Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám Octavii 1,9tdi 81kW.Normálně tam leju Mogul 10W-40. Teď sem se dostal k oleji Scania oil LDF2 10W-40. Je to olej pro náklaďáky Scania s životností 60 tisíc km, podle výrobce roky testovaný atd. Chtěl bych vědět, jestli někdo nemáte nějakou zkušenost s tím použít ho v osobáku...? Určitě je rozdíl minimálně v pracovních otáčkách motoru osobáku a náklaďáku...Ale všechno jsou turba a oleje polosyntetiky. Tak co?
lidé si kupují oktávie a pak nemají na normální výrobcem předepsaný servis a řeší vše náhražkou...plechové za plastové, plasrové za papírové, nejlépe z číny, předepsaný iolej za podobný...jako ten borec co nalil motorový olej do posilovače řízení
Výsledkem je že sem do poradny pak borci co v životě neměli auto s turbem a co neví, jak si lidé doma po stodolách "odborně" servisují auto jak se naftové motory "sypou", jak jsou naftáky poruchové a náročné na drahou údržbu a další bláboly...
příteli nu-než začneme něco hodnotit,tak si zjistím alespon elementární info o produktu...Olej LDF (přímo Scania) je kvalitativně asi 3x lepší než celý Mogul apod.pro osobní auta.! A sice už z principu věci a užití-tahače(kamiony),resp.jejich motory jsou x násobně více namáhanější než celá slavná TDíčka,takže i motorový olej musí snést mnohem přísnější kriteria-chyba,destrukce motoru díky shitovému oleji,by stála v případě kaminonu totéž co asi tak 4 celé Oktávky v TDI dohromady...Jinými slovy,pán své Oktávce dopřeje takovýmto olejem podstatně více a lépe než vůbec předepisuje výrobce-chápeme?!? Není o čem diskutovat,takže poznámky o "náhražkách" někde ve stodole apod.jsou v tomto případě úplně mimo mísu...
Každý motor má zcela jiný pracovní režim, neměl bych odvahu to zkoušet. Úspora pár stokorun nestojí za riziko škody na motoru za desítky tisíc.
zrovna motory ve Scaniích(a jiných značkách) mají takový pracovní režim,o kterém si mohou motory TDi nechat jen zdát(neunesly by jej)-takže dám-li něco z více zatěžovaného do méně zatěžovaného,není to problém...Ale limit fakt asi max.těch 15 000 km-motory v osobácích (nejen TDíčka) nejsou stavěny na takovou zátěž a nájezd km,jako u kamionů-i proto jsou oleje do nich úplně někde jinde(i cenově)...Pokud tedy je možno mít takový olej za příznivé kačky(jinak byste se tu asi neptal,že),není co řešit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.