Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna alternátoru Favorita

Od: lantros7® odpovědí: 9 změna:

Rozhodnul sem se vyměnit alternátor na voze Favorit r.v.1989.

Dotaz směřuje k údajům na alternátoru.

Je možné,a bych vyměnil alternátor 70A za původní 55A,aniž by to mělo neblahý vliv na dobíjení?

Alternátor mám nový,ale mám tušení,že to zavání asií.

Děkuji za rady.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinhajek*

3x
Samozřejmě, běžně se to dělá.

 

gumidek*

3x

Je to možné, ale lépe s úpravou. Alternátory do r.v. 1991 měli řemenici klínovou 70mm a tam bylo občas problém s dobíjením na volnoběh (musel se prošlápnout plyn, aby zhasla kontrolka po startu), 1992 má klínovou 60mm (černou) a pak už byli jen drážkové až do Felicií. Feliciový alternátor tedy 70A potřebuje tu řemenici 60mm. S 70mm (to je ta zelená) dobíjí blbě nebo vůbec (osobně to mám vyskoušené.

Sám mám u Fa 1990 70A alt s 60mm řemenicí a na volnoběh mám 14V a dobíjí.

Pokud je to MAGNETON, tak je to náš origo výrobek.

doplněno 08.07.12 20:09:

Řemenice se mění tak, že se vrtulí větráku prostrčí dlouhý tlustý šroubovák a golou se povolí ta matice. Řemen je dlouhý 975mm. 950 bude krátký. A kdyby se měnil řemen, tak je nejlepší Barum nebo Rubena CZ.

doplněno 08.07.12 20:26:

Pro Jabraka: Co tam chcete nastavit? Alternátory 55 a 70A nemají žádné regulační prvky (tedy seřizovací). Regulátor dobíjení je pevně nastaven s výroby a neobsahuje nějaké trimry.

 


2x

Jen za sebe osobně-je mi jedno zda je něco ASIE či POLSKO.Dnes nekoupíte snad nci co by nezavánělo aisí.
Např.Synovi jsme koupili NT od IBM starší použitou T42,(jestli se nepletu-je to US firma) a na štítku-made in china.Tím altíkem bys neměl ničemu uškodit,pokud máš veš OK.Naopak,pokud máš víc spotřebičů např pořádnou "hifi" aparaturu tak naopak tomu pomůžeš.

 


2x

čím silnější altík tím líp žádná negativa nečekej jen pozitiva

 


Díky všem.

 

jabraka*

0x

Protože alternátor je zařízení,závislé také na ostatních komponentech dobíjecí soustavy,bude po výměně vše nutné nastavit.,především maximální dobíjecí proud.

JABRAKA

martinhajek*
Chyba lávky, alternátor je na zbytku elektroinstalace zcela nezávislý, protože je to zdroj s napětovou charakteristikou.
jabraka*

martine,jsi na omylu,je závislý nejméně na stavu akumulátoru,dobíjecí proud se nastavuje budicím napětím a proudem,což zprostředkuje regulátor pomocí napětí a proudu z baterie.

JABRAKA

martinhajek*
Není závislý na stavu akumulátoru, stav akumulátoru ho ani nezajímá, protože alternátor má ve voze pouze jednu jedinou funkci - ve spojení s napětovým regulátorem napájet za chodu motoru spotřebiče stálým napětím, nic víc nic míň. To že je připojen na akumulátor je mu srdečně jedno, potřebuje ho jen k nabuzení po rozběhu, nevnímá ani jeho kapacitu ani stav nabití a regulátor napětí dokonce nevnímá ani jeho přítomnost.
Nic takového jako regulace nabíjecího proudu, o které píšeš, u autoalternátoru tedy neexistuje, napětí altu je díky regulátoru stálé, takže nabíjecí proud zavisí jen a pouze na napětovém spádu mezi altem a vnitřním napětím baterie, není tam žádný prvek který by nabíjecí proud reguloval.
P.S. To že regulátor alternátoru reguluje nabíjecí proud akumulátoru, nebo že silný alternátor bude přebíjet malý akumulátor, nebo že naopak slabší altík nedobije velkou baterii doplna - to všechno jsou neuvěřitelné bláboly které mezi veřejností na diskuzích rozšiřují hlupáci, kteří většinou nemají ani potuchy o principu fungování nabíjecí (zdrojové) soustavy motorových vozidel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]