Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy je vyšší spotřeba vs neutrál

Od: mickey155* odpovědí: 25 změna:

Zdravím ,chtěl jsem se zeptat,zda je uspornější jet na neutrál,nebo když jedu z mírného kopce třeba na 4.ku,tím pádem brzdím motorem..? De mě o to jestli jde do motoru v nějakém z těchto případů palivo. Dohadujem se doma tak by mě zajímal váš názor díky..

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Tohle téma se tu probíralo už mnohokrát. Račte trochu pohledat!

doplněno 04.06.12 16:19:

Dovolím si citovat část prvního odstavce z pravidel poradny:

Někdo zadá novou otázku a ostatní se mu pokusí pomoci najít správnou odpověď. Pro rychlejší získání odpovědi je správné použít vyhledávání. Je možné, že někdo již měl podobnou otázku a zbytečně byste čekali na odpověď, která už čeká na Vás.

mickey155*

Tak vtom případě už se tady řešily skoro všechny témata,tudíž nemá cenu cokoli sem psát?! Holt dobrá rada nad zlato!

1jara*

Zdravím, vždy záleží na jakém voze. Vozy s řídicí jednotkou motoru a vstřikováním, nemají při brzdění motorem téměř žádnou spotřebu, ale starší verze si benzín přicucávají i když nepřidáváte plyn.

doplněno 05.06.12 15:44:

Tolik pitomostí jsem ještě nečetl, z kopce jezděte zásadně se zařazeným rychlostním stupněm. Jak se říká jak do kopce tak i z kopce, motor se neničí, to na volnoběh se motor ničí. Někteří rádoby řidiči brzdí tak až jim vaří brzdová kapalina. Když není prudký kopec a ani zatáčky tak můžete klidně na volnoběh. Jak jsem pasal, nejen já se zařazeným rychlostním stupněm ( z kopce) je jízda úspornější.

doplněno 05.06.12 15:51:

Podívejte se do návodu k obsluze svého vozu, nevíme jaký máte automobil. Pokud máte ropáka, tam není co řešit spotřeba nulová.

stirecek*

Tady s Tebou až tak nesouhlasím. Palubák sice ukazuje nulu, ale pod cca 1500ot u těch dieslů už palivo dodává. Ale že by byl styl jízdy s kvaltem úspornější není pravda, starší diesly mají vysoký stupeň komprese a poměrně krátké kvalty, takže brzdný účinek je poměrně velký. Novější diesly mají nízkou kompresi a dlouhé převody, tak dojedou mnohem dál, ale i tak je jízda na neutral mnohem úspornější. Co mám několikrát vyzkoušené v praxi, na stejné poměrně kopcovité trase, se stejným rychlostním průměrem, tak jízda s používáním neutralu vychází o 0,5-0,7 úsporněji, testováno několikrát, klima nebo bez klimy nemá na to vliv. Samozřejmě, pokud jsou někde zatáčky nebo vím, kde dole budu brzdit, je použití neutrálu zbytečné, tam se hodí použít kvalt na brzdění. Nebo třeba i na rovinkách cca 500-700metrů před dědinou stačí dát neutral a člověk dojede až do půlky obce s neutralem v pohodě, na druhou stranu s kvaltem nedojede ani po začátek obce, takže to co ušetřil s kvaltem na nule, daleko víc pak spotřebuje při normální jízdě.Když se člověk naučí efektivně využívat kinetickou energii vozidla, tak spotřebu srazí. kdo jezdil s náklaďákem ví. V nedávném čísle světa motorů jsem dokonce četl, že koncern vw u převodovek DSG zařadil volnoběžku, která slibuje úsporu dle vw 0,3l na sto km. Automat vše řídí sám, stačí pustit nohu s plynu a plachtí, pokud člověk tukne na brzdový pedál, připojí se kvalt. Pokud by měl motor elektrickou pumpu a vodou chlazené turbo, mohl by se rovnou používat systém stop/start pro vypínání motoru, tím by plachtil úplně zadarmo. Taky jsem se někde na fordím fóru dočetl, že spotřeba narůstá o půl litru za každou osobu v autě a to mě docela rozesmálo, z mé praxe je to spíš tak, že když jedu sám, tak se spotřebou se nemůžu dostat na takové hodnoty, jako když mám plné auto. Cca 450kg v autě náklad, plus dvě osoby a jel jsem normálně za 3,6litru s dieslem (těžké auto neskutečně tlačí dopředu), sám stejnou trasu za 4,0- 4,1, manželka stejnou stokilometrovou trasu a tři osoby v autě za 3,7 a to si drží otáčky výše než já, tam kde já jedu na pětku 80, ona drží čtverku, takže je jasné, že ani neplatí čím nižší otáčky, tím lépe. Je lépe držet motor v optimálních otáčkách na vlně turba a efektivně využívat hmotnost a kinetickou energii vozidla, která brzděním motorem za každé situace přijde vniveč.

