Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie nestartuje a dusí se

Od: rudiik® odpovědí: 2 změna:

Zdravím všechny! Už delší dobu bojuju s problémem u mojí Felicie - 1,3 MPI. Objevují se dva symptomy, které předpokládám, že spolu souvisí, nicméně není to 100%. Za studena má někdy Felda na první či druhé křižovatce problém s rozjezdem. Prostě se jí vůbec nechce i když je plyn na podlaze a trvá jí i několik sekund, než se dostane do patřičných otáček. Nicméně, jde to vyřešit prošlápnutím plynu naprázdno. Druhý symptom se projevuje za teplého motoru, kdy Felda nechce chytit. Když už se chytne, tak se dusí a opět se musí prošlápnout naprázdno plyn, aby se otáčky srovnaly do normálu. Vyměnil jsem před časem lambdu, jelikož byla dle diagnostiky KO. Nicméně to na tohle chování nemělo žádný vliv. Podezření padlo na čidlo teploty, nicméně staré jsem proměřil a zdá se být OK. S novým jsem pozoroval první symptom také. Bohužel jsem s ním nemohl moc najet, protože z nějakého důvodu netěsní, byt jsem koupil nové těsnění přímo u dealera Škodovky. Předpokládám, že těsnění má přijít hned nad kovovou hlavu a zajistit se má plastovou závlačkou. Bohužel po dosažení nějakých 90°C začně chaldící kapalina čůrkem protékat Máte někdo nějaké nápady, co s tím? Primárně mi jde spíš o to, jak odhalit příčinu nechytání za zeplého motoru. Čidlo tam zřejmě můžu nechat staré, které těsní.

doplněno 04.10.12 17:37:

Jen pro doplnění, oba symptomy se projevují jen někdy.


 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Dle mě byla lambda KO, protože u ní bylo moc benzínu (nespáleného). U MPi se stává, že ta zapalovací lišta odchází. Jsou v ní dvě zapalovací cívky a každá ovládá 2 válce. Pokud je jedna cívka KO, tak motor nejde vytočit a jede jak oslík líně a bez výkonu i když je plyn na podlaze. Jako další indikaci se koukni pak po jízdě na katalyzátor. Bude svítit do ruda, jak v něm bude dohořívat nespálené palivo.

Jako další mohou být nefunkční vstřiky, které mohou učůrávat a špatně prášit směs. Taky je nad nimi ta palivová lišta, která má na levém kraji podtlakový ventil a hadičku do sání. Řídí jednoduše dle podtlaku tlak paliva v liště. Pokud je podtlaková hadička spuchřelá, tak to asi taky nebude to pravé.

Originál lišta je Champion. Čínu bych nebral. To raději vrakáč a dobrou...

doplněno 04.10.12 21:32:

Ten snímač otáček by to taky mohl být. Odchází pomalu a pak i blbne otáčkoměr, který padá k nule. Ta cívka ani moc neškube, spíš je to dobrý a po ohřátí jakoby někdo vyhodil všechny koně a jede to rázem dost líně a nejde pře asi 2000 - 3000ot/min,


Cívkou to podle mě nebude, protože se problém projevuje nepravidelně a jinak nepozoruju žádné příznaky tipické pro vadnou cívku - např škubání nebo nepravidelný chod. Ještě jsem ted zkoušel jen takové šolíchání plynu s autem kolmo k obrubníku a jednou mi to po vyšlápnutí spojky místo volnoběhu chcíplo. Trochu podezřívám snímač otáček. Snad už mi brzo dorazí diagnostika...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]