Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych si postavit vozidlo vlastní výroby z laminátu a motorem 1.2TDI. Odhaduji že se tak dá dostat i na spotřebu 2L.
Chci se zeptat, zda li je možné si toto vozidlo později zaregistrovat na českých úřadech abych jej mohl používat jako běžný automobil.
Ano lze ,
nejprve musíte podat žádost na magistrátu o POVOLENÍ VÝROBY VOZIDLA - spr.polatek 2000 kč ,do 30 dnů dostanete rozhodnutí
(vzít sebou nákresy,návody na používání atd)
Po postavení vozu je potřeba požádat o schválení technické způsobilosti -
mám menší pochyby že vůz z laminátu nikdo neschválí - budou argumentovat bezpečností - jen můj názor
Řešilo se to již v mnoha diskusích týkajících se aut. Jsou to tak veliké náklady, že se Vám to nevyplatí. Začněme třeba tím, že musíte mít např. svářečské zkoušky, aby jste si mohl svařit rám. Dále by auto mělo projít také crash testy apod. Takže je to dosti nereálné. Nápady jsou samozřejmě pěkné a mnohdy by skutečně spotřebu několikanásobně snížily, ale náklady na výrobu to zredukují as zpátky na nulu.
Nevím proč by mělo procházet crash testy?! To si platí jen automobilky aby ukázaly jak mají bezpečný auta ...
Svářečské zkoušky má můj bratr, crash testy se podle mě neprovádějí. Spíš jen zátěžové zkoušky na STK
doplněno 01.05.12 13:25:Jen čistě z laminátu vozdilo nebude, chci použít bezpečnostní rám z duralu a díly podvozku také z VW lupo, používali odlívané kusy lehkých slitin. Můj názor je že bude bezpečnější bež obyčejný vůz.
od uzivatele NU me to bylo receno toto
cituji
Poskládat cokoliv není problém, ale výrobce ( to je i individuální stavitel 1 auta) musí splnit podmínky DNEŠNÍ legislativy...Jako kldyby vyrobil jedno nové auto...Na globální homologaci ES dnes individuální výrobce nedosáhne, bude ale muset absolvovat zkoušky podle dnes paltné legislativy, emisní systém bude muset splnit normu EURO 5, dále platné podmínky elektromagnetické kompability, účinek brzd, podmínky hluku atd...
každé nové auto bude muset mít zařízení signalizující pokles tlaku v pneu, sigalizaci zařazeného rychlostního stupně atd...
Ten kdo tvrdí že technická není problém má sice pravdu, ale ne každá STK je typovou zkušebnou která je vybavena k tomu aby provedla potřebné zkoušky a měření...a nebude to levné...TUV, Dekra a.s., ptejte se tam kolik to bude stát
Chtel jsem neco podobneho ale nastesti se me to povedlo vyresit jinak akorat legalne to nejde v rozumne cenove relaci a hlavni problem u me byl kvuly pouzitemu motoru ktery nema sanci udelat emise na euro 5 ( fullsize amerika)
doplněno 01.05.12 19:43:
ted jsem to docetl do konce a vy jdete na spotrebu a ja na vykon a pokus udelat hotrod z pouzitim stareho ceskeho auta (skoda 440)
Zlatá amerika kde si kdokoli vyrobí cokoli a normálně s tím jezdí..Tady je kolem toho zbytečná buzerace!
V Americe musí mít každé nově vyrobené auto po 1.1.2013 zařízení umožňující pohled dozadu - tedy kameru vzadu, a to proto že každý den tam při couvání zemřou 2 děti. To je podlední právní úprava o které jsem četl...takže výrobci se musí držet nějakých pravidel...že jejich vozidla neplní evropské emisní normy a nevěnují pozornost například hluku, je jejich věc...Amerika je velká a pevné částice z výfuků se ( zatím) maji kam rozptylovat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.