1jara*

Vono nejde o to s někým souhlasit, ale co je správné. Léty prověřená zkušenost. Vždy jsem z prudkého nebo dlouhého kopce jel se zařazeným stupněm a kupodivu motor i převodovka vydržela, spíš ty auta shnila.

doplněno 06.06.12 15:34:

Doplním, zasprávným by mělo být co je bezpečné.

doplněno 06.06.12 17:05:

Chtěl bych vidět borca co jede z Alp s přívěsem jen na brzdách, ty kotouče by mu ukáply.

O spotřebě jsem nezmiňoval záměrně, páč je zbytečné opakovat, co jsem už napsal.

doplněno 07.06.12 15:05:

Pokud vám to bere štávu i když jedete z kopce, tak to máte blbý. Mám opovrhovanou Fábii z kopce nemá z čeho brát, páč vstřiky a klapka (řidící jednotka) nic nepustí.

doplněno 08.06.12 19:11:

Štírečku, máme každý jiné zkušenosti, nechci Vám nic vnucovat. Pokud jste si to ověřil budiš, mám to taky ověřené u svého vozu. Tak přeji dobré brzdy z kopce. Pokud bude kopec dlouhý a vím že dole budu muset brzdit, pojedu vždy se zařazenou rychlostí, a to ne kvůli spotřebě.

doplněno 08.06.12 19:18:

Pokud se mnou nesouhlasíte, napište do vnitřní pošty, at to zde nezahltíme.

Hezký den

Jára

stirecek*

Já myslel, že řešíme spotřebu a ne bezpečnost. I když jak jsem psal důle, dnešní brzdy na dnešních vozech jsou dostatečně dimenzované a k poklesu brzdného výkonu vlivem přehřání docházet v běžném provozu rozhodně nemůže. Tak se mi ještě brzdy opravdu nepodařilo utahat, abych se cítil v nebezpečí, to opravdu ne. Pocházím z valašska, kopců tam je hromada, rád jezdím rychle, ale tenhle argumet nee... nebo mně osobně se to nestalo, snad jen se starou škodovkou stodvacet se k tomu dá běžně přiblížit, ale v běžných situacích tomu zase nestačí výkon motoru. Pokud ale někdo protáhne stodvacítku z alp dolů kopcem, tak s tím autem by mohl mít problém , ale se čtyřmi kotouči ne, to snad jen na okruhu...ne v běžném provozu, protože ty brzdy jsou dostatečně dimenzované i na tahání přívěsů, karavanů atd, takže mají opravdu dostatečnou rezervu.

doplněno 06.06.12 18:47:

Dlouho jsem si taky myslel, že spotřeba při brzdění motorem je určitě úspornější, jak píšeš výše, nula na palubáku je krásná, ale po reálném několikrát vyzkoušeném měření spotřeby na stejných cestách jsem svůj názor ač nerad přehodnotil - jak jsem psal 5-7 deci v kopcovitém terénu, na rovinatém je rozdíl zanedbatelný, ale ve prospěch opět volnoběhu.

doplněno 07.06.12 15:29:

Jaro nevím, jestli odpovídáš ještě ke mně, ale nesmíš vidět jen tu nulu na palubáku, ale i tu promarněnou kinetickou energii, kterou spotřebuješ na roztáčení motoru a tím zpomalování rychlosti vozidla, něco jako akce-reakce učili jste se určitě taky, pokud dodám akci, nač brzdit reakci a jak jsem psal, po několikerém vlastním měření na základě článku ze světa motorů (někdy v zimě) jsem byl překvapený, kloik se dá ztratit paliva -energie zbytečným roztáčením motoru při brzdění. Nakonec není to jen má zkušenost, redaktoři světa motorů to vyzkoušeli za mě dříve a já jsem dospěl ke stejnému závěru, i když předtím jsem taky viděl jen tu!nulu!

