Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia 1.3 1995 boucha voda

Od: jirkasivak* odpovědí: 11 změna:

Dobry den mám problem teplota me neukazujě ručíčka je dole ani se nezvedné aještě ktomu tam nemam z termostat když jedu dlouhy kratky cesty max 2 hodíny tak my pokaždy bouchne voda a voda nekdé viteče pak je nadrž uplně prazdna bojim se abich nezadřel motor praskla hlava tam taky není a ventilator se nekdy zapne nekdy ne čim to muže bejt

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Vrat tam termostat, překontroluj hadice a jestli nemáš prasklou expanzku (stalo se mi kdysi u Favorita).

Hlavně zjisti kudy ti to teče.

 

1jara*

0x

Mimo jiné, dej tam nová čidla, jak na chladič tak na motor, o termostatu již bylo psáno.

 

solenza*

0x

Pokud tam není termostat, tak je to logické, že se motor nezahřeje. Proto se tam ty termostaty dávají, aby se motor mohl ohřát na provozní teplotu. Co se týká toho mizení vody, to to jako tlakuje? Pak by mohla být závada ve víčku expansky nebo by mohlo být podfouknuté těsnění pod hlavou, pokud to nikde jinde viditelně neteče. Pokud předchozí majitel vyndal termostat, tak ho tam vratte, zvyšujete si spotřebu benzínu i opotřebení motoru.

 


0x

Řekl bych že hlava (těsnění )už dává Pápá!Jak bylo psáno,dát termostat,vyměnit čidla a kontorla kabelů a případně je také vyměnit.

Kolega na schade taky jezdil bez termostatu a odvařil za půl roku TŘI motory!

 

gumidek*

0x

ventilator se nekdy zapne nekdy ne čim to muže bejt

Zdravím, buď je tam špatnýá kontakt,nebo špatné čidlo spínače na chladiči a nebo, jak voda vyvře, díky netěsnému víčku, tak se systém zavzdušní a vzduch je izolant, který proudí kolem čidla a tak ventilátor nespíná.

Prvním řešením je koupit origo spínač větráku, protože dost trpí proudem, který jde léta přes jeho kontakty a není už spolehlivý.

Pokud neukazuje ručička teploty, tak je to dost zásadní závada (nevědět, jestli se motor nepřehřál a neničí se). Buď je zase někde špatný kontakt nebo upadený drát, nebo špatné čidlo, které je nahoře na termostatu u hlavy motoru, nebo jako poslední špatný budík.

Skontrolovat kabeláž, jestli je vše správně a s dobrým kontaktem propojené k čidlu a pokud nepomůže, tak čidlo vyměnit.

Voda vaří při 100°C a díky víčku na expanzce je v systému větší tlak a tak vaří později až při asi 120°C a i díky směsi chladící kapaliny je bod varu posunut. Nejčastěji voda vytéká přes víčko na expanzce, které má přetlakové kanálky na puštění přehřáté vody ven.

Vyměnil bych víčko nebo nějaké dobré z vrakoviště, nebo to své víčko skusit u někoho, kdo má Favorita nebo Felicii a případně ho vyloučit

Hladina v expanzce by se měla udržet i bez víčka u nastartovaného motoru a pokud vyletí, tak je prasklé těsnění pod hlavou a komprese motoru tlakuje vodu. Motor taky blbě startuje a z výfuku se bíle kouří (jak se spaluje voda a letí vodní pára)

Viz:


Bez termostatu je opravdu blbost jezdit, protože studený motor se ničí a přehřátý zase zadírá a odchází kroužky a vůbec všechno.

Termostat koupit nový a namontovat správně.

Více už nejde radit, pokud už motor není po tomhle úplně KO a žere i olej.

jirkasivak*

Dobry večer tak sem skusil odšroubovat vyko a naštěsní praskla hlava není mě jde o to že mi neukazuje na papubni desce tlak ručička je pořad dole ani zvifuku nejde bily kouř když tam dam ten termostat tak my ta ručička bude ukazovat?děkují moc skušeností nemam tak se omlouvam

gumidek*

Ručička bude ukazovat, jakmile rozchodíte čidlo teploty, co je našroubované na skříni termostatu a vede seshora na něj jeden drát. Samotný termostat je uvnitř té skříně, ale vy ho tam nemáte a skříň je prázdná (jak jste psal).

jirkasivak*

ano mate pravdu jahotam nemam když koupim ten termostat a čidlo uš byto mělo fungovat snad když ne tak to bude bud pristojovy desce nebo v kabelech prosim vas ten dratek jak poznam jesly je zapojenej ja to nemužu najit kam vede vede do takovy bužurky dekují

gumidek*

Otestujte si ten budík a drátek, jestli jede. Zapněte zapalování (rozsvítí se kontrolky mazíní a dobíjení). Odpojte drátek od čidla a spojte ho dobře vodivě k něčemu kovovému na autě nebo lépe přímo na - pol baterie.

Budík okamžitě ukáže přehřátí a to znamená, že budík a přívody jsou OK a je vadné jen čidlo. Vyskoušejte a dejte vědět .

Hlavně na ten test dobře vodivě spojit s mínusem/kostrou

A jak jste po sundání bíčka zjistil,že hlava není prasklá? Toto se dá poznat jen na tlakové zkoušce,jinak to vše signalizuje ,že hlava MUŽE byt prasklá nebo že může být FOUKLÉ těsnění pod hlavou! Leda,že byste měl rentgenové oči!

Již se Vám to tu psalo : DOPLŇTE TERMOSTAT,ZKONTROLUJTE TEPLOTNÍ ČIDLA A KABELY K NIM (ČIDLA VYMĚŇTE) a poté mudrujte zda je to OK nebo ne.Až bude toto základní v pořádku a doplněny kapaliny na správnou mez a teplměr na palubce bude ukazovat,tak kontrolujte zda nemizí voda (chl.kapalina) nebo zda nezačal ubývat či přibývat olej,zda nejsou hadice od termostatu na chladič enormě tvrdé atd!

 


0x

Dyslektika, dysgrafika toleruji, ale bordeláře který má auto horší než starý traktor před 50 lety? Dejte auto k opravě aspoň ke garážovému automechnikovi.

PS: a co řízení, brzdy máte?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]