Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úbytek oleje u Felicie

Od: tomas0007 odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, jezdil jsem rok s Fiatem Punto 1,2 rok 2003, všechno v pořádku ale jelikož najezdím 6000km měsíčně, po třičtvrtě roce používání začal ubívat olej - v servisu mi řekly, že by oprava stála cca. 30 tisíc, chvilku jsem olej dolíval, ale na týden to bylo půl litru oleje. Auto jsem prodal a koupil Citroen Xsara Combi 1,8 Exclussive, auto mi vydrželo jeden den - jel jsem po okresce 70/80 v dešti, vznikl aquaplaning a auto mě stáhlo do pole, letěl jsem 3x přes střechu, auto zdemolované ale mě se vůbec nic nestalo - výborný bezpečný vůz - a to byl z roku 2000! A teď jsem si koupil Š. Felicii 1,3i 50kW ( 1995 ), než našetřím na novější - za necelé 3 týdny co ji mám sem s ní ujel 5500 a olej ( stejně jako u Punta ubývá ) každý týden asi tak půl litru. Chtěl jsem se zeptat, jestli se této vadě dá předcházet nějak jinak, než-li drahou výměnou. Na druhou stranu má výbornou spotřebu 6,1 ( podle PAL.PC ). Děkuji moc.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Zdravím, do motorů 1.3 135/136 at už Fávo nebo Felda patří olej Mogul/Paramo M7ADX 15W-40. Řidší bude vždycky žrán, pokud má ta Felda přes 150 000km. Záleží samosebou na předchozím opečovávání a výměnách.

Dále může unikat netěsnostmi vanou nebo víkem zdvihátek (to na boku motoru za chladičem a pod víkem ventilů), netěsností pístních kroužků,apod... dle stavu

Dle PAL PC? Na dílně? Palubní PC ve Feldách je TC-6 a dělala ho firma APRI. Přesné zas až tak není

doplněno 06.07.12 12:31:

Hlavně udržovat hladinu mezi rysky min a max (u Feldy měrky tedy v půce toho oválku na měrce - splácnutý konec drátu). Pokud je na minimu, tak kontrolka ještě nesvítí, ale součástky, co se mažou rozstřikem od klikové hřídele (spodky pístů,řetěz rozvodů) se pak mažou nedostatečně a opotřebují se pístní kroužky (ten poslední stírací a je problém).

Pokud je oleje moc, tak je spalován a zaolejovává prostor a svíčky a tlak talačí na gufera a namáhá je (literatura andrt).

U horkého motoru olej stéká do vany celý i 6 hodin (vytéká z mazácích kanálů kliky a z hlavy ze součástek), pak měřit!

doplněno 06.07.12 12:33:

Mohl by jste mi udělat fotku toho PAL PC, rád bych se kouk (fanda) . Znám je výrobky apri:


doplněno 06.07.12 12:35:

není zač a at ste s ní spokojený

tomas0007

Zdravím,

ano - Felicie má najeto 177000km, a v servisu mi tam daly 10W-40. Takže je mi to jasné =)

Jinak ze spodu auta olej nikde neuniká - motor to musí žrát stejně jako u Punta - tam bylo vše suché a vyměněné ( olej vana, rozvody, všechny filtry, a olej to stejně žralo jak ďábel ).

Pal. Pc tam je - je to ta vyšší výbava se vším všudy ( kromě klimatizace ). Ale i tak si myslím, že spotřebu to má velmi slušnou.

tomas0007

Já to vždycky doleju do půlky rysky, a po 4-5 dnech je to zase na dnu ( naposledy včera ) - auto mám přes noc v garáži, takže myslím že je motor dostatečně vychladnutý. ) Děkuji Vám moc za odpovědi.

tomas0007

Já teda za svůj život ( 19 let ) mám Felicii už třetí, a ty předchozí žraly vždycky benzínu více - měřeno plná - 100km - plná =)

Měl jsem vždycky 1,3 50 kw - 1996, super stav, prodáno - koupena nová Honda- ukradnuto,

poté 1,3 50 kW - 1999 - super stav, poté koupeno Punto.

