Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prasklá hadice, tryskající voda z expanzky

Od: gulder odpovědí: 9 změna:
Zdravím, mám Favorita a nastal problém. Před zimou jsem kupoval nový chladič, koupil jsem i nové hadice kvůli těšnosti. Ta silná hadice, vedoucí od termostatu do hladiče velice rychle popraskala a nyní už teče v oněch prasklinách. Mám ještě jednu, originál česko-slovenskou, chtěl bych se zeptat, čím hadici ošetřit, proti praskání?Dále bych chtěl pomoc s problémem: po ohatí vody se voda tlačí ven hadicí, v místě nasazení hadice na expanzní nádobku (je to ta slabá hadice vedoucí ze spodu expanzní nádobky dolu na chladič). Nádobka se mi zdá celkem nafouklá, voda potéká i víčkem, řekl bych, že tam voda strašně vře a tlačí se na povrch. Děkuji za rady.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

0x

Zdravím, dneska se ta velká zahnutá hadice (horní - chladič/termostat) prodává taková hladká a ty původní originály s té doby byly takové na povrchu vroubkové, že to opletení v hadici bylo na omak cítit. Opletené jsou ovšem obě a ty hladké se použivaly i u Felicií, když je začali dělat, takže pokud je hadice česká, tak praskat nemá. Nepatlal bych na ni nic. Spíš by to urychlilo stárnutí.

Ta malá hadice (termostat/expanze horní u víčka) má sloužit k přepadu a při běžném provozu po otevření termostatu hadicí tudy proudí voda a plní expanzku. Pokud je ucpaná vodním kamenem, tak to dělá onen problém tlakování a expanze se nafukuje a dělá se prasklina v tom rohu svisle od spodní tlusté hadice na expanzce.

Správně by měla chladící soustava fungovat bez víčka na expanzce. Při běžícím motoru a otevřeném termostatu voda nesmí chrstat ven expanzí ani při zvednutí otáček motoru.

Ta tenká hadice dělá problém v těch napojení a hlavně na víku termostatu, takže vytáhnout, drátkem proštouchnout dírku do expanze a do termostatu a zase hadici dát zpět.

doplněno 30.06.12 22:06:

Hladina na expanzce se musí udržovat mezi ryskami MIN a MAX. Po ohřátí voda stopne na rysku MAX a tam setrvá, pokud nedojde k přehřátí, ale to už se musí nějakou dobu točit ventilátor na chladiči.

doplněno 30.06.12 22:25:

Ve víčku je jen přetlakový ventil na vyrovnání tlaku a při přetlaku jsou na okrajích víčka 4x odtokové kanály. Pokud je v háji těsnění pod hlavou, tak bude hladina plná bublinek, nebo bude voda přímo chrstat a motor půjde blbě startovat, ale to jste nepsal, takže zatím se držme jen těch hadic a ucpání .

doplněno 30.06.12 22:26:


těsnění pod hlavou motoru v háji

gulder

Dobrá, děkuji, zítra vyměním, proš´touchám a uvidíme.

gulder

A co třeba víčko? Nemohlo by to mít to s tím něco společného? Ve víčku je vlastně jaká si dirka... Jakou má funkci? Odchází tamtudy pára?

gulder

Startovat jde občas sice hůře, ale rozhodně né takto, u mě je to spíše způsobenou vzduchem v palivovém systému nebo tak něco. Občas když motor chcípnu, dělá mu po chvilce velké problémy nastartovat. Dneska jsem musel dokonce dolít z kanystru, aby se zvýšila hladina v nádrži a mohla jsem pořádně ručně napumpovat.

gumidek*

To by mohl dělat odlučovač par na karburátoru, pokud máte karbec a né vstřikování. Je to ta bílá (zažloutlá) nádobka, jak vede z čerpadla na ní palivová hadice přes hlavu motoru pod filtrbox na tu nádobku. Taky to může být netěsnost na spojích hadice trubka na podvozku.

doplněno 30.06.12 23:11:

nebo palivová pumpa s páčkou a odkalovačem (tento typ), kde odchází i ventily ve víku a palivo stéká zpět do nádrže a dlouho trvá, než se zase načerpá a je snadnější pro pumpu být zaplavená benzínem, než chvíli tahat vzduch.

To Gumidek se vším s Váma souhlasím,ale s tímhle ne :"Správně by měla chladicí soustava fungovat bez víčka na expanzce." To víčko ja tam důležité!

I když Fáčka neznám,to je jeden z pár modelů škody co mi nesmí přes práh garage!

doplněno 02.07.12 14:01:

To Gumidek- Aha tak to jo,já myslel že jezdíte bez víčka normálně.Tak to sorry!

gumidek*

Důležité je, to souhlasím, jinak by tam nebylo, ale

mám vyskoušené, že bez víčka normálně voda koluje soustavou a tak běha na chladič z motoru bez problému a motor se chladí. To víčko tam jen udržuje přetlak, aby voda nemohla vařit při 100°C a i díky chladící kapalině vaří až při 110 dle směsi.

doplněno 02.07.12 12:18:

Zkoušel jsem to tedy jen při volnoběhu na místě a při zvýšených otáčkách na 2000 a voda nelítala, jen přitékla vpohodě tím přepadem do expanze a kolovala soustavou

doplněno 02.07.12 14:16:

to diesel: Vpohodě , to by mi pak při jízdě pěkně vyšplouchala

 

endyfrog*

0x

Může to být tak jak radí Gumídek ale také to může být temostat a v nejhorším těsnění pod hlavou dle mé zkušenosti s Favority většinou odešlo těsnění pod hlavou tlakovala voda do nádržky záleží na okolnostech pokud to fungovalo před výměnou hadice může to být ucpané pokud už dříve občas tak je to těsnění

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]