doplněno 08.06.12 19:57:

Už to nebudeme dál rozpitvávat, at si každý vyzkouší sám na svém a uvidí, co je pro něho výhodnější. Ani jsem nikde nepsal, že dávám neutral, když vím, že budu pod kopcem brzdit, ono vždy záleží na situaci a když je pod kopcem rovinka, dojedu mnohem dál. O brzdy se nebojím, až porovnáš starý diesel a nový diesel s nízkou kompresí a dlouhými kvalty, tak budeš vědět, že ta dlouhá pětka či šestka tě stejně nepřibrzdí, takže brzdit budeš muset tak jak tak. Anebo leda že bys sjížděl kopec rovnou na trojku, ono ale při takové stovce na tacháči bys měl téměř třiapůl tisíce otáček, nadruhé straně bys jel relativně pocitově bezpečně a ušetřil destičky, ale co takové klouby, hřídele, motor a převodovka...

ben*

Čekáte snad, že se vám dostane jiných a lepších odpovědí než ve stejném dotazu pod váma?

 

laybor*

0x

Při zařazeném rychl.stupni je spotřeba nulová - ale brzděním motorem dojedeš kratší vzdálenost - takže pak zase šlapeš na plyn

Na neutrál dojedeš setrvačností dál - spotřeba minimální - na neutrál = 0.5 l za hodinu.

 


0x

Rozhodně z kopce jet na neutrál - pokud není potřeba zpomalovat. Pokud je hodně prudký kopec nebo táhneme přívěs, brzdit i motorem.

Pozor - při brzdění motorem není spotřeba nulová ani náhodou, to jen ukazují palubní počítače. Lze na vlastní nebezpečí zkusit vypnutím motoru při brzdění motorem z kopce, uvidíte, o kolik víc najednou začne auto brzdit (nedoporučuji, amatér si může zamknout volant).

Já osobně nebrzdím motorem nikdy (bez vozíku). Raději častěji vyměním laciné destičky než abych zbytečně týral převodovku a motor a potom řešil jejich drahé opravy. Ono to brzdění motorem celému pohonnému ústrojí zrovna nesvědčí.

tr

Zdravím, to já zase jsem pro brzdění motorem, jak říkal jeden můj známý autobusák, netrapte brzdy pod kopcem si na ně vzpomenete a budou možná třeba.

martinhajek*
Nemáš pravdu. U stříkaček se od určitých otáček nahoru, při brždění motorem (seplém volnoběžném kontaktu u š. klapky), palivo nevstřikuje.
U karbecu toto samozřejmě neplatí, i když i to už někteří kutilové vyřešili.

 

mickey155*

Také se přikláním k tomu,že to není zrovna šetrná varianta pro motor,ale spotřeba je určitě nižší než při jízdě na neutrál a př¨ípadném dojíždení..

martinhajek*
Omyl, motoru i převodovce je to úplně jedno. Nevím jak jste oba přišli na takovou volovinu.
Nebo snad máte v autě dvoutakt?

 

stirecek*

0x

Plachtění na neutral je úspornější. Nač plýtvat kinetickou energií na zbytečné roztáčení motoru?

třeba na to, abych s tou energií nemusel zbytečně ohřívat brzdové kotouče. Horké brzdy ztrácejí účinnost.

Záleží na kopci, z prudkého táhlého kopce samozřejmě nechám kvalt takový, abych udržoval rychlost... často, velmi často vidím individua, co stojí na brzdě celý dvoukilometrový kopec

Pokud je to kopec mírný, tak spíš vyřadím, protože udržuju rychlost takhle, při kvaltu bych musel přidat plyn já, nebo ŘJ sama, protože by byl už "pod otáčkami".

stirecek*

Magdon: tazatel se ptal, zda je lepší jet z mírného kopce s kvaltem nebo bez, o brzdách nebyla řeč. Ovšem jestli své brzdy utaháš natolik, aby ti auto přestalo brzdit úplně, tak spíš bych zainvestoval do pořádných brzd. Zbytek ti popsal mikihans nebo milancukrar v jiné stejné otázce, takže vždy záleží na situaci a vždy je to na tom, jak kdo dokáže s kinetickou energií pracovat a využívat ji efektivně. Pak neztrácí účinnost ani brzdy a na životnosti destiček se to podepíše dlouhou životností.

