Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Logo auta a vysoký napětí akumulátoru

Od: rapid® odpovědí: 11 změna:

mam dvě otázky první zni zda je možné za jiný znak na kapotě udělit pokutu nebo dokonce to považovat za trestný čin kamarad mi řikal že napřiklad lgo BMW se nesmi dat dát na ŠKODOVKU nebo naopak, (bo ruzne značky) když pominu vzhledem rozdilné kvality blost to prohazovat nebo nějak něnit, tak si myslim že podle me si mužu dát třeba logo oingu na kapatu :D nevim, jako to sem nikdy nepochopil proč by jsem si do znaku auta nemohl dát znak jiné automoilky
a druhá otázka zni, zda se nejak neniči elektroinstalace v autě pokud sosued zapojil 3 baterky do sebe o velikosti 74 Ah 12V což jestli dobře počítám vlastne vytvořil celkovou baterii o napětí 222 Ah 12 V jen si občas stěžuje že musi pro další pojistku konkretne se jedná o pojistku na svetla a vnitřni osvetleni včetne zasuvky, jedná se o vuz Škoda felicia po faceliftu, duvodem zvýšení napětí prý bylo namontování rádia který baterku čas od času jendou zaměísc uplně vybylo a v zimě s tim měl problemy s nastartovaním takle prý hned natočí bez problemu
zapojeno to má jednu bateri normoš v prostoru určenem, druhou na druhé straně má navrtaný uchyt, a 3 má uchycenou pred moterem je to jakoby nad olejovým filtrem ma navrtaný uchyt, a pry to je v pohodě takle 3 baterie..
já se ptám je to vubec povolene takle napojene akumulátory? on sám neví a tak raději ty dve odmontovává před technickou..

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*

0x

O těch logách to slyším poprvé, ale abych řekl pravdu,nikdy jsem se o to moc nezajímal, na autě mám odjakživa logo Škoda a nikdy mě nenapadlo tam dát něco jinýho. Co se týká baterií, tak to je problém, protože pravděpodobně nemá homologovaný držák, jen něco svařené. Další věcí je, že baterie má v místě, kde být nemají a kde se konstrukčně počítá s deformační zónou. V případě dopravní nehody by se mohla baterie nekontrolovatelně otrhnout a způsobit další škody v autě, nebo by nemusely deformační zóny fungovat správně a mohla by se energie nárazu přenést i tam, kam by neměla a kde se s ní třeba při čelním nárazu nepočítá a způsobit další škodu třeba na podběhu, motoru atp. Takže bych to jako problém z právního hlediska viděl. Mnohem jednudušší by bylo, kdyby pokud má rádio bez PINu jednoduše dal na trvalý + rádia vypínač a rádio natvrdo vypínal vypínačem. Já tam mám obyčejný vypínač od lampičky a nemusím řešit příkon paměti rádia a vím, že mi baterii nic nevybijí. Žádnou další typickou vybíjecí elektroniku v autě nemám. (Radio, centrál, teploměry, atd.)

doplněno 19.08.12 00:09:

Nehledě na to, že více baterií v autě přináší další potíže. Typicky pokud jsou v nákladáku 2 baterie, tak je lepší mezi ně zapojit dělič napětí, protože by se mohlo stát, že jedna by se moc nenabíjela a druhá vařila. Je ale pravda, že tam jsou baterie zapojené sériově, soused to bude mít asi paralerně, tedy problémy s děličem by měly odpadnout. Každá baterie by měla mít správné napětí. Ale stejně, baterie jsou pomerně těžké, tolik baterií, kabelů, to je zbytečná zátež, která zvyšuje spotřebu. Navíc tu energii, kterou spotřebuje rádio, musí do těch baterií vyrobit z drahého benzínu v alternátoru.

doplněno 19.08.12 00:19:

Já mám Favorita a 60ku baterii a taky jsem v pohodě. Ale 3 baterie to se mi zdá moc.


