Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypínání motoru - v servisu vadu nenašli

Od: mid odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,
mám Renault Megane Grandtour, r. v. 2009, 1.6 16V (auto je ještě v záruce), cca 3 týdny zpátky jsem po ránu startoval auto, po nastartování klesly otáčky a motor zhasl. I napodruhé se tato situace opakovala. Na třetí pokus se motor chytil a já držel otáčky pod plynem a co nejrychleji ujel pryč, poté bylo vše v pohodě. Za pár dní jsem jel do servisu, kde jsem mechanikovi mj. řekl i o tomto problému. Nenašli nic, auto jsem měl dovézt někdy, až jej nebudu potřebovat, podívali by se na něj po ránu, až bude motor v klidu a chladný...
O tři týdny později sjíždím z dálnice na okresku (na Slovensku), v 90 km/h se z ničeho nic vypne motor. Zastavím u krajnice, nahodím motor, otáčky klesnou a vypne se. Nastartuju, otáčky se chvilku drží, pak klesnou a je opět konec. Potřetí nahodím motor, přidám plyn na volnoběh, v kabině auta jde cítit strašný smrad (podobný spálené gumě, ale není to to přesné), tento zápach vychází od motoru.
Volám Renault Assistance, posílají odtah, dostávám náhradní vozidlo a to moje odváží na parkoviště. Dnes mi volají z Renault Assistance, že dle vyjádření autorizovaného servisu NEDIAGNOSTIKOVALI ŽÁDNOU ZÁVADU. Tudíž, pokud bude tato informace oficiální, auto si budu muset vyzvednout a zaplatit cca 300 EUR za odtah a náhradní auto.
Mám údajně ještě možnost reklamovat vozidlo přímo výrobci, ale nevím, jakou to má logiku, když servis nic nenašel. Připadájm si jako idiot, který si závadu vymyslel, aby jen tak vyhodil 300 EUR, strávil x hodin čekáním, nervoval se a nedoplatil se za volání ze zahraničí do ČR...
Setkali jste se už někdy někdo s podobným problémem? Co můžu dělat? Autu už nevěřím, pokud se toto stane např. na dálnici, s motorem se společně vypne i posilovač brzd a bez něj se těžko dá ze 130 km/h (např. v kritickém momentu) zabrzdit v pořádku a bez následků...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

3x

v takovýhle případech se vyplácí být velmi asertivní("slušně nasr..ný") a v tomto duchu s nimi jednat-předně zastoupení renaultu naznačte,že jim uděláte velmi dobrou reklamu-a to se jistě akcionářům líbit nebude,kor když v dnešní době klesají prodeje,zisky(konkrétně renault v průměru na jednom autě je v- asi 20 000,-kaček)-at si prostě velmi dobře rozmyslí přístup-samozřejmě je před jakýmkoli rozhovorem upozorněte,že pořizujete záznam(máte na to dle zákona právo,jelikož jste účastníkem) atd.Prostě pouze takhle něčeho asi dosáhnete-podobně(a mnohem hůře) jedná třeba ČKP-a jak se jí daří...:D

 

itan71*

0x

Když je v záruce nechal bych auto tam dokud to nezpraví nebo jezdil až se to porouchá tak jim volal že opět nejedete (vím je to o nervy ale o to jde komu povolí dřív) a pokud podnikáte pokusil bych se vymáhat ztráty.

mid

Ne, bohužel nepodnikám. No, jen se bojím toho, abych se v tom autě jednou nesešrotoval a závadu tak nenašli příliš pozdě...

itan71*

Tak odstupte od smlouvy když je v záruce není to jednoduché ale stojí to za to než se někde sešrotovat

doplněno 03.10.12 19:21:

Nevíte si rady? hodně pomáhá TV zprávy

doplněno 03.10.12 19:50:

DĚKUJI ZA HODNOCENÍ

laybor*

Co píše itan je blbost - od smlouvy lze odstoupit za určitých podmínek - a to většinnou až po 3 neopravitelné vadě .Bez dobrého právníka se Vám to nepodaří .

Jinak je všeobecně známo že u francouzských vozů si žije elektronika svým vlastním životem (zlatí korejci) , se kterým si fakt nevědí poradit ani značkové servisy.

doplněno 03.10.12 20:36:

itan - co to je za rada - tak odstupte od smlouvy?

doplněno 03.10.12 20:38:

A ty TV zprávy taktéž na každého už čekají!

itan71*

Jistě chytrolíne napsal jsi to samé jen si přidal třeba právnika a o co jsi chytřejší jen jsi nechytřejší a ostatní jsou blbý.

