Nejste přihlášen/a.
Uvažuji nad koupí Volkswagen Touran 1,9 TDI 74 kW, rok výroby 2005, rád bych se od Vás dozvěděl nějaké informace o tomto modelu (poruchovost, spolehlivost, SPOTŘEBA, ... možné alternativy - jiné zvýšené (MPV) /jiná značka/...všechny přednosti a neduhy, které znáte...
Dále by mě zajímalo, jaká je orientační cena Tourana 2majtel, ČR, 190Tkm, r.v. 2005, pěkný, udržovaný stav, 1.9TDI, 74KW,...
Test Touranu dělal německý Autotip na 100 000 km a je nejhorší ze všech vozů za celou historii co kdy dělali.
1. uvolněné a prověšené těsnění u řidiče
2.výměna úchytu brzdového světla
3.prasklý výfuk - ztráta výkonu motoru
4.výměna netěsné pravé mlhovky
5.výměna ABG u spolujezdce
6.únik chladící kapaliny do spalovacího motoru - výměna hlavy válců
7.výměna ložiska vzadu vlevo
8.výměna klaksonu
9.rozsvícená kontrolka motoru - analýza černé skřinky
10.brzdové kotouče a desky vpředu
11. kompletní výměna turba
12.výměna zámku 5 dveří
+ 4 x klasická servisní prohlídka
jedná se o 2.0 TDi Trendline , ty Tourany snad dělají romové?
.
Jo a v čem je korejec dál? Takovou kravinu si může myslet jenom zapřísáhlý odpůrce koncernu absolutně bez zkušeností. Tak si alespoň nejdřív něco přečti, než začneš psát nesmysly.
humvee4-nikomu neberu to,že spatřuje nadčasovost v "lidovém vozu"-ale nedá mi nereagovat-velmi dobrý známý si cca.před rokem a půl pořídil novou Sportage od Kii(2.0 CRDi) a od začátku do toho leje spolu s tak max. 1/3 nafty hydrauliku,trafoolej apod. další sajrajtíky-to auto jezdí dnes a denně(i v těch mrazech přelomu letošního ledna února) na první cvrnknutí-jen častěji(spíše preventivně)mění palivák...Jsem ochoten sem klidně pověsit i video a vsadím se s kýmkoli,že tohle udělat s jakýmkoli motorem koncernu VW (míněno 2.0TDI)-jezdí "lidový vůz" maximálně týden...Nemluvím o rozdílu jmenovitého výkonu při stejném objemu (2.0)-CRDíčko nejde pod 136 koníků,ale to už není podstatné...A jak nabízím-jseš-li tak skálopevně přesvědčen o "kvalitě" TDI motorů Das Auto-fakt jsem ochoten obětovat čas a i kačky-je tu reálná možnost se v reálném "testíku" přesvědčit...,jde o to-zda "obětuješ" i svůj motor...?!?
tak to si radsi kupte cokoli jineho , tohle auto spolehlivisti neopliva a to ani v nemecku
Na rozdíl od příznivců korejských aut bych se staršího Tourana vůbec nebál, výsledky různých pseudotestů bych bral s nadhledem, rozhodující bude stav vozidla, a stav vozidla souvisí s tím, kdo s autem jezdil a jaký dostalo auto servis...může se stát, že někdo ve výrobě nenamazal hřídelku zadného stěrače nebo mechniasmus zámku pátých dveří, ale to se dá rozebrat a opravit...Také vím o případu kabelového svazku, poškozeného z výroby...někomu asi na svazek upadlo kladivo a jeden kabel byl mírně poškozen, po letech se to projevilo...To nelze vyloučit nikdy...
Vzhledem k tomu, že u nás si VW a Octávie často kupují lidé, kteří pak nemají peníze na servis a následně spekulují, jak co nejvíce ušetřit, místo oleje jsou schopni dát do motoru cokoliv, co někde seženou nebo ukradnou v práci, i olej z lokomotivy, bude volba jasná a jednoznačná...VW musíte kupovat v SRN, přímo od 1. majitele...Tady v ČR bych si nekoupil ani poklici...ale to je věc názoru, většina aut se dnes vybírá a hledá na internetu, tam jsou auta naleštěná navoněná, s podrobným popisem všech superlativů, s jasným původem v superstavu...
