Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nový motocykl REKLAMACE a vrácení peněz

Od: marrk* odpovědí: 18 změna:

Hezký den,

ze zoufalosti se obracím na tento server a zároveň prosím o přečtení mého příběhu:

Minulý rok, 31.03.2011 jsem si koupil nový motocykl v prodejně motocyklů různých značek. Jedná se o Yuki Twinsport 125. Neměl jsem moc peněz a prodejce mi právě tento typ doporučil, že je to kvalitní motorka, osvědčená bezporuchová a cenově dostupná. Po čase motorka začala zlobit, objevilo se naráz několik vad: zloemný zadní nosič, třepaly se řídítka, motorka cukala za jízdy, občas se stalo, že nešla nastartovat, tekl benzín z karburátoru, poškodila se guma na stupačce atd, víceméně maličkosti. Vše spravili až na ten nosič, který jsem si zaplatil. Přišla druhá vlna nepříjemností, víceméně to stejné, asi to nespravili - motorka cukala při jízdě, zase občas nestartovala a začal se strácet olej z motoru - bylo mi odůvodněno, že je to normální. Potom přišla třetí vlna, motocykl přestal držet volnoběh a začaly se ozývat divné zvuky ve válci, jakoby cvakání až cinkání, seřídili mi ventily a jezdil jsem dál, přišla další vlna a to už jsem byl opravdu vytočený, měl jsem těsně před garančkou 5000Km a objevilo se opět stejné cvakání v motoru, zjistil jsem, že v nádrži mi nefunguje rezerva, zadní brzda někdy po zabrždění zaskřípala - motocykl jsem chtěl vrátit. Obrátil jsem se na ochranu spotřebitele, kde mi řekli, že mám nárok na vrácení peněz, ponaučený a nachystaný jsem šel za prodejcem a ten mě sfoukl jako svíčku a slušně poslal někam a vše mi vysvětlil, že je naprosto normální slovy ,,je běžné, že motocyklu trvá, než se odstraní všechny vady a zajede se, trvá to tak 2 roky, tý motorce ale vůbec nic není, to není nejmenší důvod dávat k reklamaci". Vyměkl jsem a motorku tam ještě nechal, aby ji spravili. Vyměnili vačkovku a slibovali, že teď bude vše OK, bylo ale před zimou a já už nejezdil. NA jaře jsem ji vytáhl a chvíli fakt super, v pohodě. Opět ale zase začalo cvakat a cinkat v tom motoru, já už jsem z toho na prášky Blbý je, že každá oprava se nepsala do servisky, každý máme jen papír, kde jsou napsané vady. Máte prosím někdo zkušennost s tímto? JE to normální to cvakání u motorek? Mám šanci na vrácení peněz? Nebo jak to teď řešit? Motorku nechci, nevěřím tomu a jelikož studuji, tak nemám fin. možnosti se soudit, za předpokladu, že bych prohrál, tak se zadlužím, že se z toho zblázním. Ale smazat 40 000Kč za zmetek se mi taky nechce. Také se mi stalo, že mi prodal motokufr, který mi upadl na silnici a málem jsem zavinil nehodu. Ten mi sice vyměnil za nový, ale vůbec se mu nechtělo, prý to není stavěno na naše silnice. Najde se dobrodruch, který mi poradí, jak vyřešit tento incident?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petr123*

1x

Yuki nejsou špatné stroje - ale s OHLEDEM NA CENU! U těchto strojů se prostě počítá s tím, že se občas něco dotáhne, vyčistí nebo vymění to co praskne. To jde zjistit po deseti minutách na jakémkoliv fóru o motorkách. Nelze čekat u 125 ccm za 40 tisíc že bude mít stejnou kvalitu zpracování jako teba Honda za 140 tisíc. Abych to shrnul - to nejsou chyby, to jsou běžné vlastnosti podobných čínských strojů.

PS: pokud nemám dostatek peněz, tak o to víc vážím do čeho investovat. A jako student bych měl logicky odvodit, že jedna z nejlevnějších motorek na trhu nebude žádná technologická špička. Pokud bych chtěl stroj kde bude potřeba minimum zásahů a bude mít slušnou kvalitu tak za podobné peníze zkusím buď "značkový" 50ccm skútr nebo pod dohledem nějakého zkušeného motorkáře nějaký bazarový stroj.

