Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak se chovat k novým naftovým motorům. Co je na tom pravdy když nastartuji motor, není třeba vůbec čekat na lehké zahřátí ale ihned jet? Když stojím třeba na přejezdu 5 min, je potřeba motor vypínat?
Co škodí a co naopak neškodí oproti starým naftákům? Poradí mi někdo?
Jsou otáčky okolo 1200 hodně málo pro nové naftové vozidla?
Nové naf´táky myslím do 5let stáří.
Děkuji
Dobrý den,
zahřívání na místě je babská rada. Lepší je klidná jízda, kdy je olejové čerpadlo schopno dostatečně "natlačit" olej do motoru - to při volnoběžných otáčkách není často dostatečně možné (zvýšená hustota oleje). Toto se výrobci snaží eliminovat používáním olejů s nižší viskozitou a snižováním jejich objemu (-> rychlejší prohřátí oleje).
Bohužel, zároveň s trendem naooko-snížení provozních nákladů se prodlužují i intervaly..
Dnes a denně se setkávám s problémy na motoru v důsledku snížené mazací schopnosti oleje - at už "menšího" rozsahu - turbodmychadlo (výměna + práce cca 15 - 20 tis kč) až po opravdu "grandiózní" poruchy - např. nemazané vačky nebo kliková hřídel motoru..
Velká rada, kterou zná každý servis - a každý majitel na ní kašle...: Zkratte výměny oleje na 2/3 původní délky, jezdíte-li kratší trasy (3km, 4km), dělejte to i po polovině. Stokrát se to vyplatí.
Velkou chybou je vypnutí motoru za tepla (např. na dálnici či po svižné jízdě) - je velmi důležité jej nechat nejdříve minutu vydechnout, pak teprve vypnout.
Vyhněte se autů s filtrem pevných částic (FAP,DPF). Běžná je trvanlivost okolo 100000 km. Někdy více, někdy méně. Cena vysoká. Sekundárním negativním projevem FAPu, zvláště u vozů provozovaných opět na kratší trasy, je ředění oleje palivem přes pístní kroužky a postupná degradace oleje (opět - snížení mazacích schopností, tvorba abraziv, poškození motoru).
Obrovským problémem je kvalita paliva, zvláště v ČR. Toto se projeví na vstřikovačích či vstřikovacím čerpadle, oprava se pohybuje v řádu desetitisíců.
Dieselové motory mne živí, sám však jezdím benzínovým autem a snad vždy budu
Ptal jste se na konkrétní motor?
Hezký zbytek dne přeji.
doplněno 09.05.12 19:36:Sumárum k Vaší otázce:
"Jak se chovat k novým naftovým motorům?"
NEKUPOVAT JE!
Vow, to jste se pěkně rozepsal Co Vás těší na benzíně oproti dieselů? Jaké máte klady a záporu k benzínu a naftových motorů?
To by mě opravdu zajímalo...
Rovnice nákladů (utracené tisíce Kč za měsíce)
Benzín:
5000kč -5000kč -5000kč -5000kč -5000kč -5000kč
Diesel:
3500Kč-3500Kč-3500Kč-3500Kč-3500Kč- a pak 28000kč Za vstřiky a čerpadlo na mondeo 2.0TDCI...
Úsporu nevidím.
Nehledě na vyšší náklady na servisní prohlídky + príma dvojhmotové setrvačníky + supr trůpr filtry pevných částic.
Samozřejmě, sen v CZ je dýzl co táhne wodspoda a žere čtyři na sto (někteří wohnouti jezdí určitě i za míň).
Ptal jste se na konkrétní motor?
Jo to je také zajímavé ty počty Na konkrétní motor jsem se neptal, chtěl bych se Vás zeptat co je to ten filtr pevných částic?
To čerpadlo co u naftových motorů odchází to je jaké? Čerpadlo nafty? Proč odchází rychleji?
Díky
Filtr pevných částic je něco jako katalyzátor u motoru benzínového.
