Nejste přihlášen/a.
Dobry den mám felicii 1.3 mpi 40kw strašne moc mí kolísají otačky pří volnoběhu se zvedáj a padáj a pořad dokolá než nastártuju motor musím odpojít žehličku od škrt.klápky nastártovát vrátit žehličku a jeto uš v pohodě ják má . ják tén problém vyřešit děkují moc
Takže po nastartování je to už v pohodě a odpojuješ jen k vůli startu? Chápu dobře, že pak volnoběh stojí?
Odpojením si ŘJ zadá nouzové hodnoty, proto se to dá takto obejít. Asi budou vydřené dráhy na potenciometrech uvnitř žehličky.
Dá se to nouzově vyčistit a lehce potřít diavou na nábytek
doplněno 07.10.12 19:57:žehličku jsem taky slyšel poprvé, ale pro lepší orientaci jsem se toho chytnul. Jinak je tam dvojitý potenciometr (tuším jako u BMM).
doplněno 07.10.12 20:02:Možná ti hapruje mikrospínač dorazu (řj tak pozná volnoběh). Dám ti sem jedno video:
před od jezdém musím(odpojít_ nastártovat_ a_ zapojít) a jeto uš v pohodě jak ten problem výřešit děkují
Takto to je:
je tam ten mikrospínač na tom plastovým kolečku
doplněno 07.10.12 20:07:Pro inspiraci SPi (bmm) to má jednodužší:
Zvládneš to demontovat ze sání a na stole rozebrat a vyčistit?
doplněno 07.10.12 20:16:Před tím čištěním to dělalo to samé? Odpoj přes noc baterku a ráno to zkus natočit. Klapka by se měla nastavit/seřídit ŘJ popř přes VAG.
kámoš mí to včera vyčístíl prěstne jak pišete na stole to vyčistil a vratil zpét a nic
doplněno 07.10.12 20:13:škrtici klapku
No jestli to mělo ten nestabilní volnoběh i před tím, než ti to kamarád vyčistil. Jde o to, jestli to udělalo nějakou změnu k lepšímu tím čištěním.
Odpojením svorek akumulátoru na noc (pár hodin) jednotka ECU ztratí pamět a použije opět tovární hodnoty (smaže chyby). Pokud při startování zjistí, že neví moc o klapce (když jí odpojuješ), tak se hodí do nouzáku a použije definované nastavení a zase načte chybu.
Chtělo by to připojit na diagnostiku...
Nebo si od někoho s MPi Feldou půjčit klapku, jestli je to jí, ale jednotka by ji měla ošahat, takže se bez diagnostiky moc dělat nedá, pokud nepomáhá to odpojení od baterky.
Více v tomhle směru nevím, mám karburátor
doplněno 07.10.12 21:32:odpoj tu baterku přes noc a zítra to zkus nastartovat (bez odpojování konektoru od klapky). Musí být vše zapojené jak má, nebo si při připojení AKU ŘJ zapíše hned chybu čidla a bude to dělat zas.
doplněno 07.10.12 21:41:Jj, není zač.
jak říkam kamoš my to včera vyčistil a vratil spátky a a jako kdyby se nic nedelo pořad to přetrvavá
Odpojením baterie se adaptační hodnoty nesmažou. Jsou uloženy v řídící jednotce v paměti EEPROM, kde záznam by měl vydržet min. 10let bez externí energie. Takže pokuď má tazatel dostatek času, tak odpojit raději tak na 20let a poté by už měli být hodnoty smazány. Ale nemusí. Pak by musel proces opakovat a zkusit odpojit na 30let. Další pokus kdyžtak provedou jeho děti.
tak jsem to skusil odpojit dneska jsem to nastártoval a bylo to vpohode podruhy se nastartoval protože sem měl radost a potretí znova kolisaní volnobehu nemužeto dělat třeba čidlo otaček? uš fakt nevim
Přestal bych laborovat a začal bych konečně diagnostikou. Buď si zajeď někam do servisu a nebo pokuď si chceš hrát a máš čas, ta Kup toto aukro.cz/...
Krásně a jednoduše si změříš klapku, veškerá čidla atd..
doplněno 08.10.12 19:27:Stáhni si tento program a půjde vymazat adaptační hodnoty.Ty jinak nesmažeš. Je dokonce zdarma.
doplněno 08.10.12 19:46:@gumidek Adaptační hodnoty ( úpravy délky vstřikování, regulace chování klapky (i při volnoběhu) atd.) se ukládají do té EEPROM a dají se smazat jen přes diagnostiku a nebo dlouhodobým používáním se také přepíšou. Určitě se nevymažou odpojením baterie. On má právě nespíše problém s těmito adaptacemi, proto pokuď ECU vyhodnotí nouzový stav, tak na tyhle hodnoty nekouká. Proto je nutné je smazat. A to zase opakuji odpojením baterie neudělá.
Přes OBD lze sledovat všechny hodnoty, které ECU vyhodnocuje a dle nich motor řídí. Nevím jaké další hodnoty by jsi potřeboval vědět? Stejná ECU je např. Použita v Octavii 74Kw.
doplněno 09.10.12 09:58:Pokuď bude někde přechový odpor na kostře, tak uvidím přes VAG, že z čidla ukazuje nesmyslný údaj. Když mi bude ukazovat studený motor např. 60°C, tak je jasné, že je problém v čidle a nebo vedení. A to jestli bude čidlo ukazovat místo 23°C třeba 26°C nemá prakticky na funkci vliv.
Pracoval jsi někdy s VAGem?
Díky, taky jsem si ho stáhnul pro strýčka příhodu
doplněno 08.10.12 19:49:Pokud se ti udělají přechoďáky na kostrách, tak ti to ŘJ nedá vědět. To jen, když je moc velký a kostra je jakoby odpojená. Stejně tak odlišnost ohmické hodnoty teplotního čidla (zase trochu a řj neví...)
doplněno 09.10.12 15:38:@jirkasivak : To bylo spíš asi na mě. Pracoval jsem s ním jen jednou, ale spíš jsem načítal hodnoty a neřešil závady.
Nějaké čidlo nebo něco se hází do nouzáku a tak ŘJ zlobí. Odpojením jí smažeš dočasnou pamět (v EEPROM zůstávají jiné věci, jako motor, systém, délka vstřiku, použitá čidla,... ne hodnoty chodu) a tak při odpojení zkouší naběhnout normálně, ale něco to zhodí do nouzáku, takže diagnostika nutná!
Ten odkaz od a bych docela zvážil. Já bych si to i koupil. V servisech tomu moc nerozumí. Tohle je totiž první vstřikovač a moc toho ŔJ nedá vědět (stará OBD).
Nebo servis, at si polámou hlavu, co stím. Pokud máš možnost si půjčit některá čidla, třeba ze sousedovi Feldy, tak to udělej, prohoď a zase ŘJ odpoj. A pak to zkus. Vylučovací metodou na to přijdeš, které zlobí, ale ŘJ by ti to přes VAG možná řekla.
Některé čidla, jako teploty, můžeš změřit i multimetrem (odpor) a zkontrolovat je dle nějaké literatury. Třeba dle knih Jak na to nebo od Andrta.
doplněno 08.10.12 19:21:ten reset jí děláš odpojením od napětí...
doplněno 08.10.12 19:30:ŘJ z vrakáče nic neřeší. Ta čidla co máš ji taky mohou hodit do nouzáku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.