uvítám i tip na jiné osvědčené auto podobné kategorie
Děkuji předem .
alosb-tohle spíš platí u BMW nebo Subaru,že by přiznivci Fordu byli takhle "pravověrní" to asi ne...
To aloisb - ano, uvažovali jsme i o jiných značkách, zejména po Škodovce jsme dost pokukovali, ale vyzkoušel jsem i např KIA Carens a pod. Ale stejně - kruh se uzavírá, nakonec pravděpodobně opět koupíme Forda, jen se ještě rozmýšlíme mezi Mondeem a C-Maxem. Není to o nějaké pravověrnosti, ale prostě za rozumný peníze velmi slušná výbava a taky mě potěšilo, při vší smůle s tou havárkou ,jaký je Mondeo odolný tank. Bohužel, i s tím je nutné dnes kalkulovat.
Mimochodem - nevíte někdo, jestli na C-Max ročníků 04-05 pasují kola z Mondea ročník 02? Jde o to, že máme náhradní sadu kol, pokud se nepletu jsou to 16 - 205/55. Stekal jsem se s názory, že pasují, ale i s názory že nepasují. Jde to někde zjistit / vyhledat?
doplněno 28.11.12 22:53:Ještě jeden dotaz na znalce - nevíte někdo podrobnosti o fordím motoru SCI? Prý to je systém, kdy se benzín vstřikuje přímo do válce. Bylo mi nabídnuto krásný Mondeo, ale má tento motor. Jde mi o spolehlivost a nenáročnost na servis, jít tedy do klasického Duratec, nebo do Duratec SCI?
vypadá to , že to SCI je varianta s 9-ti rychlostní převodovkou... viz. fordclub.eu/...
doplněno 29.11.12 00:59:jéžíš píšu potmě ) ne s 9-ti ale se 6-ti kvaltama )
jako milovník dieselu nemohu doporučit auto v benzínu
Za mě Octavia I combi
Golfík IV kombi
Sharan...Touran...
To skokycz - jen pro upřesnění - ten Duratec SCI je skutečně motor, který má vstřikování benzínu přímo do válců, je ale pravdou, že Fordy s tímto motorem jsou vždy se šestikvaltem. Každopádně jsem to konzultoval s několika odborníky na Ford, víceméně z toho vyplynulo raděj se tomu motoru vyhnout - i proto, že případné předělání na LPG je velmi drahé (+-40 tKč) s tím, že auto stejně nejede jen na plyn, ale čátečně i na benzín, aby se chladily vstřiky.
To mathers - já taky mám radši diesely, ale je rozdíl, když já denně ujedu 300 - 500 km a manželka s autem víceméně courá po městě a okolí. Ostatně i já i přes vysoké kilometrové nájezdy jezdím v benzínové OII, protože vedení si nechalo zpracovat jakousi studii ekonomiky provozu aut, kdy vyšlo, že benzín je levnější. Zatím tomu i věřím, s autem není nejmenší problém, spotřeba do 7l /100km. A to za týden jdu na montáž LPG. Ale hlavní problém je v tom, že OI a Golf IV jsou pro rodinu malé, Sharan už moc drahý.
Každopádně chci všem rádcům poděkovat za poskytnuté rady , dabelovi za tu nabídku C-maxe - vážně jsme o ní uvažovali, jenže přece jen K. Vary jsou pro nás poměrně z ruky, takže jsme nakonec vzali toto :
Ty dokážeš dlouhodobě po okrskách udržet spotřebu s Ford C-max na 3,4l?
Lidi mějte soudnost.
To stirecek : Mě tedy Mondeo nepřipadalo malé a už vůbec ne stísněné, měl jsem kombíka (šlo o 3. generaci) - ale je to spíše takový rodinný dálniční koráb. Ale v čem máte 100% pravdu je v tom, že C-max je dobrý, přesně vyhovuje tomu, co jsme požadovali, proti Mondeu je kompaktnější, sedí se výš a jede fakt slušně. Jen s tím dieselem - manželka požadovala jednoznačně benzín, já byl pro - na kratší pojížďky mě přijde benzín lepší, nastartuje to vždy, údržba je levnější. Tech Vámi udaných 11 / 100 - věřím, proč ne, u benzínu je to vždy o stylu jízdy. Jezdil jsem např Astru, na které předchozí řidič jezdil za 11-12 litrů, já jsem jezdil průměrně za 7,5. To samé teď - mám Octávku 1,6, stejnou jako další kolegové - ti se pohybují mezi 7,5-9 litrů, já to na okreskách dávám do 6 - 6,5, po dálnici už za víc - 7,5. Přitom nejezdím pomaličku, ale jezdím plynule. Ale praxe ukáže. Jinak ten Váš Ford je fakt pěkný, my jsme na podobný neměli finance, ale i z toho, co jsme koupili jsme opravdu nadšeni.