no ty loga sem taky nepochopil, budu rád když se k tomu ještě vyjádří nekdo jiný kdo se o takovouhle vec zajimá já se taky o to nikdy nezajimal, prostě nechávám na všem seriovou výrou tak jak to je..
a mam taky feldu ale v combiku, mam central dokonce dalkovej (dodatečně montovanej v servise), mam hodiny, a rádio normoš vypínám jen čudlem na něm, je pravda že občas se to vybijelo hlavne když jen popojiždim par km nebo si necham hrát radio třeba na parkovišti, ale vyřešil sem to tak že misto 45 Ah sem si namontoval 96 Ah tam co má být a todle vybití se mi stane tak za cirka čtvrt roku a poznám to tak že při startovaní mi zhasne rádio tak hned jde baterka na nabiječku (pi nabite baterce při starotaní nezhasne a nemusim řešít jako soused 3 betarie to je podle me lost už jen to že ty držáky ma ke karoserie navrtane na šrouby takže to začne rzo vtom okoli korodovat

 

mowla*

0x

Ohledně loga nemám tucha - ale považuju to za ftákovinu...

Ale ty baterky - soused je má - velmi pravděpodobně, zapojené paralelně - tedy zvýšil kapacitu, nikoli napětí. Akorát - pokud to má zapojené ´natvrdo´ - pól na pól, ani zdaleka není celková kapacita součtem kapacit jednotlivých aku - protože nejsou stejné, vzájemně se ovlivňují (a vybíjejí)...


má tam ruzně tažené kubely přes motorový prostor od jedný baterky k druhý a od druhý ke třetí a temprve až na tu třetí ma dané kabely ktere se připojuji na auto a omlouvám se zvyšil kapacitu ne napětí

 

jirkamatapat*

0x

.Co není zakázané,je povolené.Nesmíš mít auto nastříkané tak,aby si ho jiní spletli s vozy policie.Takže loga třeba čtyři a každé jiné.Jestli chceš,pošlu Ti loga BMW .Tím,že je tam nalepíš,bavorák z něj nebude,jen si někdo bude významně tukat na čelo...třeba.


jo to sem si říkal když pominu smysluplnost tak si myslim že v tom problem není, já bych to neudělal, ale jen sme narazily na toto tema a dohadovali se jak malý kluci :D

 


0x

Ta loga jsou pitomost, to by na autě nemohla být ani žádná jiná samolepka. Nelze si ale například dát na Škodovku takovou tu vyčnívající hvězdu Mercedesu, ne proto, že je to mercedes, ale proto, že je to pro to auto nehomologovaný vyčnávající předmět.

Ty baterie jsou taky pitomost. Jak už psáno výše, baterie umístěné jinde, než mají být mění vlastnosti auta. Navíc přetěžují alternátor a zvyšují spotřebu. O požární bezpečnosti v případě neodborné elektroibstalace ani nemluvě.


sousedovi řeknu že až mu vyletí kapota od auta že ví od čeho to má :D jinak jemu asi o spotřebu moc nejde, když sems nim jel tak jel na 3 klidne 80 a na 4 120 :D prej musim ho roztáhnout ne no tak nevim, to on asi spotřebu neřeší

 

martinhajek*

0x
Feldu s třemi akumulátory jsem teda ještě neviděl (a to už jsem u zákazníků viděl lecos, např. stodvácu s dvěma 120Ah baterkami z traktoru za zadními sedadly), ale u paralelního zapojení se opravdu napětí nezvyšuje, k odcházející pojistce není důvod a ani elektroinstalaci to neškodí (akorát alternátor to po nastartování více zatěžuje, ale to mu nevadí). A řešit takhle problém zřejmě nekvalitního autorádia, je zvláštní, taky ten akumulátor v deformační zóně před motorem by se asi technikům na STK nelíbil.
Nevidím jediný důvod "přelogovat" auto, ale příjde mi to vtipné. Jak by se na to tvářili policajti nevím, nezkoušel jsem to

 

jabraka*

0x

Mám také felicii,nechápu účel,proč připojovat další AKU.Jen se zvyšuje zatížení vozu a tím i spotřeba.Důvod proč to nedělat,zjistí,až mu auto vyhoří nějakým zkratem.

JABRAKA

 

gumidek*

0x

Je tu největší nebezpečí požáru, jak ty dvě jinak upevněné baterie se utrhnou vlivem případného nárazu a zkratují o skelet. Těch pár Ah dokáže při dobrém zkratu i bouchnutí baterky.

doplněno 19.08.12 12:23:

Sám mám jednu 69Ah Bannerku a stačí. V zimě točí vpohodě oběma typy startéru (Fa i Fe) a není problém stát delší dobu na silnici v nouzi s varovnými světly a pak nastartovat a odjet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]