Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Celé roky řadím špatně?

Od: tajtrloo odpovědí: 26 změna:

Zdravím!

Jezdím cca 9 let a za tu dobu jsem najezdil (soukromě) cca 350 000 tis - pracuji v IT a jízda autem, no jako relax, prostě to miluju. Považuji se za dobrého řidiče, bez nehody a párkrát jsem se jí vyhnul, když udělal chybu někdo jiný. Měl jsem 3 auta, dvě nová a jako první ojeté, u 2 z nich po 50 km odešla spojka...tak si říkám, že to asi nebude v těch autech Při rozjezdu natočím plyn a pak pouštím spojku, přičemž při záběru přidám - ovšem jak píši, točím plyn dopředu i na rovině (do kopce to asi jinak nejde..), nevím zda tím nebrousím kotouče víc, než je zdrávo. No a při jízdě, např. z 2 na 3, vyřadím, šlápnu na plyn abych vyrovnal ztrátu otáčet, zařadím a pouštím spojku. Nejsem si jistý tím přídáváním plynu během řazení, ale pokud to neudělám, tak např. z 1 na 2 často klesnou otáčky k 1200 (mám Quashkaie a podle výrobce je to vzhledem k motoru v pohodě) a auto výrazně zpomalí. Nebo mám prostě řadím moc brzo, což podezřívám? Nemám se koho zeptat, v rodině mi zůstaly už jen samé ženy a neřidičky..

Díky moc

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

od té doby co mají převodovky synchrony není třeba podřazovat s meziplynem ani sním jinak při řazení vyvádět od toho tam ty synchrony sou aby si stím poradily

martinhajek*
To je sice pravda, ale pokud před povolením spojky zvýší otáčky, spojka tolik neproklouzne a tolik to při podřazování necukne. Takhle to asi myslí.

 


1x

Dle mne je to nesmysl! V současných autech jsou synchrony-mimo zpátečky,tyto měl již i starý F125P z roku 1972 a proto není třeba při řazení nahoru ani dolů dávat mmeziplyn! A pokud se řadí s meziplynem tak takto- sešlápnu spojku a vyřadím,pustím spojku,dám plyn a sešlápnu spojku a zařadím a přidám plyn,podřazuje se stejně,meziplyn se dává úměrně k otáčkám motoru.V tom asi děláte chybu,jak dlouho vydržela spojka na vašich vozidlech co jste měl "odnova",U toho starého byla prostě už hodně jetá,to bych jako vaší vinou neviděl!

já jsem ze začátku doi blbul a dokázal jsem scela novou spojku a jedu sadu gum odrovat behem 3 mesícu a cirka 6000 km ted mam ajeto na ovou spojku 21 100 za 8 měsícu a spojka zabirá jak zvon počítám že ji budu měnit cca za dalších 20 tisic, přeci jen brzdím motorem, třeba jedu 110 vidim vesici daleko před sebou vyhodim rychlost jedu kousek na volnoběh bez rychlosti auto spomali cirka na 90 ebo 85 já tam dávam za 4 a nechávám brzdi při brždení třeba v 70 nebo 65 dám 3 a tu nechávam do cedule vesnice pak tam dám 4 a jedu 50 na 4 felicia combi pro zajimavost

gumidek*

Tak to buď v klidu. Pokud se při brždění motorem spojky nedotýkáš lehce nohou, tak zůstává trvale spojená a nedochází k prokluzu (opotřebení).

 


0x

jak natočíte plyn? jak se točí plyn dopředu? jaké kotouče brousíte? nějak váš dotaz nemůžu pochopit. . .

doplněno 21.08.12 21:33:

máte ovládání plynu na řídítkách? pak nemáte auto, ale motorku. v autě se plyn sešlapává, většinou pravou nohou.

tajtrloo

Točím dopředu - prostě přidávám plyn před záběrem. Kotouče - přítlačný kotouč spojky..

 

gumidek*

0x

Řadit z vyžšího na nižší s plynem, tedy:

Mám tam 3, dám spojku, zmáčknu trochu plyn, kam si myslím, že to bude dle otáček a se spojkou, kterou jsem celou dobu nepustil dám dvojku a spojku pomalu pustím a dorovnám otáčky plynem a spojkou, kterou už jen pouštím a mám podřazeno bez cuknutí a zpomalení

Rozjíždět se s roztočeným motorem na 2000 otáček (pro příklad) je blbost. Auto se dobře rozjede i s volnoběhu, pokud se to se spojkou umí. Ve vysokých otáčkách nechat zabírat spojku je nerozum, protože dochází ke tření a dost silnému, takže rychlý ohřev a ztráta obložení.

