Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny rádce,
jak jistě někteří ví, plánuji vyměnit spojku někdy na zimu s preventivních důvodů, protože mám už najeto 101 000km a zabírá tak nějak nahoře, ale řadit jde vše krásně a i rozjezdy do kopce jsou ostré bez prokluzu. Hlavním důvodem výměny je vyměnit setrvačník za setrvačník ze stejného motoru, ale verze BMM, který má na sobě vyfrézované drážky pro snímání Hallova impulsu pro ECU. Plánuji si z tohodle motoru udělat multifunkční motor a k vůli STK nechci mít na motoru nápis 781.135 "B".
Spojku už jsem si na jiném motoru skusil vyměnit, ale setrvačník mi na jiném demontovat nešel, protože jsou tam 4x šrouby na 17 klíč a dost utažené, takže pokaždé docházelo k protočení celého motoru (písty běhali).
Otázka zní, jak motor zablokovat, aby se neprotáčel a šel setrvačník vyměnit. Za matku řemenice jsem neskoušel a zdá se mi to jako blbost, protože pokud má pravotočivý závit, jako předpokládám i na straně setrvačníku, tak by tlakem se současně na obou koncích uvolnily a byl bych opět na stejném místě.
Napadlo mě, jestli se to nedělá přes zuby setrvačníku, že by se tam strčil nějaký hřeben a ten by se zapřel o blok motoru. Jak se to dělá a jak se to dá udělat doma bez speciálních nástrojů, popř jak vyrobit jednoduchý přípravek a z čeho, nebo jestli servisy běžně něco na tohle mají a šel by půjčit.
Předem díky za všechny zodpovězené dotazy.
Proč neměním motor celý za BMM? Jednak jsou moc ojeté než ten můj a jednak bych muse změnit číslo v TP a na technické bych očekával problém, že bych sice sehnal zase 135ku, ale B (pokud to STK ještě řeší). Ale chci svůj motor ve špičkovém stavu.
Poslední dotaz. Spojku Sachs nebo LUK? Dík
Nejlepší je mít po ruce pneumatický rázový utahovák. Tím by to šlo i bez zablokování. Jinak já nikdy žádný přípravek neměl a sundal jsem plno setrváků a vždycky jsem něco, co bylo po ruce, strčil do zubů a povolil. Neboj se toho. Zase tak na krev to není. A dost aut je má lepené, proto jdou blbě.
Spojku LUK, protože je levnější a veřím té značce více.
doplněno 21.09.12 22:14:Poprosit kamaráda, vzít nějakej pajcr a zapřít ho o něco kolem. Tohle se dělá za běhu. Nedokážu si představit, že den budu přemýšlet, jak zablokuji setrvák. To bych nic neudělal.
Zatím taky uvažuji o LUKu. Ale co do zubů strčit a o co zapřít? Přemýšlím nad tím skoro celý den. Zatím si dělám jen plán úkonů a prací, abych na něco nezapoměl a měl to hop, hop hotové za max 2 dny (dělám dost pečlivě).
doplněno 21.09.12 22:07:Pneu utahovák nemám (domácí podmínky)
No zatím to nespěchá. Spojka fachá, jen to plánuji do konce roku a chci při tom poškodit zo nejméně věcí, takže místo pajsru budu mít dost času sehnat ten aretační přípravek . Navíc žádnej stres, když ho mám jako koníček a nejezdím do práce autem .
To bych nechtěl. Utahovat šrouby setrváku na 100nM a tlačit na závity svíčky. Mimo to bych poškrábal nebo otlačil píst a to nechci. Už jsem štastným majitelem onoho přípravku. Dělají je v Železném Brodě
Vždyt jsem se podělil .
Tady: strojirnyzb.cz/...
Zavolejte si do podniku. Pošlou ho i s poštou za 662,-Kč
Přípravků mají spoustu a i stojany na motory a podpěry, co používá Škodovka a popisuje v literatuře Andrt s dílenských Škoda příruček Fa/Fe.
Ahoj, Sachs i Luk jsou osvědčené, nebál bych se ani jedné značky. Přípravek se dá lehce vyrobit (je na obrázku).
To vypadá hodně dobře a funkčně . Nedalo by se to koupit hotové (co používají servisy?). A jak se tento přípravek jmenuje, abych ho našel?
Nebo oddělejte vanu a zablokovat kliku :D Ale to se mi to říká když to mám upevněné na montážním stojanu :D.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.