Nejste přihlášen/a.
Ahoj.
Jsem řidič začátečník a v autoškole jsem se na to zapomněl zeptat. Jízdy jsem měl vždy s autem, které mělo vedle tachometru otáčky motoru. Jak je to ale u aut, která mají jen tachometr na rychlost? Protože při rozjezdu se musí plynem nastavit otáčky motoru,
kolem 1000
Je to jen o tom poslouchat motor, nebo zkušenosti?
Díky
Jsou to zkušenosti i poslouchání motoru, když chceš vystartovat rychleji, musíš mít větší točky motoru, je to z praxe, naučíš se to, neboj. Navíc když se rozjíždím, koukám před sebe a ne na palubku...
Začáteník? Typuji Feldu. Pokud je můj typ správný, tak není problém sehnat palubku s otáčkoměrem a jen prohodit tychometry k vůli najetým km a je to. Na vrakovištích a v inzercích je jich plno.
Jinak je to o zaposlouchání motoru. Taky je dobré nejezdit na moc nízké otáčky. Motor pak víc žere. Ale jako začátečník asi nevíš, co by jsi měl slyšet, takže doporučuji otáčkoměr, byt by to byl samostatný budík někde vedle palubky (taky se vyrábějí).
doplněno 01.09.12 22:30:oprava: Tip
doplněno 01.09.12 22:49:niemi: Na každé auto se ten otáčkoměr dá dodělat. Však uvidíš sám, jak ti to půjde. Já měl otáčkoměr odzačátku a když jsem jednou ze srandy do Fa dal přístrojovku s hodinama, tak jsem byl dost nesvůj, jako bych byl bez ruky . Už bych si nezvyknul...
doplněno 04.09.12 12:08:Každopádně při rozjezdu do křižovatky, apod... se musíš koukat jinam, takže na otáčkoměr se rozhodně nekoukej při rozjezdech. To musíš vycítit (vibrace,sluch).
Otáčkoměr je dobrý při delší jízdě, kdy ukáže, jestli motor nepodtáčím nebo moc netočím (neřve), k vůli spotřebě.
Jednou jsem se ptal, jaký auto si mám pořídit jako začátečník (do 12 000 Kč) a jak vybrat nejlépe mezi levnými auty, pamatuji si na tebe
Auto zatím vybírám, ale už jsem zůžil výběr na 3 typy aut: Opel corsa, Renault clio a Ford fiesta. A právě u těch starších někdě ten otáčkoměr není...
V tuto chvíli to nejpravděpodobněji vydím na Opela...
Vše motor maximálně do 1,3 kvůli spotřebě
To je moc. Mít takovou spotřebu, tak za rok dám u pumpy o 20tis Kč více než teď. Proto nechci diesel.
Já měl první auto bez otáčkoměru, párkrát sice zdechlo a pak je to v poho, párkrát se zkus rozjet a příjdeš na to uvidíš, teď mám auto s otačkoměrem a zjistil jsem, že je pro mě zbytečnost :D je to jen o zvyku, jinak za sebe bych ti doporučil opel corsa (asi béčkovou do 12000 :d) a klidně i 1,0 mám sním jen pozitivní zkušenost, nízka spotřeba na vrakáčich je jich dost - dostupné díly, levné nové díly
Na corsy se dívám nejvíc no, hlavně kvůli spotřebě a podle recenzí je to i spolehlivé auto
To že jich je na vrakovištích dost myslíš kvůli náhradním dílům? To jako jde, jen tak přijít
na vrakoviště a vzít si třeba nárazník?
Kdybych ho v autě neměl, tak mi nechybí, chce to cvik, ucho. Jak se to dělalo, když nebyly? Nedávno tady o rozjezdu bylo, rozjedu se i bez přidání plynu. Chce to prostě zkoušet aby se auto rozjelo, neškubalo, neřval/neklepal/nechcípl motor. Nenapadlo by mě čumět na otáčkoměr, "nastavit" nějaké otáčky a podle toho řadit, jak bych sledoval provoz.
Čím více jízd, tím více zkušeností, no možná... mimo natvrdlíky.
A něco jsem odjezdil, moped Stadion, to byla věc, věčně nasazovat řetěz, KdF82, VW Käfer, Š 1202, Moskvičem 408, Š Octavií, Jawa 500, Cross 90, Jawa 250, ČZ California , Volhou 21 a 24, Žiguli, Trabant, V3S, UAZ469 který pak šel do Ruska, Chrysler, Fiat Doblo, Toyota, ...,
Já pořád říkám, že dnešní řidiči jsou rozmazlení. Většina aut, které jsem kdy řídil, žádný otáčkoměr neměla. Na palubce byl tachometr a pár kontrolek, jinak nic. A to se muselo u některých při řazení bez synchronisované převodovky hodně dobře odhadovat otáčky motoru (jinak jste v lepším případě nezařadil, v horším vyčesal převodovku). A taky to šlo.
Řidičák mám teprve 2 měsíce... Řidiči jsou rozmazlení? Já se učil řídit auto na passatovi a holt už jsem si trochu zvykl
na kvalitnější a komfortnější auta. Já za to nemůžu, že dřív byl v autě jen tachometr a pár kontrolek.
Já jezdil kdysi bez papírů to ještě šlo a pak jsem si je udělal.Když jsem dělal jízdy v autoškole tak se učitel snažil mě nachytat v rrozjezdech do kopce, třikrát to bylo bez problému a na počtvrté když byl rozjezd bez problémů a začal se rozjíždět tak učitel mi řekl jen jedno,příště se rozjedeme na jedničku a ne na dvojku,od té doby příště nebylo.Neboj taky se naučíš, nikdo není dokonalý
Nic ve zlém, pokrok je pokrok a je dobře, že jsou auta dokonalejší. Aspoň se můžete víc věnovat provozu na silnici. Ale naučit se na staré káře není k zahození, ono to pak s tou novou jde líp. Ocenil jsem to například, když mi u Wartburga odešla spojka a já musel řadit bez ní. Tam to šlo, byla tam takzvaná volnoběžka, ale kdybych neměl zkušenosti s nesynchronizovanou převodovkou (Aero 30), asi bych to nezvládl.
Víš co ta touha jezdit tě přinutí zapomenout na to, že nemáš ten otáčkoměr . Prostě jak radí, sedni do auta a po pár rozjezdech to dostaneš do té nohy a ucha, občas ti to zdechne občas zařve, ale žádny učený z nebe nespadl. A stím vrakáčem, to si musíš koupit, ale za hodně nízké ceny, záleží jak kde, a být tebou tak jdu do Corsy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.