Je zajímavé, že podle různých sdružení typu SOVA jezdí v ČR každé druhé auto se stočeným tachometrem, každé X-té bylo bourané, šikovně opravené, kdyby u nás byla ze zákona povinná "kontrola originality"jako na Slovensku, neprošlo by minimálně 30 procent dovážených aut...Ale v našich bazarech je původ a stav prodávaných aut jasný a vše je křištálově čisté...do doby než má prodejce v kapse Vaše prachy a Vy podepíšete větu že auto berete jak stojí a leží...tím to pro něj končí a pro Vás možná začíná...
Doporučuji Vám nejdříve si zkusit jízdu s motorem PD, má do dostatečný krouták, takže kopec nekopec, přívěs-nepřívěs, jede a jede... ale jeho chování není sportovní, ve vyšších otáčkách auto reaguje na plyn vlažně, spotřeba bude něco přes 6 litrů, když se o auto budete starat, motor vydrží...
německý taxikář s tím klidně najede 600 tis. km, a kdyby to nebyl dobrý motor, nekupoval by si passata s motorem PD 74kW...
Příběhů o tom jak na motoru PD odejdou sdružené vstřikovače jsem četl za ta léta dost, já najel na pédéčku 330 tis. km a neodešlo mi na něm nic...atd...také jsme viděl "vymletou"vačku z motoru PDF 96kW, někdo tvrdí že tím tyto motory motor trpí...Otázkou je, jak se stane že se"vymele"kvalitní dobře mazaná ocel, jak se "přidřou"kvalitní dobře mazané šály atd...Někdo s tím najede půl milionu bez problémů, jiný to přidře po 120 tisících...Nová hřídel stojí 13 tisíc, stejný typ motoru na vrakáči bude za těch 15-20-25 tis. podel stavu a nálady prodejce...
Teď by se dalo pokračovat tím, jak se "sypou"moderní motory 2.0 TDi CR, kolik stojí sdružený vastřikovač a kolik stojí oprava plnění motoru u CR...atd...
Takže závěrem, motory TDi/PD 74 kW jsou dobové motory, pracují při tlaku který je asi 9x vetší než v obyčejném naftáku, to s e projeví například tím, že v zimě startují na první otočení klíčkem...někdy jsem zapoměl na žhavení a auto chytlo i bez toho...tlaky se projevují tím, že po odstrojení plastů je motor v některých místech evidentně zamaštěn, ale sto stačí otřít hadrem...když s autem jezdí člověk který nezanedbává servisní intervaly, vydrží stovky tisíc km, možná i milon...se starým Passatem 74 kW jsem měl průměrnou spotřebu 5.9 litru, při klidné jízdě, kdy se využívá setrvačnost težkého auta...hlavně při jízdě po okrskách...Pokud nejste typem jezdce, který musí před každou zatáčkou prudce brzdit, a ze zatáčky vyjíždět pod plynem na trojku při 3500 otáčkách, na PD-čko si zvyknete...Maximální krouták to má už při 1700 otáčkách, to se v praxi projevuje tím, že nemusíte neustále podřazovat jako na hátépéčku, ale auto jede pořád na pětku, kopec nekopec...samozřejmě při požadovaných otáčkách, a ty požadované jsou nízké...při 3000 otáčkách na pětku to jede asi 140 - 142 km/h
Touran je na rozdíl od Oktávky typu 1U s PD-čkem lépe odhlučněn, takže typické dunění motoru PD, které je slyšet když je studený nebude vadit.
Předností je že je auto konzervativní, z kvalitních materiálů, prostorné a pohodlné, na rozdíl od všech korejců, francouzů a italů, kteří montují do aut dětské palubní desky, alespoň mi tak většina připadá, jako z nějakého dětského plastového autíčka...a sedačky co vypadají jako jako z tramvaje
A když se podíváte na www.mobile.de, zjistíte že jsou ceny příjemné...
Samozřejmě se dá pořídit i Touran s motorem CR 104 kW, v německu se jako bežný stadard montují i motory 125 kW, myslím naftové...u nás je to vše nadstandard, nebo RS...