Jen mi kalí radost to, že na STK našli závadu 4.5.1.1.3 ,, u před. mlhového světlometu zdroj světla vadný ´´ - to mi opravdu není jasné, jak tuto závadu dokážu opravit
Alois: Tak to je možné, asi jsem si spletl rok výroby, moýná to bylo 04, ale byl to určitě tddi 85kw dle tp. Zajímal mě ten motor, protože tddi jsem měl ve focusovi 66kw. Focus mi připadal takový hbitější než to mondeo, ale mondeo je možná težší a focus měl možná lehčí převody na ten výkon. Nevýhoda na dálnici - focus točil kolem 3000ot, ale na druhou stranu uměl jezdit v padesátce na pětku, takže skoro jako s automatem. Tohle ty nové auta neumí, padesátka je problém i na čtyřku, snad plynule udržovat jízdu, to ano, ale jinak za tři. Na druhou stranu na trojku se dá zrychlovat od volnoběhu až do omezovače cca 130kmh bez nějaké turbodíry nebo kopanců v nějakých otáčkách, táhne krásně plynule a pořád, prostě jako start letadla Navíc, i když je c max o něco vyšší, světlá výška je stejná a vzhledem ke kvalitám podvozku se s ním dá jezdit v zatáčkách stejně jako s focusem, sedí dobře a toho jsem se zprvu bál. Takže auto je i dobře zábavné a hravé, není to houpavá kačena typu renault scenic nebo tak podobně. C max opravdu sedí jak přilepený. Jedno vím určitě, do nízkého auta mě už nikdo nedostane. U kombi je ale výhoda ten kufr, zvláště když člověk veze něco většího, sedačky se pohodlně složí do podlahy. U c max sedačky se taky dají překlopit a když člověk potřebuje naložit něco delší, musí se vytáhnout. není to problém, pokud je člověk má kde odložit, ale je nevýhoda, že je neveze sebou, třeba když něco veze tam, a zpět chce vzít lidi.To je takové malé omezení, ale velké věci nevozí člověk často a hlavně v pěti lidech, takže s tím problém nemám, jen práce navíc se sedadly. Je i výhoda, že je každé zvlášt. Nový c max má prostřední sedadlo řešené tak, že se překlopí pod pravý sedák, třeba pokud vezeš lyže nebo koberec, je to výhoda. Variabilita sedadel je ale slušná, viz na těch fotkách.
Taky jsem jel s tím novým C maxem, dvoulitr automat a mě se zas ten automat líbí, kdyby byl i v jednašestce, možná bych uvažoval, ale měnit auto každé tři roky je nesmysl, zvlášte když člověk toho moc nenajezdí a většinou jen po městě.
Milý příteli, pokud jsi zkoušel Mondeo model 05, tak tento typ se již s motorem TDDi nevyráběl, ale má tzv. Common Rail, čili TDCi. Já mám Mondeo z roku 2001 právě s motorem TDDi, 85 kW a na dlouhou štreku (jiné nejezdím) jsem schopen ujet na natankovaných 20 litrů nafty kolem 300 km. Tachometr odečítám v momentě, kdy se ukazatel paliva vrátí do polohy při tankování, takže to není úplně přesné ) Přál jsem si dovézt z Holandska přesně tento motor, protože ty přímé vstřiky nejsou tak náchylné na kvalitu nafty a jsem s ním naprosto spokojen. Auto bylo dost opotřebené, vyměnil jsem spojku, dvouhmotový setrvačník, obě ložiska předních kol, přední brzdové kotouče, palivový filtr, žhavící svíčky, žárovky k osvětlení reg. značky a také bylo prasklé gumové koleno vzduchu od turba (1000,- Kč!). Nyní už jen kupuji naftu a měním olej a olejový filtr. Jen co jsem se naběhal, než jsem sehnal trubkový klíč OK 36 ). Po první výměně oleje jsem nalil do nádrže čistič palivového systému a od té doby chvíli po startu slyším bzukot nějakého čerpadla. Po druhé výměně oleje za 11000 km motor ztichl a zdá se mi, že se točí velmi lehce.
Při koupi dalšího auta se asi budu řídit Tvojí radou a půjdu do C-maxe v naftě. Už jsem ho řídil z Prahy do Brna, ovšem měl automatickou převodovku a to se mi zdá zbytečné. Jinak jel velmi pěkně a pohodlný byl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.