Stirecku, když už jste s tím začal, on se tazatel ale taky neptal ani na Vaše "zbytečné roztáčení motoru..."

stirecek*

ale ptal, máš to tam černé na bílém...pokud to tedy chápeš, o čem je řeč

 

solenza*

0x

Tak já, kde to jde a má cenu, brzdím motorem. A vzhledem k tomu, že nám auto s karburátorem přestavěné na LPG, tak mohu dát přepínač paliva do mezipolohy a motor využívat jako retardér. Fakticky mám u auta motorovou brzdu, její účinek můžu ovládat prošlápnutím pedálu. Čím více prošlápnu pedál, tím více pustí škrtící klapka do motoru vzduchu a tím je větší brzdný účinek. Naco trápit brzdy, když se při intenzivním brzdění velice silně zahřívají. Navíc, proč mají asi náklaďáky, autobusy a jiná těžká vozidla retardéry. No proto, aby se zbytečně nenamáhaly brzdy. Navíc zahřátím by se mohl snížit účinek a když by bylo nutné najdenou zastavit, nemusely by mít takovou brzdnou sílu. Ale zase je tady nevýhoda rychlého chlazení motoru. I když se kompresory zahřívají, spalovací motor má oproti nim chlazení mnohem učinější a tak při dlouhém klesání může klesnout teplota motoru. Motor však může poskytnout trvalý brzdný účinek, který žadné klasické brzdy nemohou dokázat.

doplněno 04.06.12 23:51:

Taky se divím, proč někoho ještě nenapadlo dávat i do osobáků třeba jen klapku do výfuku, aby brzdila spaliny. U tohoto řešení by nedocházelo k chlazení motoru a trvalá brzdná síla by byla zajištěna.

gumidek*

To je právě problém dlouhého brždění motorem, kdy prochládne hlava oproti bloku a pod kopcem zase jedeš pod plynem a motor ještě na to teplotně není připravenej (v extrémním případu u 1.3 OHV).

Jinak taky spíš brzdím motorem k vůli brzdám, abych mohl případně pod kopcem dobře zabrzdit v nouzi (s přehřátým kotoučem se to dělá blbě).

A máš to dobře udělaný s přívodem paliva díky LPG. Mě to cucá při brždění jen volnoběžnou směs ale pod větším tlakem si jí bere bohužel více

 

stirecek*

Motorová brzda u osobáků je blbost, navíc využití by našla pouze u dieslů, ale by to bylo dražší - tlakové svody až po klapku, ovládací mechanismus, ovládací jednotka atd atd, ani na to není prostor, páč je hned za turbem filtr pevných částic a ten musí být co nejblíž, skrz teplotu spalin. Brzdy u každého osobáku jsou natolik dimenzované, že zvládnou jakýkoliv kopec bez úhony, ono je rozdíl brzdit nějakých 20-40tun nebo dvě tuny. Chladnutí hlavy a následně malý výkon topení mohlo mít negativní vliv zejména u starých litinových dieslů s velkou tepelnou setrvačností, dnes je to řešeno přídavným elektrickým vyhříváním, zvláště u hliníkových motorů/hlav, takže topení má pořád stejnou účinnost. Takové pnutí hlavy, i ty staré komůrkové zvládaly dobře, největší riziko pro ně byly časté starty a krátké trasy, kdy trpěly častým pnutím.

solenza*

Ale přecijen když se jede s autem z táhlého kopce nebo v zatáčkách, tak by to nebylo úplně na škodu. Navíc, když se často tahá za autem nebrzděný přívěs, brzdy zbytečně dostávají zabrat.

stirecek*

Na škodu by to možná nebylo, ale pochybuju, zda bysme si mohli auta s takovou technologií dovolit z našich platů. Ono nejde jen o brzdy samotné, ale těch technologií na vylepšení všeho je dost, ale všechno je jen o penězích. Myslím, že rozumný člověk dokáže jezdit úsporně i bezpečně zároveň. Naproti tomu těm sebevrahům s čerstvými papíry nepomůžou sebelepší brzdy, pokud roztáhnou oktávku na stopadesát, navíc pod vlivem alkoholu, tak pak nemohou čekat, že jim zachrání život airbag nebo že zabrzdí na metru, když je jim zamálo se i uvázat pásem - viz včera ve zprávách.

 

hop®

0x

Mickey, myslíte spotřebu PHM, nebo do toho počítáte i spotřebu brzdových destiček?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma klapka do vyfuku

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]