Viz: cs.wikipedia.org/...
Čerpadlo - vysokotlavé vstřikovací čerpadlo systému common-rail.
S dovolením opět wiki: cs.wikipedia.org/...
mam srovnani modernich naftaku a stareho 4,0v6 na lpg a a pri souctu nakladu na 1km vychazi lepe velkej benzin jen tankuji benzin a plyn a vymena oleju . Az budou v cr prodavat kvalitni naftu bez biobordelu (nemozne v cele eu) tak si koupim dalsi naftu
doplněno 09.05.12 20:38:jinak ohledne ceny katu doporucim mazdu
.. přesně tak, jeden z nejspolehlivějších dieselových motorů je motor benzinový.. A pokud cena, tak na lpg, i když to taky není moc spolehlivá věc a na životnosti moc nepřidá.
doplněno 09.05.12 22:28:nejen Mazda, ale všechno z východu - taky Toyota, Honda, ale překvapivě i Kia a Hyundai jsou cenou náhradních dílů mimo realitu. A aftermarket náhradních dílů toho spoustu neumí, takže na Mazdu 6 (2 roky zpět) nešlo koupit uložení stabilizátoru (běžně 300kč), pouze v kuse včetně stabilizátoru za cca 6000Kč.. A to se týká většiny kurvítek ve voze..
nahodou jedina polska vec co funguje je lpg stag a to luxusne mam v autech lovato i landi renzi ale stag vede (vykradene vse dobre z jinych znacek) a zivotnost novych aut konci v 250 000km a to opravdu nemusim a doted lituji ze misto naftaka co mam jsem si radsi nekoupil to same ale ve 3,0 v6
u toho katu nevim presne cenu ale byla vetsi nez cena auta a v nahrade neexistoval
Proč stahovat trenky, když brod je ještě daleko. Pokud se bavíme o motorech do pěti let stáří, tak těch se opravdu bát nemusíte, tam už se čerpadla neserou a ani neodchází vstřiky, teď se ale nebavím o koncernových některých motorech, ty jsou vyjímka. Zahřívání na místě je blbost, takový motor se na místě nezahřeje ani za půl hodiny, takže je to bezdůvodné, s tlakem olejem to nemá moc co dělat, to se možná týkalo starých stodvacítek, kdy čerpadlo nemělo dostatečný tlak. Spíš jde o to, že volnoběhem se motor zahřívá nerovnoměrně a dlouho, vznikají různé chemické reakce, které škodí olejové náplni, píst se zahřívá rychleji než válec a delší dobu je mu pak ve válci těsno. Stačí jednoduše nastartovat, než se přivážete a zařadíte kvalt, tak olej už je natlakovaný v turbu a můžete vyjet. Otáčky cca 1200min motor snese v pohodě, ale dnešní vozy už mají delší převody, takže není dobré ho trápit na těžkou pětku a podřadit. Ve městě stačí první tři kvalty a trojka tahá krásně od volnoběhu a řadím jako v autobuse okolo 1500ot. Nic neduní, nic se nedusí, ale jede jak má. Když stojím na přejezdu pět minut, tak motor vypínám, ono žádný motor nemá rád příliš vysoké, ani příliš nízké volnoběžné otáčky, ale motoru to neublíží, pokud bysme se měli bavit o vlivu otáček na životnost, tak těžko to někdo spočítá. Dnes se prodá více dieslů než benzínů a nevěřím tomu, že by tomu tak bylo, kdyby se to tak sralo, protože dnešní diesel má se starým dieslem společné jen to palivo, jinak vůbec nic. Filtr nebo dvouhmotáky vůbec neřeš, protože dnešní diesel bez toho stejně nekoupíš. Pamatuješ si dobu, jak se do benzínových aut začal zavádět katalyzátor? Každý se toho bál a dnes nad tím nikdo taky nepřemýšlí...
