Nejste přihlášen/a.
Prosim vas, chystam se menit sam alternator, poprve. Kdyz se na to koukam, tak je potreba nahore 13kou a ted si nejsem jisty temato vecma:
1. Dole povolit tu 16ku sroub s tim, ze se to protaci, takze se musim dostat vlevo pod remenem, na to blbe pristupne misto a jistit matici proti protaceni?
2. Jak se vlastne dopina remen? Kdyz jsem to zkousel, tak to je idealne necim zapacit a nebo ve dvou lidech, ne? Jeden to drzi napnute a ja dotahuju to horni 13ku? Protoze jinak to do toho napnuteho stavu bez nejakeho zapaceni nedostanu, ne?
3. Musim po nakupu nejakeho altiku z bazose a namontovani resit jeste neco jineho, nez tuto mechanickou vymenu? Nejake to nabuzeni?
Moc dekuji
Předpokládam, že máš Felicii od listopadu 96 a výš. Je tam vyztužená karoserie (zesílená) k vůli osazeí airbagy. Přes ten nosník se blbě dostáva, ale hubenou rukou se tam dá protáhnout i se stranovým klíčem. Ovšem pozor. Jsou tam ještě staré rozměry šroubů, takže ta M10 šroub má hlavu na 16 klíč a matice je na 17 klíč, nebo opačně. Je potřeba to skusit ošahat obě strany tou šestnáctkou, aby nedošlo k ožvejkání hran šroubu. Je dost speciální a blbě se shání, tak pozor na to...
Taky je možné demontovat PP kolo a sundat kryt motoru (jen tan kapsový pravý). Pak se tam dá tudy dostat očkoým klíčem, nebo druhou golou...
Matice by se měli koupit nové samojistící (s tou nylonovou vložkou/nebo silonovou, teď nevím, ale je jen jeden druh).
Stačí při seřizování trochu dotáhnout ten spodní šroub a silou ruky natáhnout alt směrem (vyklonit) ke chladiči. A pak dotáhnout tu horní M8mičku 13 klíčem.
Při páčení a napínání nějakým roxorem hrozí, že bude řemen napnutý moc a odejdou ložiska, tak bacha na to, že tam musí být vůle, aby šel řemen uprostřed o 10mm prohnout dolů...
Nabudit případně, jak radí Martin...
Doporučuji nový řemen, pokud je starý popraskaný. Stačí ten starý převrátit naruby a ohnout. Pak jsou ty spuchřeniny vidět.
Diky moc, jako vzdy! Ja jeste nemam novy altik, ale na tom starem, kdyz jsem zkousel napnout remen, tak to v podstate rukou nenatlacim ani tak, aby to nemelo porad velkou vuli. Remen tam mam asi pomerne novy a i kdyz na to tlacim vsi silou, tak to porad dost pruzi. A pak jeste navic kdyz chci dotahnout ty 13ky, tak nemuzu drzet napnuty altik, ale musim obema rukama dotahovat (matka se protaci), takze se me to vzdycky hnulo kousek zpatky. Tak proto jsem premyslel, ze bud ve dvou a nebo nejakou rozperku. Ale to uz jsou detaily, proste to budu delat ve dvou.
Povol lehce i ten spodní šroub. To jo, samo že se horní protáčí. Musíš ho chytit z obou stran.
Hlavně při víměně očisti ty styčné plochy spodního držáku, jak prochází ten dlouhý dolní šroub. Prostě ty boky, které k sobě doléhají na altu a na držáku. Je to potřeba k vůli ukostření a dobrému kontaktu.
Stačí jemný smirkový papír a pak plochy omazat vazelínkou (nějakou jemnou) k vůli oxidaci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.