Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
vlastním fiat punto a chystám se na technickou kontrolu. Motor těsní, chod v pořádku, podvozek bez vůlí jen vrže jedna guma stabilizátoru když je velké teplo, ale to se snad do listopadu stihne vyměnit, ale chci se zeptat na pár věcí.
1. Když mám zvednuté obě kola ve vzduchu a zařadím rychlost tak se otáčí obě poloosy, ale manžety na straně převodovky se ani nehnou. Kamarád říkal, že by tomu tak nemělo být. Je to pravda? Může delší jezdění s tímto stavem něco zapříčinit?
2. Ruční brzda jde zatáhnout ztuha a povolit taky. Uplně nahoru ručku musím dát fakt s větši silou. A abych ji povolil? Musím se trošku zapřít do sedačky. Zadní bubny jsou měněny před rokem. Když mám zatáhnutou ručku a rozjíždím se tak se rozjedu. Odpor to klade, ale ne takový, že bych musel přidat plyn více než normálně. Lze to nějak seřídit? Musím ji utáhnout nebo povolit? Nebo to je na výměnu lanka.
3. Něco mi klepe v převodovce při neutrálu a volnoběhu. Při lehkém zvýšení otáček ticho. Odpojil jsem řazení a tím to není. Spojka komplet nová. Pár lidí mi řeklo, že to vypadá na diferenciál. Nemůže to mít něco společného s těma manžetama? Že bych měl i poškozené díky špatným manžetám nějak poloosy? Jízda je v klidu.
4. Klepání v převodovce by na STK nemělo vadit ne?
Jsem vděčný za každou odpověď.
Ad 1.jsem psal
Ad 2.Požádej známého,souseda či náhodného človíčka se stejným autem a vyzkoušej jak mu jde ručka a dle toho jednej .Může se Ti jen zdát že jde z tuha.Nebo vše promázni (lanka v bowdenu,čepy na nichž chodí paka atd)
Ad 3.Pokud jde klapání z převodovky tak prostě jezdi dokud bude fungovat nebo než se to zhorší tak,že to půjde identifikovat snáz.
Ad 4 Ne nevadí.
Nevím jak to má "Punta" ale Ibiza (první a druhá generace ještě s koncernem fiat) měla manžetu poloosy na převodovce přišroubovanou a na druhé straně manžety ložisko s guferem! Oproti tomu třeba P405 v naftě,BX14RE,Xantie 1,8i16V nema manžetu na převodovce,ale těsní guferem! Takže pokud mechanik řekl,že když se manžeta netočí je něco špatně,je to na výměnu mechanika!
Nechtěl jsem to tak hrotit, ale taky mi přišlo, že mechanik je spíš přes žebřiňáky, než přes auta. Ale je možné, že ho jen tazatel špatně pochopil. Nemáš náhodou jen popraskané manžety na kynetákách?
Ne právě, že jsou v pořádku nepopraskané ani neprohnuté dovnitř. Ani od oleje nejsou. A říkal mi to kamarád když jsme zjištovaly co by mohlo dělat tu neplechu v převodovce.
Cituju: "Vždyt se ti netočí manžeta na poloose" a já jsem se ho zeptal jestli musí a on říkal, že by "měla". Pak jsem se díval na segřiného chevroleta sparka když jsem měnil brzdy a tam se manžeta točila, ale jak vidím tak to je auto od auta tak jak jsem si to myslel
1- ted přesně nevím jak to má fiat ale pokut sou manžety v pořádku nepotrhané tak je to v pořádku a není třeba si stím lámat hlavu
2-rozebral bych zadní brzdy rozhejbal a nastavil samostavy a pak to dotáhl na lanovodu ten skontroluj zda de volně jestli není přirezlej v bovdenu
3-skontroluj zda je v převodovce dostatek oleje popřípadě vyměn za nový s manžetama by to nemělo mít nic společnýho nemáš na náký poloose vyvažovací závaží jako je třeba u feldy? stává se že se protáčí a pak cvaká už sem jich pár demontoval a vyhodil
znova píšu pokud sou manžety v celku nepotrhaný nic se neděje
4-to cvakání by vadit nemělo
Díky moc za odpověď.
