Řez okrasných dřevin-jak a kdy

Od: Datum: 20.10.16 10:44 odpovědí: 4 změna: 26.10.16 08:47

dobrý den,

jsem zahradník začátečník a od loňska pracuji na tvorbě okrasné zahrady. Rád bych si vše dělal sám - baví mě to i když nejsem "od fochu". Je jasné, že uvedené informace se dají hledat jinde, ale tam nejsou přímé odpovědí na konkrétní dotazy. Tak tedy:

1) kdy se mají stříhat stromkové růže (dostupné informace se liší) nyní, nebo na jaře? Moje byla vloni řezaná, v místech řezů vyrostly nové výhony (větvičky se rozdvojily) a je to taková divočina. Co ustřihnout co nechat?

2) mají se okrasné keře stříhat každý rok, nebo platí nějaká jiná kritéria (např. ob rok, dle potřeby atd...?)

3) jak se provádí následný řez? Vloni jsem zasadil malé sazenice keřů, letos na jaře jsem některé "obral na ježka" (20cm nad zemí-experiment). V místě řezu vyrostly nové výhony a keře se pěkně od země rozkošatěly dle mých představ. Jak ale pokračovat příští jaro, kde provést následující řez? Nebo už nějakou dobu neprovádět a nechat keř zmohutnět?

4) řeže se ibišek? (popř. jak a kdy?)

5) kdy a jak mám řezat stromkový hloch (hloch na kmínku)? Chtěl bych ho tvarovat do kulové koruny a výšky cca 2,5-3m. Letos na něm vyrostly takové svislé výhony-šlahouny (větve :-D) cca 1m dlouhé - kde je zakrátit a nyní, nebo na jaře?

6) mají se vůbec velmi mladé rostliny řezat? Mám např. japonskou vrbu (Hakuro Nischiki) a vím, že starší se může obrat na kost (s ní už mám zkušenost), ale jak je to s velmi mladou rostlinou? Má se nechat více narůst a zesílit než se začne s řezem?

Děkuji, pokud se někdo zkušenější bude chtít o své vědomosti / zkušenosti podělit.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.10.16 11:27