 

ladaadal*

0x

Petr sice má částečně pravdu, ale ne tak docela. V době záruky se nesmí vyskytnout žádná chyba a pokud ano, zapsat každou opravu. Pokud vím, tak z občanského zákoníku je povinost prodejce při třetí nebo kolikáté opravě vrátit peníze. Soudit se nemusíš, dupej na prodejce, že chceš zpět peníze. Tohle co popisuješ normální není.

Jinak Yukiny opravdu nejsou špatné stroje, ale cena odpovídá kvalitě, ale tohle máš nějakou "sračku", co zmršili. Asi nebudeš sám. Já měl štěstí, má cca 6 let Yuki Tine 125 a zatím jsem jen dotahoval řetěz a po každé druhé sezoně čistil karburátor. Navíc vím, že Yukiny maj u nás jeden z nejhorších servisů. Když se bude prodejce cukat, zkus ČOIku, ochranu zákazníků a podobné věci, eventuelně, je-li to menší zástupce, kontaktovat nadřízené prodavače. Myslím, že k soudu to nikdo z nich dojít nenechá, ale musíš se zuby nehty bránit.

petr123*

Opotřebení materiálu vlivem používání není výrobní vada a nejde to tedy reklamovat. To že do dvou let od zakoupení se nesmí vyskytnou ŽÁDNÁ závada proto není pravda.

Navíc u "číňanů" jde vždy hodně o dvě věci:

1) člověk musí mít přo výběru štěstí.

2) musí se ke stroji chovat adekvátně k jeho ceně.

ladaadal*

Tak já samozřejmě nemluvil o běžném opotřebení, ale o částech, které podléhají záruce. Jasně, že nebudu reklamovat sjetý destičky, ale rachtání v motoru - to není opotřebení, ale zmrvená výroba nebo oprava a dupal bych na ně víc a víc. Jak píše tazatel, nešlo o jedinou závadu, ale vyskytlo se toho víc. Na novém výrobku se nesmějí vyskytovat chyby, nejsou-li uvedeny ve smlouvě.

 

nu*

0x

lidé co to v ČR skládají ze stavebnice kterou sem posílají číňané to čaasto neumí, vše s em,usí po uakouipení opětz utáhnout a zkotrnolovat chybějícíc podložka nebox nějaký pražový kiousek s emlže projevit i při nízdě, ale pud jde o konstrukčmní části které se posílají celé, ta musí být o.k...reklamujte to

 

moto*

0x

Nechci to tvrdit s určitosti, jen mám matný pocit, že motorka stávala 30 000 Kč, navíc stále má nějakou zůstatkovou hodnotu. Může být klidně poloviční. Tedy by vznikla škoda cca 15 tisíc a ne 40 jak je psáno. K tomu je nutné dodat, že motorka přinášela užitek, bylo na ni najeto nejméně 5000 km. To jen k argumentu škody.

Stav nikdo zde nemůže hodnotit. Cukání nemuselo být způsobeno stavem ale palivem, biosračky zanáší karburátor, hlavně volnoběžnou trysku, musí se občas čistit. To by ale měla být věc servisu. Skřípání brzdy bych se zasmál, to je normální. Zaskřípe i u drahé motorky nebo auta. Někdy třeba že déle stojí a na brzdné dráze bubnu či kotouče se udělá rez a chvíli trvá, než se ojezdí. Guma stupačky je spotřební materiál, také bych neřešil. Cvakání a cinkání v motoru zde nelze řešit, když neslyšíme na vlastní uši a neviděli jsme vačku. Pokud byla vymletá, je to malér. klidně ji ale mohli vyměnit jen aby uklidnili zákazníka. Zvuky motoru jsou velmi subjektivní záležitost. Jako příklad uvedu novou Kawasaki GPZ500 u které jsem kdysi dělal garanci. V dílně i po kontrole a seřízení ventilů se mi zdál motor jako řachták který se musí po pár kilometrech rozpadnout, s helmou na cestě již ani ne, i když žádný ticháček to nebyl. Tyto motory jsou všechny podobně hlučné a přitom mají obrovskou výdrž a dělaji se prakticky dodnes.