I do kopce se dá rozjet bez rozeřvaného motoru, jen se nesmí spěchat a dlouho mít spojku v záběru (to platí při všech jízdních režimech)

Při delším couvání raději vyšlapávat a přerušovat záběr (tedy místo, kde není naplno spojená) a auto nechat dojet setrvačností a pak zase záběr (třeba při delším couvání krokem do úzkého vjezdu).

tajtrloo

Díky, u vašeho prvního odstavce, podřazení - tam mi není jasné, když podřazuji, tak většinou je dost otáček, takže není třeba ještě přidávat plyn. Mě šlo spíše o řazení z nižšího na vyšší.

gumidek*

To je právě onen Váš problém. Ty otáčky motoru dají kola, jak se točí setrvačností auta od silnice (jak jedete). Motor bez stisknutého pedálu auto brzdí, když šlape na volnoběh a vy mu tam externě od kol a převodovky dáte takovou čočku, až auto mírně zpomalí (na okamžik). Právě tím lehkým stisknutím plynu se otáčky srovnají a při podřazení se brždění motorem nekoná.

Při podřazení pustte spojku rychle a uvidíte, že to cukne.

Naopak při řazení nahoru z 2 na 3 přece plyn nebudu dávat! Motor přeci na dvojce řve a trojka mu sníží přeřazením otáčky a zachová rychlost (o to u řazení jde)

doplněno 21.08.12 21:47:

Skoukněte od 13:00 (času videa):


Dabel: Nepsal jsem, aby v neutrálu pustil spojku, dal plyn a zase ze spojkou šel dál... Jen plynem připravil motor na otáčky (šetří se tak spojka (obě strany získávají těsně před spojením stejné nebo hodně podobné otáčky kola/motor)

doplněno 21.08.12 21:48:

Dorovnat nízké otáčky plynem (třeba 1500) zvedá akorát spotřebu a motor se mírně dusí a jakoby hrubne jeho zvuk, dokud nedosáhne vrcholu točivého momentu (tedy otáčky, kde nabírá na síle).

doplněno 21.08.12 21:52:

Martin: Přesně tak to bylo myšleno . Synchron mi dovolí jen bez plynu zasunout rychlost, ale pak ještě nastává onen okamžik znovu propojit motor a kola spojkou a tou dobou se rozdílně točí, protože motor má už skoro volnoběh (a i kdyby ho neměl, tak má špatné otáčky a s tím se popere spojka, která proklouzne)

tajtrloo

Díky, no, tak v tom případě řadím moc brzy, protože při řazení z 2 na 3 mi většinou klesnou otáčky dost nízko, takže to vyrovnávám plynem. Zlozvyk, teď se to jen odnaučit, alespoň jsem udělal kšeft v servisu, kde mi u dvou aut spojku měnili

Díky

 

gumidek*

0x

Další užitečné rozumy:



doplněno 21.08.12 22:01:

oprava prvního videa:


(kopec rozjezd)

doplněno 21.08.12 22:17:

Diesel:

Ale já nikomu neříkám řadit z meziplynem...

Ten plyn při přeřazení dolů pomůže jen při spojování spojky (v době řazení stále na spojce stojím a plyn dám je k vůli přispůsobení otáček).

Někdo to dělá jako já (šetří spojku) a někdo ji pouší dolů pomalu a tak při prokluzu spojky kola roztáčí motor pomaleji a auto i tak necukne...

doplněno 21.08.12 22:21:

Při přeřazování dolů z důvodu brždění není až tak potřeba, protože kola spomaluji brzdami a tak k přizpůsobení pro spojku dochází od kol.

Ale když podřazuji k vůli následné akceleraci a předjetí, tak to přizpůsobení udělám u motoru a spojka pak neklouzne... pak ten plyn stejně potřebuji k předjíždění u této možnosti

 

pietross

0x

Ja teda nevim, ale pri razeni nahoru taky trochu pridavam plyn - hlavne tady v Praze si nejak nedovedu predstavit, ze na krizovatce, je zelena 5 sekund, se pomalu rozjidzim bez plynu. Proste pridam na 1000, dostanu do zaberu a pridavam vic. U dvojky - vyradim, pridam zase cca tisic aby to z volnobehu necuklo a pri zaberu spojky pridavam vic.

Já teda taky nevím ale já při rozjezdušlápnu na spojku zařadím a současně s pouštěním spojky přidávám a dle situace dávkuji plyn-když chci mařit gumy tak víc a když nechvátám (z parkingu u baráku kde je 30) tak plyn jen lechtám. a na nato zda tam mám 1000 nebo 1100 otáček nekoukám.

pietross

Kdyz to udelam takhle, je to imho pomalejsi - protoze pri zaberu pokud soucasne nepridas plyn a auto stoji, tak ti klesnou otacky. Takze pridat si mirne dopredu mi prijde temer stejny. Ja mam Juke a 1000 otacek skoro ani neni slyset. Jinak u razeni z dva na tri atd si mirne pridam pred tim, nez se spojka dostane do zaberu.

stirecek*
Při řazení z 2 na 3 je potřeba meziplyn k čemu? Trojka si přece veme jen tolik otáček, kolik se ji dostává od kol. Ja bych doporučil si zaplatit nějakou hodinu jízd v autoskole, vyjde to mnohem levneji, než výměny spojek. Nebo alespoň teoretickou část, kde vám vysvetli, jak funguje motor ve spojení s převodovkou.