1. Jo jsou v pohodě. Jen se neotáčí.
2. Zkusím, uvidím. Jediné na co jsem se rychle díval bylo štelování ruční brzdy. Jsou tam myslím 3 matky za sebou, které jsou komplet zrezlé. Jak přesně zkontroluji jestli to není přirezlé? Asi kompletně prohlídnout vedení od ruční brzdy až k zadním bubnům?
3. Olej je měněn. Mlácení trošku utichlo, ale moc ne. Závaží tam nejsou a dělá to jen když auto stojí a má neutrál a volnoběh. Jsem smířen s výměnou převodovky až to začne dělat i za jízdy...
Ty manžety se točit nemaj, na poloose je přidělaná s ložiskem, které se točí s poloosou a manžeta stojí.
2- lanovod na obou stranách odpojit u zadních kol a taháním za páku ručky zjistit zda to v bovdenu běhá či ne mám skušenost že ty lanovody dokážou zareznout již po 2 letech
3- co skusit dát do převodovky nákou tu přísadu oleje-aditiva.cz/...
já jednou nalil do převodovky bčkový vectry přísadu určenou do motorovýho oleje a jezdí do ted
poradil mi to servis
jinak mění se zvuk mlácení když se šlápne na spojku?
Do převodovky jsem nalil i to zmiňované aditivum. Pomohlo k lepšímu řazení, ale nic víc.
Díky moc za tu ruční brzdu. Tohle mě nenapadlo. Už jsem to konečně pochopil
Ano když šlápnu na spojku tak mlácení přestane. Spojkové ložisko to není. To je vyměněné. Pětkové kola přetáhnuté. Zvuk jde jakoby z diferenciálu což si myslí i další dva lidé. Záhadou je to, že to dělá pouze na neutrál. Jen občas když při nízké rychlosti zmáčknu spojku a mám zařazenou dvojku tak auto jako by škubne. U jiných rychlostí to nedělá. Všechny stupně jdou perfektně řadit. Nemyslím si, že by to mohla být nějaká závada, která by se dala vyřešit bez rozebrání převodovky. Jen jsem přišel, že když pohnu lehce řazením směrem k nějaké rychlosti tak to přestane. Ale odpojení řazení nepomohlo. A když jsem hýbal samotnou řadící kulisou tak to taky přestávalo v určité poloze.
já si myslím že pokud ten zvuk mizí při vyšlápnutí spojky převodovkou to nebude viděl bych to na spojku možná dělaj bordel ty pružiny co sou v talíři spojky ložiskem to nebude to píská
skuste přitáhnout o něco spojkový lanko skuste to při puštěným motoru jak budete přitahovat měl by ten zvuk mizet napadá mi jestli to neni moc povolený jednou sem honil takovej divnej zvuk na seatu a pomohlo přitáhnout o něco spojkový lanko
Jenže spojka byla kompletně vyměněná kvůli toho rachocení. Vypadalo to na spojkové ložisko. Předtím byla provedena ještě výměna toho oleje + aditiva. Nic nepomohlo. Po výměně spojky to začalo právě dělat více. Teď jsem zkoušel povolování a přitahování spojkového lanka a zvuk se neměnil. Nemyslím si tím pádem, že by to mohlo být spojkou.
2. Asi budou špatné lanovody. Také jsem měl tuto závadu a projevovala se přesně, jak popisujete. Pomohla výměna lanovodů k zadním kolům.
3. A kolik je oleje v převodovce? Špatná hladina může způsobovat zvýšenou hlučnost, i když klepání moc ne, spíše hučení, ale za překontrolování hladiny oleje bych určitě udělal.
4. Vadit by to nemělo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.