A tady tahle má podle mě nejlepší spotřebu. Je tam nový výfuk, a spoustu jiných věci, jede krásně, ikdyž už je trošku vybledlý lak a pár škrábanců, ale koroze nikde žádná.

Pal. Pc je uplně stejný i stejné funkce jako na videjku Jen já když naberu plnou tak mám dojezd jen necelých 700 km, ale nikoliv 1004 :D Což je škoda ( Ale klidně nafotím

gumidek*

Tak to je tedy jedno a to samé, jen dva názvy

Pokud není koroze, tak je to super auto. Já to tak mám u Favorita 98 000km a spotřeba 8l/100 43kW karburátor 1990 135 motor

doplněno 06.07.12 12:58:

Jj, to byli parádní kousky (přístroje místo přihrádky). Pak tam fy. Apri dala do příhrádky svůj digitální počítač CD-1 a to byl vrchol.

doplněno 06.07.12 19:16:

fulllemp: Záleží, jak se o to člověk stará a mění náplně + jezdí. Pokud za studena vytáčí motor (třeba předchozí majitelé), chtějí ušetři koruny a mění olej až za 15 000km (má se měnit každý rok! nebo viz nájezd km), nevymění s olejem i filtr, tak se motor silně opotřebuje, až přestanou pístní kroužky těsnit. Nebo se objeví netěsnost jinde.

tomas0007

Měl jsem Favorita z roku 1989 - po pánovy ročník 24, najeto 43 000km, jako nový, béžová barva, nikde žádné poškození, a měl otáčkoměr na místě přihrádky na mobil vedle ventilátoru. Byly tam takové tečky ( podle otáček zelené, žluté, oranžové a červené ) . Úžasná věc - zřejmě i v té době už příplatková výbava, protože dovoz to nebyl

fulllempl

Taková spotřeba oleje se mi zdá divná,já mám na feldě 1,3MPi najeto 165 000km,dávám jedině olej 10W 40 a nežere jej,za 5000km co už jsem ujel od výměny neubylo téměř nic

Opravdu jestli mu to někde neteče,to se mi zdá divné

Tohle palubní PC taky mám,akorát trošku jiné funkce,neměří to napětí v síti jinak je to stejné

to Fulllempl -toto je hodně individuální,motor od motoru.Já dolévám mezi výměnami 2-3 litry oleje a znám lidi co maj stejný motor a nelijí nic ,ale také co dolévají 5 a více litrů! Jde o 1,8i16V

doplněno 07.07.12 11:08:

To Fulllempl-ještě doplním k Vašemu spodnímu příspěvku,spotřeba je to sice velká -teda spotřeba oilu,ale dle spotřeby PHM-no nevím mně to přijde dobrý,že ten motor ještě nalítá hejno kiláků,teda po opravě!Spíše bych to viděl na něco jiného,ale jak je tvrzeno že nikde neutíká tak nevím.

Rada pro původní dotaz: Zkuste vymontit svíce,stříknout do každého válce tak deci petroleje a nechat 24 působit.A po těch 24 hodinách normálně jezdit a sledovat spotřebu oilu-pokud klesne-byli zapečené kruhy a přes ně motor žere olej! Nebo před aplikací petráku změřit tlaky a po aplikaci také.Dle měření se ukáže zda byli či ne kruhy dobré či ne,pkd se nic nezmění je to vrchem motoru (ventily a gufírka)

 


2x

Takže pokud olej nikde neteče,tak vyměňte za hustší (viskózní klasifikace 15W40 s dodržením ostatních klasifikací dp.výrobcem) a pokud bude i ten ubývat ,automobilky uvádějí že do psotřeby +-1l /1000km je v normě,tak výměna gufírek ventilů a event.i kroužků řekl bych,ale že i toto by se vlezlo do max 5000kč.Ovšem ne v autor.servisu,spíše nějaká garážový odborník!

doplněno 06.07.12 19:25:

Omluva za překlepy: spotřeba a ne psotřeba, a ne nějaká ale nějaký!

