Nejste přihlášen/a.
A u jakého auta. Je to nějaké podivné. Olejový filtr bývá v tlakovém kanálu a ten je nad vanou. Ve vaně naspod je všechen olej a nejspodnější místo je výpustní šroub. Tímto postupem všechen olej rozhodně nevyteče. Záleží u jakého ata, jestli to vaše není nějak zvláštní...
Aby nebyl problém s kapání výpustního šroubu, tak se tam vždy dává nové hliníkové těsnění (kroužek).
Už bych tam nikdy ani nepáchl.
doplněno 19.09.12 13:16:oprava: auta
doplněno 19.09.12 13:17:500? Za to, že se trochu ušpinil?
doplněno 19.09.12 13:22:Mowla: To by mě zajímalo, jak by vypustil přes filtr olej u Felicie nebo Fabie 1.4MPi (8V). Vždyt je nad vanou a ve vaně je všech olej. Když, tak by tam zůstalo nevypuštěno 3/4 obsahu
doplněno 19.09.12 14:21:V minulosti tu nedávno padla otázka, proč si měnit olej doma, když servisy nakoupí díly za 50% cenu a postarají se o starý olej.
Já odpovídám právě pro tohle. Mazání motoru je hodně důležité vzhledem k jeho životnosti a tak si ten olej raději vyměním sám, než aby mi to v servise vyměnil/nevyměnil nějaký ...
Ten starý olej jim tam klidně pak zanesu a oni ho vezmou. Když ne, tak ho berou benzinky nebo místa, kde se prodává...
Pak ty auta mají něco vydržet. A právě takové odfláknuté servisní úkony se neprojevý hned, tak si servisáci šetří čas a pak se vymluví na špatnou jízdu řidiče a že neměnil olej včas...
Moje motto: Co si neuděláš sám pořádně a s láskou k autu, to za tebe odflákne někdo jinej.
doplněno 19.09.12 14:22:To není z bezpečnostních důvodů, ale z důvodu, aby mohli krást a nikdo je neviděl!
Líbí se mi formulace "zaplatil jsem mu 500kc" v kontextu s tím, že se vám odvedená a zaplacená práce nelíbí... Já bych mu ty prachy nedal... BTW - "nebudu mit problem s tim ze mi bude olej pres vypustny sroub unikat" - unikal-li by, mohl byste práci reklamovat...
Jo - dělá se to tak - mechanik ušetří za těsnící kroužek pod výpustný šroub, trochu oleje a něco málo času. Motoru se - zase nic tak hrozného neděje (moderní oleje mají - při dodržení intervalu výměny, dostatečnou rezervu na absorbování té trochy oleje, který nevyteče). Dělá se to tak, ale dělat se to tak nemá - já bych si to sám sobě takto nedělal - a nebyl bych ochoten za takto provedenou práci ani platit...
doplněno 19.09.12 13:22:Když jsem si jednou nechával měnit olej (nějak jsem neměl čas či chut), se mi stalo, že po ujetí cca 1000 km vypadl výpustný šroub a veškerý olej vytekl, za jízdy. Naštěstí jsem si všiml oblaku kouře za autem a zastavil jsem (i motor) dost včas, aby se motoru nic nestalo. Servis mi pak - vrámci reklamace, hradil šroub, nový olej a filtr a jejich výměnu (v úplně jiném servise) a cca 1200,- Kč za odtah...
Do toho servisu už jsem pak ani nepáchnul...
doplněno 19.09.12 13:24:Gumidku: jak u kterého motoru, to tazatel nespecifikoval... A jak jsem už psal - já bych takovou výměnu neakceptoval...
doplněno 19.09.12 22:59:Nezaplatil bych a nechal bych si zavolat šéfa servisu.
Pak by situace záležela na domluvě - buďto by mi vyměnili olej tak, jak předepisuje výrobce a nebo bych si nechal od onoho šéfa podepsat papír s popisem výměny a vyjádřením, že tak, jak to onen mechanik udělal, je to v pořádku...
Následně bych daný servis doporučil ČOIce jako ´pozoruhodný´ a pokud je to servis ´značkový´, upozornil bych i importéra... A každopádně bych upozornil i své kamarády a známé, že takto kvalitní servis aby člověk pohledal...
Šmarjá - takovým přístupem ti mechanik kuwí auto a ty mu to ještě zaplatíš a ´vodkejváš´...
Olej se pry taky odsava, tak by me zajimalo kudy, je prece potreba ho vypustit vypustnym sroubem, u nej se na dne usazuje ten vsechen bordel a toho je dobry se zbavit. Kudy by se na to misto dostavali s nejakou hadickou?
To jsem viděl u jedné benzinové pumpy v Rakousku. Sami jste si mohli vyměnit olej v motoru. Zastrčíte tenkou trubičku místo měrky oleje.
Nebo takhle:
To je nějaký divný. Olej se vypouští schválně vypouštěcím šroubem, aby odtekly nečistoty usazené na dně vany a vypoušták má většinou magnet, na kterém se přichycují kovové šponky a ty se musí taky očistit. Co to je za auto? To je nějaká novinka? Kudy ten olej vypustil?
To se nešlo toho mechanika zeptat?Taky se olej dá vypustit takto:
pumpa na odsátí oleje se dá normálně koupit.Já vypouštím olej přes šroub.
Nechci Vám všem brát iluze, ale plno servisů olej odsává. Většinou jsou to ty oficiální. A výrobce to nezakazuje. Dokonce některé auta nemají výpustní šroub vůbec a olej se musí odsát. (hodně u mercedesů) Sám si myslím, že to není ideální ale dělá se to a výrobci aut nejsou proti. Tak to prostě je.
Ohledně ceny si nemyslím, že je to nějak předražené. Možná je trochu vyšší, ale pokuď jsi s ní soulasil, tak si teď nestěžuj.
-k těm Mercedesům-i Mercedesy mají výpust-hned vedle čidla zespodu(je v tom vybraném místě zespada vany)-je ale pravdou,že kdo to nezná,má za to,že nelze kudy vypustit...A k problému samotnému-vše(kaly,veškeré částečky-co má prostě větší hustotu-váhu,než kapalina samotná) se zákonitě usadí na dně(nejníž kam to může) a "odsátí" apod.tyto částice neodstraní-čili výměna oleje má stejnou váhu jako tam dolít 1/2 litru nového...Proto se tam dělají výpustě-a vždy v nejnižším možném bodě vany...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.