Ad nosič a kufr. Nikdo z nás neví co se v kufru a nosiči vozilo. Bylo na posouzení této konkretní reklamace, pokud jste cítil, že jste v právu, neměl jste se již tehdy dát. Stejně tak při ostatních reklamacích. Pokud nemáte vše zdokumentováno v reklamačních protokolech, můžete se dostat do důkazní nouze. Případný spor by mohl být složitý.

Možná bych doporučil se obrátit přímo na dovozce v Průhonicích. Ti by měli pro dobro značky situaci řešit. Problém nemusí být ani tak v motocyklu, ale i u prodejce který nezvládá servis.

 

nu*

0x

suchen.mobile.de/...

tady máte odkaz na ojetý "twinsport"od Hondy, až budete mít těch 30 tisík, kupte si něco podobného a budete mít svatý klid...

marrk*

Abych reagoval tak nějak komplet, co se týče ceny motocyklu, původní cena byla 55 000Kč, po prvním roce slevil na 50 000 a já ji koupil až když stála dýl na prodejně a slevil na 40 000Kč, o motocykl jsem se staral, jak nejlíp jsem mohl, pochipotelně v kufříku vezl mikinu, max helmu. S motorkou jsem jezdil témeř denně když nepršelo a brzda to nedělala, možná jsem to blbě popsal, to skřípaní bylo takové, jakoby způsobeno uvolněním a cítit to bylo až na pedálu, pak najednou to začlo. Co se týče paliva, i to by nemělo být tím, lil jsem tam přesně to, co mi doporučoval, tzn. shell w-power, rakouský super 95 a ještě nějaký natural 98 z benzínky jeho kamaráda, s čím měli dlouholetou zkušenost. Byl jsem upozorněn, že klasický benzín, tam rozodně nemůžu lít a taky nelil. Je sice smutné, že čínské motocykly toto dělají, ale to mě přece nemusí zajímat a navíc, než jsem si ji koupil, tvrdil mi, jak tohle jsou výjmečně bezporuchové čínské stroje. I levná cena mě zarazila, tvrdil mi, že se toho potřebuje zbavit, jelikož to má na prodejně dlouho a doplnit dalšími, proto sleva z původních 55 na 40. Mně bylo jedno, že je vyrobená o něco dýl, hlavně aby jezdila. Úplně první důvod, proč jsem tohoto prodejce oslovil bylo, že jsem po něm chtěl bazarovou Yamahu YBR 125 a internetovým inzercím nevěřím, jiné kontakty nemám, protože jsem s čínou měl špatné zkušenosti, tehdy jsem jezdil na Jawa Dandy 125 - ani NEKOMENTOVAT. Ojetinu mi okamžitě rozmluvil, přesvědčil, že číny jsou teď na úplně jiné úrovni než dřív s tím, že právě tento stroj má v licenci honda a výhodou je, že je na to záruka 2 roky a můžu ji kdyžtak vrátit popř vyměnit za jiný stroj, která mi je teď úplně na nic. Takže kdo má pravdu, já ne bo on? Jsou to banality, které nejsou dostačujícé ke vrácení peněz nebo už dávno měla být motorka vrácena? Také mi jednou tvrdil, že zákon na ochranu spotřebitele se nevztahuje na motorky a auta, že to je úplně něco jiného, jen už nevím, jak to odůvodnil.

moto*

Yuki nedělám, tak jsem cenu Googloval zde: motochina.cz/...

Obecně se čínské 125 prodávají cca 32k. Dandy nebyla Čína ale Jawa a jediné co tam relativně fungovalo byl činský motor. Jezdit se na tom ale dalo, jen podvozek byl trochu nedodělek. S těmi benziny je kravina, muselo to fungovat na jakýkoliv Naturál. Je dost pravděpodobné, že tan zázračný Shell byl od Čepra. Asi jste narazil na prodejce který vám tloukl klíny do hlavy. Docela by mne zajimalo, který to byl.

Co se týká internetových inzercí, nedůvěra je oprávněná u českých. Německé jsou obecně korektnější, stáčení tachometru je tam trestné a Němci jsou i pečliví na údržbu a podvádí málo. Také nakupují s rozmyslem, propadáky jako u násd by se na jejich trhu moc neohřály.

