Benzín s olejem zežloutl?

Od: Datum: 21.05.16 13:30 odpovědí: 8 změna: 24.05.16 20:10
Trochu pro mě záhada. Asi před měsícem jsem setkal mountfielďáckým křoviňákem a rozdělal jsem si litr benzínu s olejem. Spotřeboval jsem jen trošku. Dnes jsem chtěl pokračovat, vzal jsem láhev s tím zbytkem - ale ouha, tekutina uvnitř měla žlutou barvu. Přitom bych přísahal, že původně byla spíš červená. Jak je to možné? Můžu tento benzín použít? Prosím neraďte, ať si koupím jiný, bohužel teď nemám možnost.
Nejhorší je, že teď už si nejsem jistý ani tím, že v té láhvi mám mix a ne samotný benzín :-/

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 21.05.16 13:34

Rozhodně nepoužívej nebo to zadřeš. Jestli používáš to originální ekologický mazivo(červený) tak to má vlastnost že se po 14 dnech rozloží a směs benzínu a oleje už nemaže. Ani tím že tam přimícháš nový tak to nezachráníš,ten benzín už je znehodnocený.

Musíš si míchat jenom co spotřebuješ,bez nového benzínu to nepůjde

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.16 14:33

No po měsíci snad ne?Mám také křovinák OLEO-Mac a pilu STIHL , a míchám po 3 litrech což mě vyjde na dvoje sečení to jest po měsíci (někdy i déle) a problém jsem žádný neměl,a tu pilu používám tak jednou za sezónu a benzín nechávám v nádrži i přez zimu (né plnou jen co zbyde) a na jaře doleju čerstvý a vše funguje jak má.Tím samozřejmě nechci nikoho nutit ale když si do toho litru kápne trochu oleje tak stroj nemůže zadříd max. se zhorší výkon nebo zvýší dýmivost*nevi*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 21.05.16 16:00

Ono hodně záleží jaké mazivo používáš,nevím kdo to zase vymyslel,ale tady to červené je navrženo že se po 14 dnech v benzínu rozloží. Prý kvůli ekologii,i když teda nechápu co je na tom ekologického. Do křoviňáku používám normálně starou klasiku M2T mogul a s tím není žádný problém,to zdaleka tak rychle nezdegraduje.

Pokud se tomu změní barva tak bych to tam určitě nelil,ono s tady těma eko srajdama není sranda. To už není jak dřív že odstavený traktor jsi nastartoval po 10 letech na původní naftu,dneska by to bylo všechno tak zalepené od biosložky že by se ta nafta do motoru vůbec nedostala

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ekoteror
Datum: 23.05.16 21:57

M2T - pozor, ten je do vysokootáčkových motorů naprosto nevhodný i okamžitě namíchaný. Ten nedegraduje, protože tam nemá co zdegradovat ;) M2T je dobrý leda do trabanta nebo fichtla, ale do křoviňáku ne.

Biosložky v benzínu - vadí při delším odstavení (zalepí filtr a trysky v karburátoru) = při delší odstávce vyjet do sucha. Nebo použít Aspen, sice je drahý ale nemá problém se stárnutím směsi. Příp. benzín bez biosložek (některé vysokooktanové benzíny).

Směs je nejlepší míchat čerstvou, jen to co se spotřebuje do 14 dnů. Na malé množství se olej dobře dávkuje stříkačkou (prodlouženou brčkem). V kanystru zásoba čistého benzínu (není problém nalít starší do auta a koupit čerstvý) a míchat jen to co se hned spotřebuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 24.05.16 18:52

http://www.zahradales.cz/prod…kty-/olej-mogul-2t-1-litr/748

Myslím tenhle,to si možná pleteš s tím komunistickým M2T,ten dnešní M2T už je taky zcela jiný než v minulosti. Čínský křoviňák už na to bez problému jede 4 roky,byly problémy s dost věcma okolo,většinou spíš drobnosti,ale se samotným motorem překvapivě vůbec žádný,svíčka není nijak zakarbonovaná a nějak výrazně to určitě nekouří. Míchám to 1:40. Když na to jede fichtl,který zrovna taky nemá malé otáčky a když si vzpomenu do jakých otáček to kolikrát puberťáci ženou tak na to musí jet i křoviňák,předepsanou specifikaci výrobce,čili API TB a SAE 40 to plní tak proč ne

Samozřejmě existují lepší,kamarád leje do pily nějaký speciální velmi výkoný olej který se může míchat až 1:60,přesně název si nevzpomenu.

Směs si namíchám jedině čerstvou,radši kapku domíchám než aby mě to někde zbylo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 23.05.16 21:49

Pokud nemáš jistotu a jiný benzín nemáš, tak se k tomu chovej jako by tam olej nebyl = domícháš novou dávku oleje. Možná to bude čoudit, ale nezadřeš motor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: trtr
Datum: 24.05.16 19:32

Zdravím, čoudit to bude a bude to pěkně karbonovat píst a kroužky, takže to nechat na nějaké předběžné čistění, kde mastnota nevadí či to nalejte do nějakého staršího vozidla k plné nádrži, nic by se stát nemělo. Do sekačky míchejte vždy olej čestvý.

Jinak pro mě je celkem nová infomace, že nový Prosint Oleo-Mac z Mountfieldu (červený) je nějakou bio a rychle degraduje. mám doma i starou verzi Prosintu (zelený) a ten je snad ještě klasika. Jinak osobně jedu pro malou zahradní techniku s 2T motorem zelený olej Husquarna a spokojenost. Nebyl problém tuším ani po dvou měsících od namíchání.

K tomu oleji M2T asi tolik:

Nevím jak moc se liší M2T od Mogulu s M2T tradičním, viz http://img.motofotky.cz/uploa…rum/2011/34/31719_3007541.jpg . Ten tradiční M2T olej bych do vysokootáčkového motoru opravdu nedal, neboť je to jistá smrt motoru. pokud máte doma staré moto provozované na klasiku M2T, tak když tam dáte moderní olej pro 2T motory, opět nastane kolaps motoru (uvolní se karbon), tak pozor, ať případně nezničíte veterána po dědovi!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 24.05.16 20:10

Liší se specifikací, API TA vs TB a má mít navíc aditiva proti karbonizaci a zanášení. Ten M2T s APi TA ten už bych tam vážně nenalil,i když taky pochybuju že by se něco stalo,pochybuju že ten motor čínskýho křovinořezu je vyráběný nějakou o moc lepší technologií než starej fichtl,do nějaký stihlky bych si už nelajzl ani tohle,protože ty většinou požadují už API TC.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.