Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Favorit podběhy blatníků rapaták

Od: gumidek* odpovědí: 13 změna:

Zdravím, potřebuji poradit s výběrem nátěru podběhů. Měnil jsem oba přední blatníky (koroze odtokových horních žlabů). Koupil jsem nové české v kataforéze a vytřel jsem je před montáží zevnitř základovkou a spravil a natřel i ty lišty na autě. Při montáži jsem použil i karosářský tmel a pak vše vevnitř podběhu scelistvil tmelem (ten stálo pružný karosářský) a hodlám ještě zatřít základovkou.

Rád bych jako finále nanesl nátěr po staru zvaný Plastizol nebo Rapaták, aby to vydrželo létající štěrk a v zimě sůl. Dnes se to jmenuje Body a nevím to číslo. Potřebuji ten černý nepřelakovatelný (nebo spíše přelakovatelný?).

Díky

P.S.: Tmel je ředitelný vodou. Jak dlouho mám čekat, než poprvé ostřikovači ostříknu sklo (nebo bez obav parkování na dešti)? Jak dlouho tuhne až ve finále je proti vodě imuní (neředí ho)?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

skoda.panda.cz/...

skus poštudovat tady se tim kluci zabejvaj

gumidek*

Ten nepřelakovatelný je pořád mazlavý, nebo uschne (časem)? Díky za odkaz, kouknu na to i tam.

Co ten tmel? Trochu se bojím první měsíc jezdit za deště, abych ho nevypláchnul z horních odtokových žlábků (na blatníkách).

časem uschne ničeho bych se nebál sme tmelili auto a jak tmel zatvrd neni síla krom flexi ho sundat většinou mu stačí půlhodinka a je jak šutr a voda mu neublíží

 

endyfrog*

3x

Dle moji zkušenosti je lepší ten nepřelakovatelný řek bych že zůstane víc tvrdčí a déle vydrží děláme sním všechny autakterá byla opravovaná a rezatá na dobrou základovku nejlépe Formex jsme pak natřely Body pokud ho stříkáme ředíme ředidlem Acetonem né vodou vždy pevně drží stačí to nechat tak dva dny a voda už tomu nevadí a přelakovat jde normálně jako ten přelakovatelný myslym že rozdíly za pár let jsme nepoznaly

gumidek*

Díky koupím ten přelakovatelný body. Formex základovku jsem použil (velmi dobrá zkušenost se schnutím).

blackflamesiczi*

nechci moc rejpat ale kup si od body autoseal a pretri s nim spoje a plochy co jsou vice namahane sterkem a pres to az nastrik . udela to tvrdsi vrstvu ktera nejde tak dobre sundat . Ono vetsina nastriku moc nevydrzi a ve velke vrstve se tam zase muze udelat kapsa a v ni zustane voda a je to nanic. Takhle to mam na aute do terenu a bez problemu nic se neopiskuje a to dostava zakul od kamenu velkej

gumidek*

Dik za radu, dám ho tam taky. Na přední nápravě se kola směrují a štěrk tak může střílet po celém podběhu, takže tam si dám záležet.

Když už dělám blatníky, tak se vším a pořádně, aby to vydrželo. (jen hledám ty správné nátěry a zatím čekám na pořádné vyschnutí tmelu ve spojích)

blackflamesiczi*

hlavne at ten autoseal zaschne nez to budes strikat tlumexem ( rikame tak vsem naterum) a pokud tam mas prolisy a dutiny (v nosniku) strikni tam od body nastrik na dutiny je na bazi nejakych ovocnych vosku ( nevim presne co to je) ale drzi luxusne a nepraska jako rezistine atd

solenza*

I já děkuju za rady. Zrovna se taky chystám měnit přední blatníky. Takže mi tohle téma velice pomohlo.

gumidek*

Samotná výměna je pohoda. Musíš vymontovat přední světla, masku, nárazník (asi ti půjde blbě na krajích, kde je čtvercová matice M8), pak samotné šroubky blatníku (jeden je dole schován u dveří a v té samé výšce i v podběhu přebalen nátěrem). Já kupoval i všechen spojovací materiál a to i na nárazník a světla :D.

Fakt pohoda, akorát je potřeba dobře očistit ty horní lišty skeletu, pokud ti neshnily s blatníkem ( já měl jen 4 dírky o velikosti 2x3mm a natřít je základovkou Formex.

favoweb.skoda110r.cz/...

doplněno 03.05.12 17:50:

Při koupi blatníku si skontroluj, jestli je máš i s takovou svislou přepážkou. Myslím, že čínské ji nemají. Vyplatí se česká výroba a v kataforéze, jako mám já. Bez problému jsem je připasoval jako originál (však ty naše jsou) .

doplněno 03.05.12 17:53:

Dveře není potřeba sundávat (vyklepávat čepy s pantů). Klíčem se tam vpoho dostaneš (očkový 10). A taky jsem musel vyměnit ty matice u dveří a podběhu co drží blatník ke skeletu (je to taková s pacičkama RAPID ušatá).

doplněno 03.05.12 17:59:

obr

 


0x

naradiprofesional.cz/... asi myslíš toto

doplněno 02.05.12 20:12:

naradiprofesional.cz/... todle je přestříkatelný

gumidek*

Ještě existuje 950, ale jaký zvolit? Popř, je i něco jiného? Tlumexy nemyslím, ty nechci (na auto nepatří, i když je tam kutilové dávají).

doplněno 02.05.12 20:15:

Potřebuji odolnost vůči odlétávajícímu štěrku

tou 930 sem stříkal spodek opla i tátovy feldy tou 950 kou spodní části dveří a prahy fafouna nebot sem to přestříkával barvou

vono je to jedno stejně to časem vše prorezne zvlášt na tech spodcích

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]