mondeu je 5 let a chce to druhy repas vstrikovacu takze pockam az padne a pujde z domu , tranzity vubec neresim a koncernove kasicky jsou kompletne o nicem
s tim ohrivanim na miste musim souhlasit mondeo neohreji na miste ani za tyden a koncernove motory ani za rok
a s tim ze dnesni diesel ma ze starou naftou malo spolecneho je jasne stare nafty byly bezudrzbove a jezdily za par korun a dnesni jsou jen kasicka na penize
pokud kupovat nové naftové auto-pak asi jedině KIA a motor CRDi-jak jsem již zminoval,známý má něco málo přes rok starou Sportage a leje tam trafo olej/nafta/hydraulický olej a další mixíky...,no a motor stále jede(ani letošní tuhé mrazy ho nezastavily)-otázkou spolehlivosti bude až třeba příští rok,ale nacpat trafo olej a všelijakou hydrauliku třeba do koncernu VW(TDíčka) tak končí hned za rohem...Jinak jak zde již xkrát zaznělo-dnešní motory-až nesmyslně dušené ekotlajky z Bruselu,už nemají s klasikou nic společného-je to takový hraniční kompromis mezi technologií,cenou a emisní Euro normou 5 až 6-bohužel emise "vítězí" i nad technologií-což je prostě už z principu špatně a každý trošku strojírensky smýšlející člověk sdělí totéž...Přirovnal bycjh to třeba jakokdyby výrobci televizí "ustříhli" pruh LCD obrazovky široký 10 cm-aby to tak nebaštilo elektrickou energii-prostě zanedlouho by taková televize šla do pr...,a s auty je to podobné,nadprodukce,úspory nákladů a emise z aut dělají spotřební věc-ale cena tomu bohužel neodpovídá(pokud by stála pár desítek tisíc,vem kleklé auto za dva roky čert-ale vyhodtě 200 000,- za dva roky,protože kleklo to a to...)
na naftu u nas nejela ani avie co jsem mel na stavbu , nakonec jsem koupil kevlarove pasovky a platak a avie sla za cca4kč/kg a kdyz na neco nejede ani avie tak jak na to muze jet neco noveho
Když už vzpomínáš mondeo, dá se říct, že ty motory nebyly příkladně spolehlivé, zvláště úplně ty první. Ale i u dalších odcházely vstřikovače, které servisy neustále opravovaly, než ford vyměnil dodavetele čerpadel. Ty původní nebyly dostatečně odolné a špony z čerpadla poškozovaly vstřikovače. Ford následně změnil čerpadla a problémy ustaly, je ale fakt, že mondeo nepatří mezi úplně bezúdržbové auta. Spolehlivé jsou nové motoryz produkce PSA HDI/TDCI nebo jak píše erikch KIA nebo HYUNDAI má taktéž bezproblémové motory, navíc s výkonovým bonusem. Škoda jen, že hliníkové šestnáctistovky neumí konkurence udělat jako HDI/TDCI, litinové motory jsou na nápravě poznat svojí vahou, což ovlivňuje jízdní vlastnosti a taky hodně energie stojí takový agregát prohřát. Hliníkový motor začíná topit po jednom kilometru, tím se snižuje nejen samotná spotřeba, ale i účinnost motoru. Je ale fakt, že hliníkový motor je kapánek dražší ve spojení s moderní technologií a moc automobilek se do toho nehrne. Dvouliotr v hliníku umí dobře udělat i BMW, ale to už jsou dražší auta, takže tam se cenové navýšení tolik neprojeví.
