Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia hnuté řizení či co

Od: rapid® odpovědí: 14 změna:

před chvili sem koukal jak nekdo má problem ztahnutím do prava, já mam pravě opak, když pustim volant na rovině a rovný silnici, tak se mi to táhne do leva, a abych jel rovne musí bejt mírně volant natočený do prava ale opravdu mírně cirka 2 - 3 cm do prava a jede to rovně.. co s tim? felda je ve snlušným stavu, nechtěl bych ji kvuli tomuhle šrotovat je to jen geometrii nebo to je z těch skur..vených silnic a těch der něco víc podělanýho?

doplněno 23.08.12 18:22:

gumy nejsou sejtý a ani nejsou ruzně nahuštěný to sem kontroloval jako první fakt nevim co stim, mě to moc nepřekáží jezdim stim ted pomalejš nevim aby to nebylo nebezpečné ..

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

neplašit-vliv na "jízdu rovně" má i o desetinu dvě podhuštěné kolo...,prostě začněte kontrolou tlaku (všech)pneu ,pak vyvážením,pokračovat můžeme i sebemenší vůlí v uložení nápravy(čepy,silentbloky) atd...Až jednou z posledních možností je řízení samotné(pokud neteče hydraulika-simerink v řízení)...

 

gumidek*

0x

Zajdi si na diagnostiku na geometrii a uvidíš, jestli jim to tam necháš i na seřízení. Já mám tedy stejné řízení a podhuštění kol na to nemá až takový vliv (skoro žádný - nikdy jsem nepozoroval rozdíl, když jsem to zkoušel)

Proč by jsi ji šrotoval?

doplněno 23.08.12 18:41:

Já už překročil asi 4x cenu auta a jsem vpohodě. Spolehlivější auto není a když ho mám takto opravený s novými díly, tak se nebojím ani na dálnici.

Kdyby jsi měnil řízení, tak jedinně origo TRW za 1800,- až 2000,-Kč (fakt nešetři na takové věci), ale bude stačit jen seřídit, tak to bude vpohodě, pokud jsi neboural a nenajel na obrubník...

Nebo si koupíš jiné auto a tam tě vše na servisech a dílech bude stát dvakrát tolik, tak se ti tuším pořád opravy taky vyplácí, jako mě


no protože pokud by to mělo bejt nějak kolem 5 a více tisic tak nevimjestli se to ještě vyplatí, nedávno sám víš že sem ji dal mlhovky a všechno, a mam další plány s ni, ale pokud by mělo bejt nějaká velká vzávada tak nevim jestli bych si ji nenechal doma a nekoupil neco jinýho i když bych moc nerad, je to muj mazel a nedam na ni dopustit

doplněno 23.08.12 18:44:

a co že ty máš za káru? je pravda že ji mam dobře vychytanou vím co od ni čekat a co ne, jezdim s ni normoš kolem 140 v pohodě přes jen málokdy, a v jiné otazce řeším stavbu LPG pač ty ceny sou neskutečný, ale pokud mi to cena opravy (pokud bude nějaká nekd yvětší) dovolí a auto nebude stávkovat mam s hokou ještě v plánu 60 - 70 tis km
na obrubnik to asi ne rozhodne ne na tokovej velkej aby to dostalo naráz, a neboural

erikch*

nevím jak u Feldy-ale at u R 19 16V nebo Bafíka je to sakra znát(samozřejmě ne při rychlostech 50 km/h ve městě)-pravda,že nejužší pneu mám 195 na předku Rendlíka

gumidek*

A taky má stejnou nápravu MCPherson s trojúhelníkovými rameny?

doplněno 23.08.12 19:12:

doplněno 23.08.12 19:16:

Nejdražšího fakt nic, stačí seřídit axiální táhla (jedinná seřizovací věc na řízení a Fe/Fa vůbec, co se týče geometrie).

