Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cukání při brždění

Od: xdosx* odpovědí: 6 změna:

Zdravím

chtěl bych se poradit o tomto problému...před 2 měsíci jsem dával Citroena ZX do servisu a vedle dalších věcí mi přehazovali i kola. Kupoval jsem litáky Borbety a letňákama. Když jsem auto pak vezl domů, zjištoval jsem postupně, že mi auto při brždění cuká do pedálu a celé se u toho třese.Mechanik mě upozorňoval, že mám v háji kotouče i desky, takže jsem tuhle věc přisuzoval stavu brzd. Sice mi to bylo divné, protože na zimních plecháčích mi to vůbec nedělalo a to ty vrzdy už byly v háji. Na radu jsem koupil kotouče a desky Brembo a nechal je vyměnit v servisu.

Myslel jsem si, že je tím problém vyřešen, ale ono to dělá pořád. Projevuje se to pouze při slabém brždění. Při silnějším už tolik ne, ale znát to je. Při jízdě se absolutně nic neděje - jel jsem s tím i 110 km/h a žádné vibrace, cukání, nic. Ještě bych doplnil, že ty ALU kola jsem nenechával vyvážit. Mohlo by to být tím? Také jsem se dočelt, že by ALU disky mohly být šišaté... Doufám, že to nebude nic technického na autě, ale to nepředpokládám, když do té výměny kol bylo vše OK.

Setkal se s tím už někdo?

Díky moc za jakoukoliv radu.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*

0x

Je více možností - jako nejpravděpodobnější bych viděl, že "Borbety" (uviverzální kola) potřebují pro každé auto jinou vložku na přesné vycentrování kola na kotouči/disku a v onom servisu ti je nedali... Stalo se mi něco podobného - okolo 140 se auto rozvibrovalo jakoby se mělo rozpadnout, při nižší rychlosti nic, nad 150 taky nic...

Ale ano - může to být i nevyvážením kol či jejich poškozením.

 

muloosiris*

0x

Nedavno jsme toto resili na fordu mondeo.Brzdna soustava i kola byly v poradku,nevedeli jsme co jeste to muze zpusobovat,a nakonec to byla praskla pruzina tlumice.PS nejsem odbornik v oboru,takze nijak neporadim

 


0x

může bejt načatej spodní čep nebo uložení tlumičů

des*

Litá kola se MUSÍ vyvážit,to jsem zíral,co toho tam gumař navěsil.To jak to škube,bych tipl na přetažené šrouby,utahují je jak hovada-pro jistotu.

 


0x

Tak zační nejednodušším-dej tam zimáky na plechu a co to dělá,pokud je to OK tak je to těma hlínama.Buďto jsou natuklé nebo jen nevyvážené,popř vada v letní pneu.Teď mne napadlo-jde to od předu či zezadu nebo celé autí?pkd jen předek,zkus prohodit přední za zadní ,uvidíš a bude to Může to taky zlobit ,podu to nemá rozteč co tam patří! Na Ibize (98mm) jsem měl rezervu z opla (100mm) a při potřebě jejího použití se to neustále povolovala a celé vybrovalo jen strana kde byl rezerva!

PS na Xantii mám origi BX kola Swift-a taky,i když jsou vyvážená při rychlostech okolo 115-130 to taky vybruje,ale protože nejezdím dálnice jen občas úsek D3 u Tábora (2-3x ročně) tak to neřeším!

xdosx*

Díky všem za rady!

Tak jsem dneska nechal kola vyvážit. Kola prý na tom s vyvážením byla dobře, odchylka byla jen malá a šišaté se prý už vůbec nezdají - podle mechanika prý normální jeté ALU disky. Když jsem to projel, tak žádná změna nenastala. Už jsem z toho fakt celkem naštvanej ((
Ještě mě napadlo, jestli to nemůže způsobovat to, že mám předepsané 5,5J 4x108, ET24 a ty ALU disky mají označení: 6Jx14H2 Et17 4x108?
Koncem týdne přehodím zpět zimní plecháče a jestli to nebude fungovat, tak už fakt nevim *261* S nimi totiž nebyl nikdy žádný problém při brždění a to ty kotouče byly ke konci už fest sjeté.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]