Co je ovšem známo, dřívější problémy čerpadel a vstřikovačů se dnes téměř nevyskytují. Pokrok je dnes kapánek dál a co se neotestovalo na zkušebních stanicích, otestovali šoféři v reálném provozu. Všechny trysky a další kluzné součásti vstřikovačů jsou nyní opatřeny DLCC. A je to sakra znát! Naštěstí při masové výrobě trysek a vnitřních dílů vstřikovačů se náklady na výrobu dostatečně snižují, předpokládám. Roční prodej dieselů v Evropě cca 8 mil. vozů x 4 = 32 mil. trysek - to asi nebude problém. Jen v Trutnově (nebo Turnově?) se vyrobí 2 mil. ks. čerpadel Continental. Cementování povrchu je velmi levné, ale ne na věky, DLCC )v podstatě diamant) je o několik řádů dražší, ale cena půjde s rozšířením rychle dolů, snad.
Jenže co je to všechno platné, když vývoj neustále brzdí emisní limity. Dnes už se musí motor ladit dle emisních složek, ne dle účinnosti jednotlivých motorů s optimálním využitelným pásmem otáček, takže vše jde proti účinnosti, spotřeba roste, do motoru se vrací přes egr až 90% a to jen kvůli emisním limitům. Dnes už se nedá tvrdit, že vývoj nezastavíš - vývoj se zastavil sám. Alespoň do doby než někdo přijde na nápad, jak zlikvidovat škodliviny ve výfuku. Účinná močovina to zvládá, ale do osobních aut pro ni není místo, navíc do malých vozů je hodně drahá. Taky je potřeba změnit legislativu, protože dnešní motory jsou nastaveny tak, aby ve zkušebně prošly emisními limity, ale v reálném provozu limity daleko překračují meze, v podstatě auto projde jen na papíře, ale v reálu takový 1,2tsi vypustí daleko víc škodlivin než dvacetiletý dvoulitr. Navíc bordel je, že u nového moderního EKOLOGICKÉHO motoru TSI si můžeš koupit plaketu do center měst třeba v německu, ale se starým dvacetiletým autem, i když šetrnějším, tě tam nikdo nepustí...
pazouty nedelam ale podle kamarada co dela prijimaciho technika v peugeotu tak nemaji rozumny motor a neznam v okoli automechanika ktery by si koupil novej diesel a nebo benzin a o nedostatku financi to opravdu neni. Kdyz nezmu moji ameriku je z roku 96 nasipano je v ni hodne (prestavba a to totalni) a bezudrzbove auto(na motor jsem nesahl)
Jinak dnesni ekologie je o nicem, hlavne aby to jak rikate ve zkusebne kourilo co nejmene ale realny provoz a vyroba nekde v cine (tam ekologi neresi) ne o ho*ne
Díky za Vaše názory, aspoň již vím že nemá cenu zahřívat motor Doufám že to tak je u benzínu? Když má někdo starý benzín na opelu 97 je třeba jej také zahřívat nebo ne?
Chci se zeptat proč se po dlouhé nebo svižné jízdě nemá motor ihned vypínat. Bylo mi řečeno, že to tak mám dělat. Chvilku mi trvalo než jsem si zvykl, ale všiml jsem si po evropských parkovištích na dálkových trasách, že to dělá hodně lidí. A případně - co je myšleno delší jízdou? 50 km, 200km 500km? Díky
Na dlouhé jízdě nezáleží, záleží na zátěži motoru. Pokud to hodně drtíš, třeba na dálnici, turbo je rozžhavené do ruda, po vypnutí motoru se nestačí ochladit a vlivem gravitace se lopatky prohnou a turbo je pak rozhozené - nevyvážené. Taky se na rozžhaveném nedochlazeném turbu spéká zbylý olej. Takže dochlazovat...
ja jezdim se slabsi fabii TDI PD a v servise mi tvrdili, ze ten novy motor se prakticky temer ze zacatku nezabiha, coz se mi uplne nezdalo, ale castecne jsem jim veril. Po nejakych 40 000 je vsak znat, ze je motor malinko tissi a kultivovanejsi, ale berte to s rezervou, je to 3valec . V navodu je napsane to ote jizde dlouho po dalnici a nebo ve vedru - motor se ma chvili po jizde nechat bezet na volno, aby se ochladily ty soucasti turba.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.