 

nu*

0x

jsou lidé bez citu, kteří neodhadnou ani podle otáčkoměru, a už vůbec a ne podle zvuku motoru a chování auta kdy podřadit akdy přeřadit...ale nezoufej, autoservisům i kalouskovi uděláš radost, DPH na služby se po novém roce zvedne a servis si vydělá také...a spojku není problém objednat...je to jen věc...spojka i auto...

 

gregor*

0x

Tak nevím jestli si z nás děláte srandu nebo to myslíte vážně.

Jak vyšlápnete plyn a dorovnáte otáčky? To si hrajete na Lopraise?

To se vůbec nedivím, že vám odešla spojka, když jí dáváte záhul, možná byste se měl objednat na kondiční jízdu do autoškoly.

PS: manželka je také neřidička a vzkazuje vám, že si máte pořídit automat a budete mít po problému se řazením.

Tak hodně štastných kilometrů.

tajtrloo

To si asi představujete něco jiného, než říkám. Před rozjezdem přidám trochu plynu (cca 1k otáček), což je velmi málo - v autě mám Nissan-D control a jezdím na mód Normal, což přiškrcuje účinnost plynového pedálu.Nevyšlápnu pedál, to jsem nikdy ani nenapsal. Rozjet do menšího kopce či hrbolaté rovině SUV naprosto bez plynu jde opravdu dost špatně. Stejně jako při řazení jen trochu dorovnám plynem otáčky, což jak jsem pochopil, je správně.

Že bych neměl cit se nebojím, řadím podle zvuku motoru, ale to mi nijak neulehčí plynulý záběr, kdy to bez trochy plynu často nejde - například dojíždění na N rychlostí kolem 20 a najednou zrychlení...

 

buss

0x

Považuji se za dobrého řidiče
Takový řidič přece neoddělá spojku, že? Proč bych mněl při rozjdezdu "natočit"? plyn? To jako na něj šlápnu, řve to, a pak se rozjíždím? Spojka, zařadím a plynule jak spojka zabírá přidávám plynu, chce to cit, sluch, cvik. Napřed šlápnout na plyn dělají začátečníci. Na rovině se dá kráásně rozjet i bez přidání plynu, např. v koloně..., popojíždění.
Prostě zkoušet, zkoušet... Při podřazení, jak kdy, meziplyn.Nehodlám si ničit převodovku... Kdysi synchrony nebyly... to by jsi potřeboval.

tajtrloo

Opakuji, motor nijak neřve, nesešlapuji plyn na podlahu, ale velmi jemně a až těsně před záběrem (ovšem skutečně před, to přiznávám). Nevím co máte za auto, ale popojíždět v koloně bez plynu, tak mě za mnou ukamenují. Ano, jde to, ale velmi pozvolna. Já ani nevím jistě, že to dělám špatně, protože ostatní podle popisu dělají to samé.

A ano, i přes problém se spojkou se považuji za dobrého řídice, přes 350 tis km bez dálnic (nemám kam je používat), denně přes 120 km, vše soukromě - bez jediné nehody. Takže možná používám trochu víc plynu, ale rozhodně používám víc hlavu ;p

 

peepa*

0x

ahoj, to se nedá takhle poradit, záleží co máš za motor. auto by se mělo umět rozjet i bez plynu (ne do kopce), takže plyn při rozjíždění je možná zbytečný. Ale zase diesel rád chcípá tak je zas dobré dát trochu plynu při řazení. Jinak tě moc nechápu, při řazení nahoru přece jde o to, aby klesly otáčky. Asi řadíš moc pomalu, nebo fakt nevím ale jako jesi odešla spojka, tak špatně používáš spojku, nemáš na ní třeba položenou nohu při jízdě? nebo třeba jak píšeš z 2. na 3., proč vyřazuješ? přeřadím a až pak dám plyn ne? žádný meziplyn, tam bude možná ta chyba

 

artik*

diesel ( u octávky ) nechcípne ani když se rozjíždím na dvojku bez plynu . Benzín chcípne i na jedničku bez plynu ( C3 ).

 

peepa*

0x

jo jinak ten automat není tak špatná rada mamka se nikdy nenaučila řadit, divím se, že to ty auta přežily, často 40 na 4.ku a velice zakuckané. ale spojku nezničila nikdy, teď má automat a převodovky už nepláčou

 

hellmarfi*

0x

Zdravím, jsem sice žena, řídím jen 4 roky, mám naftáka a plyn při řadění nepřidávám...

 

nickolas

0x

No nevim, zadny meziplyny jsem nikdy nedaval (nejezdim prece s V3S), Plyn pridavam pri kazdym rozjizdeni, pojizdeni v kolone taky zvladnu bez pridani plynu. Nejsem zadny eco-driver, spise "sportovec" ale na spojce mam 250 000 km a jeste nejevi znamky ze bych ji mel menit. Tak nevim jak Quashkai, Favorit ci Felicia, ale Octavia1v benzinu si necha libit dost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]