 

buss

0x

Místo dlouhého vypisování by to chtělo si počíst v Obč. z. a jednat v jeho intencích. Jiná cesta není. A též reklamaeční podmínky prodejce, které by měly být v souladu s OZ. § 588..., § 612 ...

doplněno 17.05.12 11:25:

A ještě bych doplnil zákon o ochraně spotřebitele.

 


0x

Přřečetl jsem si tu celou litanii ) a pokud mohu poradit, tak asi takto :

1) Motocykl nebyl drahý a přes drobné závady stále vcelku dobře jezdí.

2) Pokud Ti vadí nějaké zvuky z motoru nebo při brždění, tak motocykl prodej a kup si jiný.

3) Na ČOI nemá cenu se vůbec obracet. je to jen ztráta času, protože Ti poradí at si vezmeš soudního znalce, na základě jehož posudku můžeš tlačit na prodejce popřípadě dát věc k soudu. Situace v našem soudnictví a v advokacii je všeobecně známa, takže tuto cestu důrazně nedoporučuji.

doplněno 17.05.12 11:07:

Je s podivem, že student napíše "dobrodruch" )

marrk*

I studenti dělají hrubky, hlavně já v této situaci jsem zrovna moc nepřemýšlel nad gramatikou. To pochopitelně není výmluva, ale vysvětlení. Co se týče prodeje motorky, byl bych rád, kdybych dostal 20 - 25 tisíc, takže o tom ani neuvažuji, jelikož je motocykl v záruce, spíš bych rád našel cestu jej vyreklamovat. Velice si váším toho, že se snažíte reagovat na můj incident, ale já bych spíš potřeboval někoho, kdo sem v reklamacích tohoto typu vyzná. Že byl motocykl levný a nemůžu od něj čekat zázraky jsem poznal také a né jednou, bohužel, spíš bych potřeboval slyšet objektivní názor, zdali má cenu toto řešit tak jak já chci nebo je to beznadějné a vzdát to předem, abych si ,,nenasral" do bot ještě víc, než doposud

Tak pokud je to, co chceš, vrácení peněz, tak na to zapomeň! To by se musela objevit neodstranitelná vada nebo 3. v pořadí stejná závada. Pak můžeš odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. K tomu potřebuješ 2 záruční opravenky, kde je jedna totožná vada vždy specifikována a potvrzeno její odstranění. Při výskytu této vady potřetí se o tom sepíše 3. reklamační protokol, ve kterém se uvedou čísla těch 2 předchozích a Tvůj požadavek, že chceš reklamaci vyřídit odstoupením od smlouvy a vrácením peněz.

marrk*

To klepání v motoru je již potřetí, tzn nárok bych měl mít.

 

 

ladaadal*

0x

Mě taky přišlo, že mluvil o třikrát stejné vadě. Jestli ji máš zapsanou v reklamačním listě třikrát, tak máš nárok na peníze zpět. Je jedno jestli už je to ojetý nebo ne. Žádný rozdíl mezi jiným zbožím a auto-moto není, záruka je záruka. Jestli stále něco klepe, reklamuj, dokud to neodstraní a vše zapsat do papíru. Po třetí stejné závadě pryč a vrátit peníze.

petr123*

Proč máš pocit že cvakání znamená závadu? Má to cvakání snad vliv na funkci?

marrk*

No reklamační papír mám, mám teda dva zatím, teďka potřetí se chystám a v servisce je napsáno, že se měnila ta vačkovka.

Ano na funkci to vliv má, i když né moc, zvedla se spotřeba, občas to jede tak nepravidelně a hlavně mi to trhá uši, normální to fakt není, museli byste to slyšet.

doplněno 18.05.12 12:11:

Zkusím udělat nějaké video později

ladaadal*

Petře, co tohle je za otázku? Když pojedeš autem nebo na motorce, začně ti divně klepat motor, ale pojede to dál, tak prostě nic neuděláš a vše je v pořádku? Tys asi moc závad motoru neviděl, co? Jakýkoli jiný zvuk, který tam dřív nebyl něco znamená. Může to být kravina nebo to může být na generálku, to záleží, co to vyluzuje, ale v záruční době - klepání znamená reklamaci. Bez diskuze.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]