Nejste přihlášen/a.
Zdarec , další problém. Z ničeho nic mi začalo auto při jízdě vydávat divný zvuk , je to jenom , když mám sešláplý plyn. Je to takový zvuk jako když má někdo prasklý výfuk , nebo někdo to má jako frajeřinu tenhle zvuk. Ale ten můj vychází z motoru a hned potom mi v koloně začala svítit kontrolka teploty , byla nějákých 110 stupnu ... a potom začala i svítit kontrolka oleje. ale to bylo tím že mi auto nechladilo , zjistil jsem že se mi netočí ventilátor chlazení motoru ... kde může být problém?
Na chladiči je čidlo na spínaní vrtule. Odpojte kabel a propojte (proklemujte), zapněte klíček a vrtule by se měla roztočit. Pokud se neroztočí, je problém v motoru vrtule, když se roztočí, je vadné čidlo (vyměnit). Předpokládám, že pojistky jsou překontrolovány.
Ten zvuk výfuku, mrkněte na těsnění výfuku hned mezi parožím a prvním dílem výfuku.
doplněno 12.10.12 18:18:Když odpojíš ten konektor, tak na kabelu jsou dva kontakty, prostě je propojit mezi sebou, něčím vodivím (drát atd.)
klíček ani nemusíš-do ventilátoru(ů) chlazení jde vždy stálé +...
doplněno 12.10.12 18:33:nechci se hádat-ale jen tak namátkou-u čeho to konkrétně tak není(pokud to tedy není vždy)...? U náporového chlazení(což je dnes standard) pokud není "nápor"(stojící vůz) čímpak se asi chladí-ventilací-a není žádoucí,aby došlo k nějaké destrukci nadměrným provozním ohřevem,proto levné,jednoduché-ale účinné řešení v podobě stálého+...A to i přes vypnutí zapalování u právě zaparkovaného vozidla...Stálý+ není třeba u autozapalovače-tam dle výrobce a modelu,ale ventilace chlazení je něco jiného...
" do ventilátoru(ů) chlazení jde vždy stálé +... " To je ,ale velký omyl, není to tak vždy.
doplněno 14.10.12 16:01:Erikch : To bych ti hodně napovídal, to musíš zjistit letitou prakxí u rúzných značek aut a ne jen u "francouzů", proto ti prozradím jen dvě, dnes už "historické" Sierra , Croma atd. atd. atd. U novějších si to zjisti sám (jen malá nápvěda, většinou je to u aut, kde se po vypnití klíčku zhasnou i světla a to zase ne vždy). Hledej
doplněno 18.10.12 21:24:Tak jsem ti dohledal léta už nepoužiý "manuál" a naskenoval jsem ti něco
Motor Sierra OHC
are-pořád postrádám reakci-u čeho to tak není,pokud tvrdíš,že ,cituji: "není to tak vždy..."
doplněno 18.10.12 17:59:are-nevím jak Croma-ale u Sierry se budu hádat,jelikož vycházela z Granady,které jsem měl ve všech třech benz.motorizacích-a tam bylo stálé plus k ventilátorům-a jelikož technika byla shodná,je jasné,že i u Sierry tomu tak bylo...Ono i obecně by bylo nelogické stálé plus nenainstalovat-vypnutím klíčku zapalování se teplota po zastavení nesníží-pouze a jen ventilátory...
doplněno 18.10.12 19:30:že by Ford udělal krok zpět...?!? Předchozí model má dnes klasické ventilátory a saharu jak jí známe a nástupní Sierra nee...,to je "s podivem" ...nedalo mi to a zagooglil jsem v Kellyně-všechny Sierry od 1.6 motorů -a od počátků výroby,čili rok 82,měly elektrický ventilátor chlazení...Asi jsi se trošku spletl...-takže stále platí první poznámka-která že auta neměla stálý + k ventilátorům chlazení...?!?!? Samozřejmě nepředpokládám "vytažení" Aero 30 apod.veterány,ale objektivní info-ne domněnky...
doplněno 18.10.12 19:39:co se "pohonu" vrtule od kliky týče-to je klasické řešení R6(neboli řadových 6ti válců-např.BMW,Mercedes apod.)-to se jen preventivně snažím předejít předpokládané možné reakci-klasika 4válec-tady bych rád znal "vyjímky"-ne reakce typu:"hledej,francouzy..." apod.proto to nadhazuju,ty tvrdíš opak,ty prokaž-jinak jsou to jen kecy...
Tak hádat se můžeš v tom ti nikdo nebrání, nic se ,ale nezmění natom , že nemáš pravdu. Konrétně Sierry jsem měl krom 1.8TD všechny motorizace a vím jak to fugovalo. Nepočítám kolik jsem jich dělával. Jen ti ještě prozradím, že u prvních Sierr některých motorizací nebyl ani elektromotor na vrtuli sahary, ale byla poháněné od kliky a byl tam "mechanickej"teplotní spínač. Podobný pricip jako kdysi na Polském Fiatu.
doplněno 18.10.12 21:35:A kdyby jsi chtělk vědět jak se vrtule demontuje, tak to máš tady. Pokud budeš pořebovat klíč, mám ho ještě taky. Jinak by jsi musel klíč zbrušovat na plocho, je tam málo místa. Chceš ho taky nafotit?