Jinak geometrii dělá řízení, ramena,tlumiče a jejich uložení,čepy.

doplněno 23.08.12 19:18:

Jak se časem a ježděním vymačkává a unavuje horní gumové uložení v misce tlumiče, tak se trochu mění geometrie na předku, ale nic fatálního...

doplněno 23.08.12 19:20:

Nemáš zač. Na diagnostice by ti měli vytisknout A4 papír s rozkreslenou geometrií auta. Moc pěkný technický dokument

doplněno 23.08.12 19:22:

Určitě zajdi někam, kde mají takovou laserovou měřící stanici. Dostaneš pak tohle:

http://www.oblibene.org/userdata/shopimg/ralpneu/file/WinAlign%20Print%20Vehicle.pdf

doplněno 23.08.12 19:38:

Přesně na tomhle jsem před rokem byl a diagnostika za 300,- pohoda:


erikch*

Rendl klasika,Baworsko je trošku sofistikovanější...


chlape co by na ty felde mohlo v tomdle případě bejt nejhoršího (nejdražššího) podelanýho?

doplněno 23.08.12 19:18:

dobře tak já zajedu prvne na geometrii, gumy se nesjíždejí jen ten volant při jizde rovne je mirne v pravo.. tak diky chlape zajedu na tu geomterii a ozvu se diki seš hodnej za rady

doplněno 23.08.12 19:20:

dobře tak já zajedu prvne na geometrii, gumy se nesjíždejí jen ten volant při jizde rovne je mirne v pravo.. tak diky chlape zajedu na tu geomterii a ozvu se diki seš hodnej za rady

doplněno 23.08.12 19:42:

nhádherný obrázek tam zaskočím laesrová diagnostika. díky

 

k2

0x

Mozna blba otazka, ale kdyz jsou kola rovne, je vycentrovany volant? Nemohl jen nejaky dobrodruh volant presadit o zub na tisicihranu? (doufam, ze felda ma tisicihran jak normalni auta)


o tom sem taky přemejlšlel, ale když pustim volant tak to táhne doleva a volenat je rovne to znamená že tam je neco hnutého o kousek a tímpádem když jedu rovne musí bejt volnat do prava maličko posunut.
a navíc kdyby to dělalo přesazení volantu tak při puštěni volantu by auto jelo rovne a volnat by byl stála natočen doprava což se nedeje, volant se srovna a tuo jede doprava

gumidek*

Tisícihran měla už i 105/120/130 (taky tam i na ně volanty s Feldy pasují). Felda po roce 1996 už měla i ten hodně jemný tisícihran...

 

vklus

0x

Vytáhnu tuhle mrtvolku.

Opět se jedná o felicii jako v úvodu. Ještě donedávna to nedělalo. Při prudším brzdění musím docela hodně dávat volant doleva abych auto jelo, stálo rovně.

Byl jsem se podívat na brzdy a levá přední asi ani moc nebrzdi/la. Jeden vodící čep pěkně zatuhlý ani jsem ho nemohl dostat ven. Pístek taky pěkně držel na svém místě když jsem se ho pokoušel zasunout. Pravá strana naproti tomu byla celkem v pohodě.

Ale kdyby to bylo jen brzdama tak blbě brzdí levá strana a při brzdění mi auto táhne doleva. Nemělo by táhnout doprava kdyby to byli brzdy? Není pravděpodobnější například něco s geometrií nebo silentbloky na rameni?

fik

Pokud jedna nebrzdila a druhá ano tak je to tím,rozhýbej ji a oprav ji a uvidíš

vklus

Stejně je to na pikaču. Včera byla ta brzda tak kouslá, že cestou z kopce jsem musel mít plyn a při příjezdu k obchodu vzdáleném asi 3km (mezizastávka) bylo kolo žhavé a kouřilo se z něj. Dneska jsem se dopoledne na to podíval znovu. Zkusil jsem víc vyčistit díry pro čepy a čepy a namatlat tam nějakou vazelínu. Píst jsem zase zatáhl a pedálem vytáhl a šlo to líp než včera, ale stejně jsem auto potom vytáhl na projížďku a bylo to horké oproti druhému kolu. Po příjezdu domů už to naopak bylo celkem v pohodě. Nevím no buď je zatuhlý pístek a nebo je zevnitř špatná brzdová hadice.

fik

Je to starý auto,možná by nebylo špatný začít uvažovat nad generálkou brzd. Čepy se nepatlají nějakou vazelínou ale k tomu určenou a zatuhlý pístek se buď vyleští lapovacím smirkem nebo pokud je hodně zrezlý tak se mění(gumičky se mění každopádně)

Jsou to brzdy,to prostě musí fungovat

Hadice taktéž může být rozsypaná zevnitř,automaticky výměna,to samé trubky. A když už budeš v tom tak zcela samozřejmě nezapomeň na novou kapalinu(DOT4)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]