 

amosos

1x

Ta spotřeba oleje je opravdu veliká. Olejem 15w40 nic nezkazíte, ale ani si moc nepomůžete. Jen klesne o kus spotřeba oleje. Problém to zcela nevyřeší.Při vašem nájezdu bych doporučil zakoupit novější vůz a namontovat LPG.

Sám najezdím cca 40-50tis km za rok a vlastním Felicia pick-up 1.3MPI r.v.2001 , spotřeba oleje je neměřitelná a to tam dávám olej 5w40. Spotřeba LPG vychází na 7,5l na 100km. Dnes jsem tankoval za 14,90Kč, což je paráda.

fulllempl

No je velká,asi se o ten motor předchozí majitel nestaral,neseřizoval ventilové vůle,vyčvachtaly se ventily,podpálily se a žere to olej...protože osobně znám taxikáře co má na felicii 1,3 natočeno 730 000km,dává olej 10W 40 a od výměny do výměny dolévá jenom litr.motor jede bez jediného zásahu do něj

Já mám na 1,3 najeto 165 000 a spotřeba oleje prakticky neměřitelná,a leju také 10W 40

Pro tento motor není problém najet obrovský počet kilometrů,ale musí se měnit olej a taky hlavně často opomíjené ventilové vůle mají obrovský vliv na jeho výdrž,poněvadž dle mých zkušeností se provozem většinou ventilové vůle zmenšují,což znamená že při zahřátém motoru zůstávájí ventily pootevřené a velice rychle se zničí...nevím no,když je pro někoho problém za 10 000km 15 minut v garáži tak si za to může sám

Dokonce jsem zažil i případ že týpek v životě neměnil olej,přijel za mnou že mu svítí kontrolka oleje,a když jsem se jej ptal kdy měnil olej tak řekl nikdy a vetilové vůle jakbysmed...říkal že doléval a že to musí stačit...tak jsem otevřel šroub,NETEKLO NIC...vzal jsem šroubovák,prorazil jsem tak 3cm tlustou vazelínovou zátku a vyteklo jen tak půl litru tekoucího oleje...nechápu jak to mohlo vůbec mazat...když to viděl tak řekl at si to auto rozeberu do šrotu,že už to nepojede...tak jsem motor rozebral,vyčistil,seřídil vůle,nalil nový olej a motor běhá jak zamlada,tohle ten motor dokáže...feldu jsem obratem prodal s výdělkem 15 000kč,nového majitele znám a bez problému mu už slouží 30 000km...naštěstí tady se povedlo zachytit tu neúdržbu včas

Ale vážně,pokud chcete aby vám to auto jezdilo,tak aspoň tyto dvě věci,myslím výměny oleje,a ventilové vůle musíte dělat...u motoru člověka,který sem dával otázku,už je asi pozdě,protože tak velká spotřeba oleje prostě není normální

tomas0007

Děkuji za Vaše odpovědi, moc si toho vážím.

Říkám - tuhle Feldu mám pouze necelý měsíc, takže nevím kdo a co s ní dříve a jak dělal a měnil.

Ze spod opravdu nic neteče.

Uvažoval jsem o novějším, pohodlnějším autě... ale vůbec nevím, jaké zvolit.

Chtěl jsem opět Citroena Xsaru - super auto, navíc mi zachránilo život takže jsem mu víc než dost vděčný.

Ale co třeba Chrysler Neon? Nebo nějakou jinou ameriku?

Děkuji, Tomáš

 

cobrak*

0x

Dobrý den. Předcházet se moc nedá. Pouze kontrolovat, zda všechno všude těsní a kupovat olej spíše dražší, pokud možno.

 


0x

A kde se ztrácí olej? teče přes nějaké těsnění ven nebo do spal.prostoru válců či snad do chladicí kapaliny? Toto by chtělo upřesnit!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]