Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřeboval bych poradit, jak můžu sám a dobře nastavit plyn a hlavně volnoběh na skútru, 50 ccm, 2takt.
Vím, že se nastavuje za tepla, ale ostatní fígle neznám. Jak třeba nastavit volnoběh, podle točení kokla? Jak pozám, že je to správně nastavené? Mám to celé rozhašené. V manuálu o nastavení nic není.
Děkuji za Vaše reakce.
K seřízení volnoběhu slouží na karburátoru dva šroubky které jsou na jeho boku. Jedním, šroubkem dorazu šoupátka, pod kterým je pružinka se seřízuje šoupátko karburátoru, utahováním se přidává "plyn" a povolováním se plyn ubírá. Druhý šroubek který bývá vedle slouží k regulaci vzduchu k volnoběžné trysce. Tento šroubek se seřizuje tak, že se lehce utáhne a potom povolí zhruba o 1,5 až 2 otáčky. Při této jeho poloze se doladí volnoběh šroubkem dorazu šoupátka tak, aby motor šel pravidelně a u skútru ještě nezabíral variátor, tento až po přidání plynu plynovou rukojeti. Dobrým mechanik ještě může na sluch lehce doladit i šroubek volnoběhu a vzájemně k němu i šroubek dorazu karburátoru. A dobře vybavený mechanik k doladění ještě používá obrátkoměr který se napojí kablikém omotaným kolem zapalovacího kabelu.
Podmínkou ovšem vždy je, aby nebyla zanesena volnoběžná tryska. v tom případě je volnoběh prakticky neseříditelný. Volnoběžná tryska se zanáší samovolně, vetšinou po jisté době odstavení z provozu, třeba po zimě. Zanesena je hlavně biosložkami v benzínu které se rozkládají a vytváří v karburátoru úsady. Volnoběžnou trysku čistím drátkem vytrženým z drátěného kartáče.
Za prasácké biosložky v benzinu je třeba pověsit kompetentní za koule do průvanu. Jako opravář je nenávidím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.