Je lepší vědět a znát, je to daleko spolehlivější a rychlejší,než dohledávat po Auto Kelly. I když nemám potřebu ti nic prokazovat, páč nemám ve zvyku tvrdit něco co nevím určitě. Jen pro tvoji informaci Co jsi asi na auto Kelly už nenašel, tak Sierry jsou i 1.3 (pravda tu jsem taky neměl a nej to neštastné TD)
doplněno 18.10.12 21:37:Erikch: Vždy to tak není. Například Favorit to tak nemá. Tedy typy do roku 93 to nemají na 100% včetně toho mého. Stačí kouknout i na dostupná schémata elektroinstalace Favorita. Ventilátor je napojen na relé, které spíná jen při zapnutí klíčku. Při sepnutí čidla na chladiči se vrtule roztočí a při vypnutí klíčku a zhasnutí motoru se větrák odpojí.
doplněno 18.10.12 21:37:Pojistka 7 a vývod na relé pojistek. Takže opravdu to tak je, že se vypnutím klíčku vypne i větrák, pokud ho spustila teplota na snímači. Kdo nevěří, at se koukne a obohatí si znalosti.
běžnej jev u aut seklej ventilátor na chladiči-sahara bude to plný bordelu a rezu můžeš to sundat a pokusit se to rozhejbat ale šance sou mizivé a práce stím pekelná asi budeš schánět jinej
pokud vemeš za vrtuli otáčí se zvolna či drhne nebo se sním nedá otočit vůbec?
tak rozpojit konektor od ventilátoru a napojit pomocí kabelů přímo na baterii pokud se rozběhne je třeba hledat co mu chybí
mohl odejít tepelnej spínač na chladiči skouší se tak že se z něj sundá konektor a kusem drátu proklemuješ kontakty a ventilátor by měl běžet akorát si ted nejsem jist jestli k tomu potřebuješ zaplej klíček či ne ale to vyskoušíš
zkusil jsem , nefachčí - zkoušel jsem ten spínač ... no a na tu baterii napojit přímo , nevím kde je + a - , at to ještě nedodělam vic než to je
tak jsem to zapojil na baterii , a větrák fachčí ... takže asi čidlo že? i když když jsem to propojil tak to nešlo ... ten konektor čidla ma dva kontakty vedle sebe a jeden nad , tak jsem propojil ty vedle sebe ...
Myslim že čidlo bude OK, jen voda není dostatečně teplá aby zapla čidlo.. Vodní pumpa odešla?
pokud nejde pumpa,tím není v okruhu oběh kapaliny-tak se během několika málo minut auto "uvaří"-prostě teplotta klasicky vzroste na provozku,stoupá dál a ta nejsilnější vrchní hadice od motoru(za termostatem) k chladiči nebude úplně studená,ale jakoby vlažná-nemluvě o jejím zmáčknutí-krásně půjde zmáčknout prsty(není tlak od pumpy)...
tak to myslím že pumpa pojede ... sice nevím kdy nastala chyba , ale ráno jsem jel v pohodě 15km do práce a nic , sice bylo 0stupnu... a odpoledne mi začala svítit teplota až když jsem stal v koloně ... a to jsem jel tak 40min , takže myslím že ta pumpa pofachčí ... potom ještě až někám pojedu tak zkusím zmáčknout tu hadici ... no a teda pokud je vadné čidlo teploty , tak to bude ten termostat co je hned vedle větráku? je složitá výměna?
pokud si vyklemoval konektor čidla větráku na chladiči a ten se neroztočil bude problém v elektrice a bude třeba hledat a měřit nevim jak to přesně je u seata ale počítám že tam někde bude relé které po sepnutí spustí větrák relé najít skusit jestli cvaká ,zda je na silovým kontaktu -30 napětí plus 12V
pokud by se větrák po vyklemování konektoru roztočil bylo by v háji čidlo
prohlídni to v motoru bejvaj tam relátka a ty velký pojistky mohla třeba náká odejít
přímo na baterce jsou nějake dvě pojistky ale jsou ok ... ještě mě napadlo na diagnostice udělat test akčních členů , kdyby se větrák roztočil , tak by bylo chybné čidlo ... a relé zjistím asi taky při diagnostice jestli cvakne
a na tom chladiči , co je to za čidlo? čeho? protože čidlo teploty chladící kapaliy má v obchodech 4piny ... to co mám na chladiči má 3 ...
to je spínací čidlo pro větrák na chladiči-saharu a bud spíná ten větrák přímo nebo přes relátko -je akorát otázka jestli spíná plusem či mínusem většinou je to mínusem jak sem psal je třeba měřit
to že má 3 vývody sem už psal taky jeden je přívod a ty 2 sou výstupy pro sepnutí větráku dle dosažený teploty sepne nejdřív první rychlost větráku bejvá to propojený přes drátový odpor a pak když se teplota zvedne ještě vejš třeba v kolonách tak se pomocí toho čidla sepne druhá rychlost a větrák jede naplno
takže to čidlo na sahaře je to čidlo které nejspíš bude vadné? at vím co mám připadně koupit ... protože na netu je čidlo chladící kapaliny (to má na netu 4vývody) a nebo termostat tam žádný vývod není vidět ...
jinak at hledám jak hledám žádný relé ani pojsitky v motoru nejsou ... akorat u pojistek v autě , ale to vyzkouším zítra na diagnostice ...
a zjistil jsem že při otočení klíčkem mi v motoru asi 40sec něco pípa v kuse ...
skoro , sice je to asi podobné , ten můj je taky našroubovaný závitem , ale já mám 2 zdířky vedle sebe a tu třetí pod nima ...
tak výfuk byl díravý a je spraven ... ale ten větrák je furt problém ... kolega zjistil že tam nebylo napětí a zjistil že pojistka tam vůbec nebyla zapojena , ty tři pojistky na baterce ... tak přehodil pojistku do zdířky kde pojistka chyběla a napětí na konektoru k větráku bylo .. problém že pořád se netočí ... k tomu termostatu se nemužu kĺíčem dostat , takže jsem ten termostat bloknul vedle toho starého , ale motor se zahřál a pořád nic ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.