Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zahadne Vibrovanie pri akceleracii

Od: martintypek odpovědí: 9 změna:
Ahoj, mam pretrvavajuci problem s autom, ktore uz mam dva roky. nedlho po kupe zacalo pri pridani plynu cukat, tak mechanik vymenil sviece, znackove bosch. slo rok. Potom to iste, cca 15k km a po roku, tak mechanik siel zas menit sviece, ale kedze ich vymenil pred rokom pri servise po kupe tak vymenil len kable. Potom rok pokoj, a dnes znova, takisto po cca 15k km a roku. Je to ford focus II 1.6 2006 74kw. Inac ide vsetko v pohode, no Javi sa mi ze moj mechanik dokaze problem vyriesit max na rok, chcem zistit co je za tym pred tym nez to tam zacne menit znova. Takisto som oslovil ine servisy, uvidim s cim pridu.
Ak mate nejake rady, budem vdacny. A robi to az po kilometri jazdy, ked sa motor zahreje.
Dakujem, Martin

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Ještě zbývá cívka ;)

A svíce/ kabely to můžou být taky, příp. kombinace... Zkontroluj odtrh elektrod...


doplněno 11.02.19 19:20:

A neteče ti olej na svíce? (těsnění ventildeklu - svíce by byly zahnědlý na izolátoru)

 

hodnocení

0x

Měl jsem stejný problém. U mě to způsobovala špatná cívka zapalování. Co jsem tak četl na netu, tak se to u Focusů stává. Ale je fakt, že to můžou dělat i svíčky nebo zapalovací kabely.

 

martintypek
hodnocení

Takze cievka pojde dalsia ;) dakujem za rady, veko ventilov bolo menene pri kupe a netecie, tam problem nebude. Mozno na upresnenie, robi to len pri prudsej (beznej) akceleracii, dnes som s tym presiel 200km, po dialnici v otackach nad 2500 ide super, no len musim s plynom extra jemne aby mi to neskubalo pri pohynani (pri 1000-2500 rpm, cize dostat sa z 0 na 50 mi trva minutu aby to neskubalo)
Moze to zodpovedat odidenej cievke?
Diky moc, Martin
martintypek
hodnocení

UPDATE: takze cievka vymenena, nepomohlo :( pozreli sme do motora, je to tam od vody ale kedze mi neunika zo systemu voda tak sme usudili ze to moze byt aj dazdova, cize sa to susi a uvidime co dalej, ale pride mi to ako hlupost. pomaly sa s tym autom uz lucim. S odstupom casu ma mrzi ze som si kupil ‘spolahlivu atmosferu’ kde sa vraj nema co pokazit, a takto mi to komplikuje zivot.
asd1

Mám pocit, že do MK2 zatékalo přes trysky ostřikovačů a teklo to na kabely = když to neni cívka ani svíce tak to budou kabely.. Tohle může být hlavní příčina toho škubání (probité kabely až následek)... Moc jiných možností není, tohle škubání v nízkých otáčkách je na 99% zapalování... Cívka odchází často a takhle se projevuje - má probité vinutí a výboj je částečně ve vinutí cívky a na svíci je slabý. Podobně kabel nebo svíce... Pokud má svíce velký odtrh, tak to může odpálit cívku (jiskra neskočí na svíci ale ve vinutí cívky..)

Vlhko - vysušit nemusí pomoct, elektrika je sviňa a blesky si "udělají cestu" nejdřív přes vlhké, ale změny jsou vodivé i po vysušení...

Jinak tenhle motor je docela povedený. Svíce zásadně originál (kupodivu patří mezi nejlevnější), kabely kvalitní a cívku taky.. Cívka má často popraskané zalití bloku, pokud se vysuší a trhliny zasilikonujou, tak často "obživne"

asd1

ford-focus.cz/...

ford-focus.cz/...

Zkontroluj to zatékání přes trysky ostřikovače, to bude hlavní příčina - kabely + svíce ve vlhku a proto to odchází... Svíce nejlíp origo a odtrh 1,0 až max. 1,3 mm. Větší odtrh umí odpálit cívku...

 

martintypek
hodnocení

Asd vdaka, zaujimave postrehy. Skusim si najst cas a pohrat sa s tym sam. Vec je ze mam to auto v Spojenom kralovstve kde studujem a tu ma kazdy posiela doriti s poziadavkou na origo sviece, ze ngk a bosch su v pohode, motorcraft tu moc ani nevidim ale pohladam, ved tu je ford ako u nas skodovka, tak snad najdem. Vymenim si sviece a kable sam a uvidim, inac je tam nejaky sposob ako predist tomuto problemu do buducna? Dava to zmysel, je tu vlhke pocasie, ostrekovace pouzivam casto cize moze byt. Btw co myslis pod tym pojmom odtrh? Je to nieco co treba dodrzat? Nestaci nasrobovat nove sviece zapojit nove kably a je to?
Dakujem, cenim si rady
asd1

Kolem ostřikovače zatéká zvrchu kolem trysky (neteče to z ostřikovače, ale zhora mezi tryskou a plechem)

Odtrh svíce = vzdálenost elektrod, měří se spárovýma měrkama (nebo třeba plechem potřebné tloušťky)

Origo jsou Motorcraft AYFS22CB, v současnosti už se nedodává (Pro Forda to vyráběl NGK nebo i Bosch, v té diskuzi z odkazu jsou alternativy, nejspíš i jde o identické svíce...) Určitě nezkoušej vícebodové atd., ta originál primitivní jednobodová je nejlepší (a kupodivu i nejlevnější), je dobré odtrh sklepnout na 1,0 mm pokud není už z výroby (některé mají 1,3 některé 1,0)

Hlavní problém bude vlhko, pak časem začne vodit izolátor svíce a je slabá jiskra, proto to škube... Vyměnil bych svíce a možná i kabely, + přetěsnit silikonem ty trysky ostřikovače...

 

martintypek
hodnocení

pozrel som si to a kupim si ten meraci plech a podla toho kupim 1.0mm sviecku. Vymenil som jeden kabel, co som nasiel (ten najkratsi) a postrikal wd sprejom kovove spoje, a po 30 km jazde sa mi to uz neprejavilo. Ale nemal som prilezitost dat plny na 4ke nech to vyskusam, bola husta premavka. kupim vsetky nove kable a sviece a budem dufat ze to konecne pojde ako ma. Dakujem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]