Pokud chcet mít zadní světla LED, jiný dravý designe, atd, jsou tady nové modely Touranů
a ještě trošku z ekonomiky-humvee4 kde je dnes podle ekonomických ukazatelů Čína,J.Korea...?!? Kámo jsou na špici-Čína je dokoncepodle mnohých mezinárodně uznávaných ukazatelů světovým lídrem a tahounem světového obchodu-a kde je v tu samou dobu jakože vyspělá Evropa-nemluvě o kolapsu Eura,trhu práce atd.-prostě at se ti to líbí nebo ne-ony "srač...y" jak píšeš,jsou mnohem dál než my...Občas si přečt nebo omrkni i nějaké uznávané nezávislé světové zpravodajství,at pak zbytečně nejsi za "neznalce" dnešního dění...
dost důležité je potřeba napsat. cena? kolik na to máte?
pro kolik to auto bude osob?
já jsem si před 3ma roky pořídil
passat variant 6ti kvalt a nedovedu si už představit 5ti kvalt
nafta 100kw tam je ten 6ti kvalt už potřeba
jen se modlete aby jste tam neměl motor BKP nebo BMR, z těch prvních několika ( desítek-sta) tisíc kousků, kde vyvažovací hřídele poháněl řetěz od klikovky, ozubení vyvažovací hřídele se deformovalo, řetěz se uvolňil a protože současně poháněl olejové čepadlo, čerpadlo se zastavilo a motor se obraterm zadřel. Tedy obratem ne, rozsvítila se čevená kontrolka a kdo jel dál, ten se zastavil navěky. Později se tam montoval řemen, ale nevím jaké značení typu mají ty vylepšené motory.
Také občas popraskala hlava kolem otvorů pro šrouby, olej se dostal do chadíci směsi a ucpal co mohl a někdy to bylo navíc i obráceně, tedy voda do oleje a je jasné že když motor neumřel, měnila se hlava.
Také víme o problémech s 2-hmot. setrvačníkem, ten dle mého názoru u 1.9 TDi vydržel o hodně víc, i když u všech těchto "roztřesených" motorů musel dostat slušný záhul
Tak aby z toho vyplynul nějaký závěr, známý taxikář tvrdí že nejspolehlivějším motorem je motor 77 kW, je sice papírově nesjlabší, ale když jsem se tím taxíkem projel, měl jsem dojem že to má minimálně 85 kW, je sice hlučnější než nové CR, ale spotřeba bude i litr menší, nemá DPF filtr a kdyby měl najeto 150 tisíc a stál by 4.300 - 4.500 eur (to by musel být fakt jako nový po nekuřáku Helmutovi) tak bych se toho auta vůbec nebál...kdyby to mělo 150 tisíc v českém bazaru, přidal bych k tomu dalších 150 tisíc, a pak bych se bál že odejde ten 2-hmoták...
A JAKÁ JE TEDY ALTERNATIVA?... hledám něco zvýšeného, ale at to není zase offroad se spotřebou 8-10l nafty...
Pokud si občas přečteš svět motorů, tak velice vychvalovaný je s-max, galaxy nebo c-max. Z těch tří už záleží jen na tobě, co se týká velikosti kufru, ale s jízdními vlastnostmi nemají tyhle auta konkurenci a za STEJNÉ PENÍZE koupíš mladší vůz ve srovnání s vytřepaným DAS auto.
Doporučuji nového Peugeota Partnera Teppe levný , bezporuchový kupoval sem si nového za 390 000 kč (výbava outdoor ta má led dení svícení a je trochu vyšší ) i v základní verzi je auto vysoké není hlučné je velké prostroné kupoval jsem si ho hlavně na nářadí jako dodávku vydělal jsem zadní sedačky a vozím v tom nářadí a další věci i přesto musím hodnotit jako neuvěřitelně pohodlné auto je rychlé reaguje pěkně řízení je dobré výbava skvělá pro rodinu idealní pro řemeslníka skvělé nic sem neměnil zatím jezdím bez závady a bez jediného problému prostě si nemůžu stěžovat. Potom třeba i ten W Caddy ten je taky dobrý nebo Fiat fioríno nebo doblo ale ty mají nižší výbavu a vyšší cenu.
doplněno 27.09.12 20:46:Jinak přeju štastný výběr a plno kilomentrů bez závad.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.