Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšení otáček při ucpání přívodu vzduchu

Od: davidhavel* odpovědí: 6 změna:

Zdravím, jsem "neštastným" vlastníkem VW Golf II 1,3 HK, LPG a chci se zeptat, jak je možné a jak odstranit podivnost, že při ucpání přívodu vzduchu do vzduchového fitlru (studeného vzduchu) jde motor do otáček. Logicky by tomu mělo být přeci obráceně - ucpu přívod, auto chcípne. Samozřejmě, že auto částečně saje vzduch z příruby pro sání teplého vzduchu od svodů, ale v případě teplého motoru je tento přívod (nedokonale) uzavřen a auto se chová jak je výše popsáno, at už je motor studený, či teplý. Do trubice nasávání vzduchu pro vzduchový filtr jsem tak nacpal hadr a motor teprve poté šel seřídit (volnoběh), když hadr vyndám, auto volnoběh neudrží, at dělám co dělám. Chová se tak jak na LPG, tak na benzin. Dříve jsem měl Škodovky na LPG a jedna z nich se chovala stejně - kde je tedy zakopaný pes?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

2x

U auta na LPG je palivo v tekutém stavu vedeno do odparníku,kde se zplynuje pomocí horké vody z motoru.Směs se vzduchem se pak přivádí do motoru přes karburátor-.Proto se při ucpání přívodu vzduchu směs stává bohatší.Ovšem spotřeba stoupne.Problém by nastal při studeném startování,kdy by se motor t.zv.přechlastal.

JABR

davidhavel*

A jsem u toho! Díky za vysvětlení - dobrá odpověď - proto musím startovat se sešlápnutým plným plynem... a jak to tedy správně vyřešit? Zkoušel jsem ještě povolit šroub bohatosti lpg a hadr z přívodu vzduchu vyndat, ale neuspěl jsem - auto pořád chcípalo... asi to doladit nepůjde bez celkového seřízení motoru, zejména předstihu, viz odkaz: poradte.cz/... , že?

 


0x

jsem v tomto laik, ale napadlo mně, že když se ucpe sání vzduchu do filtru, zvýší se podtlak v sacím potrubí a saje to více paliva... nevím, či je to karburátorový nebo injekšn, ale když jdou otáčky nahoru, tak "někdo přidává plyn," ne?

když jsem trefil vedle,omlouvám se, aspoň mně někdo poučí...

davidhavel*

Tak to by mě nenapadlo, ale nezní to nereálně. HK motor u VW je karburátor, mám tam vlastně nainstalovaný Jihokov z Favoritu.

 

tony*

0x

Omlouvám se,že se nevyjádřím přímo k problému.Spíš by mě štvalo,že nejde seřídit volnoběh-ani plyn ani benzin.

Měl jsem se seřízením něco podobného u své Š105 (země jí budiž lehká) ale to bylo v době,kdy měla spotřebu 1litr na 100 km - oleje.

davidhavel*

Ano, samozřejmě to tak je, tedy né s tím olejem - nežere vůbec. Domnívám se, že když bych vyřešil tohle, dohnal by se snáze i ten volnoběh... ale ani to není to, co mě štve nyní nejvíc, viz.: poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]