Jo omladina je vždy chytřejší jak starší.Omladina si jen nevidí do huby.Cucáku

franc. elektronika vlastním životem...

Přemýšlím zda se takový "vejblitku" smát anebo brečet... v rodině jsou pouze pažouty a citrony v životě nebyl problém... jezdí denně taže časem výfuky atd... po 6ti letech jdou do pryč...

Zato bratr matky měl s těmi "držáky" s koreje samé problémy... a znám více lidí kteří nemají s franc. žádný problém...

 

vv

0x

No tak zaprvy ten clovek z te asistence snad neco videl .. nebo to priste zkusit nastartovat pred tim at je svedek.

Za druhy bych se jich zeptal co teda hazi pocitac... urcite to nakou chybu musi hodit, ne?

Vypada to na nakou elektriku jak to tu bylo psany ale hledat v novym aute naky prelamany draty nebo cokoli.. to je na nic..

 


0x

Svět motorů 39/2012

Motor 1,6 81kW trpí vydírajícími se přesuvníky, které po čase nejsou schopny udržet vačkový hřídel v příslušné pozici. Výsledkem je líný, rachotící nebo zhasínající motor a zhruba osmi až 10-ti tisícová oprava.

Možná to bude ono.

mid


Tak na Renault fóru mi někdo napsal podobné, co Vy:
Ahoj,
kedze vyssie pises, ze sa jedna o Renault Megane II 1,6 16V odporucam pozriet tuto temu: forum.renaultclub.cz/...
Chyba presuvnika je u tohoto motora dost casta a vysvetlovalo by to tu "rehtacku"a vypnutie motora. Mal by to byt tento zvuk:

resp. rovnaky problem je zial aj na Megane III


Smrad nicoho spaleneho vsak pri tom nie je citit, pokial viem. Jedine, ak by kvoli tomu niekde unikol olej a na teplom motore "vyhorel". Ale toto je len spekulacia.
Co sa tyka chyb a diagnostiky, tak samozrejme nie vsetky chyby sa na diagnostike zobrazia - problem je, ze vela servisov uz len diagnostikuje a nepremysla o mechanickych castiach. A niektore nevedia pouzit ani tu diagnostiku.
Zdochynanie za jazdy bude mat na svedomi pravdepodobne nejaky snimac - zial este asi nie je pokazeny uplne, takze diagnostika nedetekovala chybu. Pripadne to moze byt sposobene vadnou kabelazou alebo nejakou riadiacou jednotkou. Na vsetko z toho sa ale musi vztahovat (aj predlzena) zaruka.
Na Tvojom mieste by som sa hadal a urcite by som im nezaplatil ani cent. Po prichode odtahovky mohol odtahovkar skusit auto nastarovat, ak mal nejake pochybnosti a motor by mu pravdepodobne nenaskocil, rovnako ako nenaskocil Tebe.
Skus byt na nich v servise drsnejsi (ale pritom kludny - obcas to zabera).
Ak spoznas zvuk vyssie, tak:
1. trvaj na vymene presuvnika (meni sa spolu s rozvodmi) a
2. skontrolovani snimacov a elektroniky (a to nielen diagnostikou).
Ak nepochodis, urcite zmen servis (za nejaky s dobrou referenciou tu z fora) a kludne to ries aj s importerom ci vyrobcom. V najnutnejsom pripade pohroz, ze to das do medii! Chyba na aute sa totiz ako na vsetkom moze vyskytnut, ale servis sa k nej musi postavit celom a nie robit s uzivatela blazna.
PS: Urcite prispevok napis aj do sekcie Renault Megane II, s vypinanim motora za jazdy Ti tam niekto urcite pomoze.
PS2: Aj ked sa auto startuje so zapnutou klimou, v skutocnosti sa kompresor zapina az po 10 sekundach po starte. Dovtedy je to len vec elektroniky, ktora eviduje poziadavku na zapnutie klimy z palubnej dosky.
Takže máte pravdu, problém bude v tom, nicméně dle vyjádření technika z Renaultu (z ČR i SK) - pokud nic nenajde diagnostika, mám smůlu...
vv

jj pekny pekny, proto nikdy nekupovat uplnou novotu, ale jen facelift a zjistovat si tyhle veci dopredu... na internetu nez to koupim

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]