Problém se sekačkou

Od: Datum: 17.08.14 16:01 odpovědí: 7 změna: 21.08.14 21:07

Dobrý den,

mám problém povedlo se mi najet s benzínovou sekačkou na kořen a ohnul se nůž, bohužel jsem natolik šikovná že jsem sekačku ještě položila na bok. Manžel nůž vyrovnal ale sekačka nechce startovat, když už tak vystřelí a potom sice chytne ale nemá dobrý tah a ve vyšší trávě chcípne.

Můžete mi prosím poradit co by s tím mohlo být. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: cuca®
Datum: 17.08.14 17:42
avatar

Nůž nemusí byt po narovnání zcela vyvazeny, takze rozhodne zkuste novy nůž.

Mne se bohuzel stalo, ze se ohnula cela hřídel.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.08.14 18:38

Nový nůž ani nezkoušejte, jestli máte ohnutou hřídel a ještě olej v karburátoru, tak to nemá smysl. Jak velkou hodnotu má sekačka?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sarka12
Datum: 17.08.14 19:03

No naštěstí olej nevytekl spíš benzín... sekačka stála 4 tis.

Datum: 17.08.14 19:01
avatar

Zdravím,
pokud po vyrovnání nože sekačka nevibruje, tak to bude v pořádku.
Co se týká položení sekačky na bok - záleží na který bok jste sekačku položila. Pokud na tu stranu, kde je vzduchový filtr, tak ten filtr musete vyjmout a vyprat nejlépe v čistém benzinu a pak nechat vyschnout. Pokud jste sekačku položila na bok, kde je karburátor, tak se tak moc nestalo. Do karburátoru se sice dostal olej, ale pokud sekačka po nastarování běží, tak se olej časem z karburátoru vypláchne a spálí se s benzinem. Jen holt motor bude chvíli víc kouřit. Olej v benzinu může být taky příčinou nižšího výkonu motoru, protože nedochází k tak dobrému spalování benzinu.
Ještě bych asi doporučil vyšroubovat a vyčistit svíčku - bude od oleje znečištěná.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 18.08.14 23:59

Ahoj. Je vidět, že zrovna tento dotaz a odpovědi na něj, jsou dobrej příklad, jak není dobré, nějak zásadně reagovat na kdejakou radu a počkat si na nějakou smysluplnou odpověď. Je několik možných operací, zásahů do stroje, než příjde na řadu jeho nahrazení jiným. Kdyby byla ta prodloužená hřídel víc ohnutá, tak by ten motor ani nemusel chytit. Možná by se hodilo, kouknout se na klínek pod motorem. Někdy se po nárazu na něco, střihne, nebo nastřihne a pak to zapalování pálí mimo a motor nejde správně. Ta hřídelka jde někdy trochu rovnat. Ale, stojí to asi 2700 Kč. Nebo tak nějak. Ahoj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.08.14 10:22

Dobrý den,dovolil bych se na tomto příspěvku trochu přiživit.Motor u sekačky naskočí ihned na plné obrátky,ale za chvilku začne snižovat výkon,místy až túruje jako motocykl.Stroj je starý 20 let,ale byl vždy vysoce výkonný(motor Briggs and Stratton).Používal jsem jako palivo special,ale po jeho zrušení mi doporučili Natural,který má ovšem 95 oktanů(special měl 91,jak známo).Z tohoto důvodu je prý nutné míchat tento benzín s olejem,ačkoliv je sekačka 4takt a olej tam pochopitelně je.Samozřejmě prohlédnu hřídel,ale nabízím můj problém k úvaze zkušenějších.Nemůže nižší výkon souviset s tím,že jsem sekal cca 4 hodiny bez oleje v benzínu(to míchání mi doporučili až potom)?Zapomněl jsem doplnit,že sekačka teď daleko víc čoudí(asi tím olejem) Děkuji předem za odpovědi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.08.14 21:07
avatar

Zdravím,
náhrada benzinu special benzinem natural je zcela běžná a jediná jejich odlišnost je v tom, že special obsahoval olovnaté přísady kvůli mazání ventilových sedel. Rozdíl pár oktanů nehraje roli. Čistě teoreticky by mohl u motoru nastat problém, pokud byste jako palivo použil vysokooktanvý benzin, protože jeho spalování vydává větší teplo. Ale jste nepoužil, takže se nemáte čeho bát.
Protože nevíme, jaká ventilová sedla má vámi zmíněný motor, můžete pro klid své duše přidat do benzinu tzv. aditiva, která zajistí mazání vent. sedel. Aditiva zakoupíte u benzinových pump - běžně se používají pro staré 4taktní motory.
Dávat do benzinu olej pro 4takní motory je nesmysl. Tím si akorát můžete uškodit - zvýšené karbonování ve spalovacím prostoru, na svíčce, ve výfuku + možnost zapékání pístních kroužků. Tím pádem i horší výkon.
Pokud motor "túruje", je někde problém. Začal bych vyčištěním svíčky, kontrolou vzduchového filtru a kontrolou kvality a množství motorvého oleje, případně motor. olej vyměnil. Pokud se to nezlepší, zkusil bych novou svíčku. Další by pak bylo seřízení karburátoru, případně pak rozborka motoru a kontrola pístních kroužků a zakarbonování motoru.
Zvýšené kouření motoru je následek přidání oleje do benzinu. Pokud do motoru budete už nadále dávat jen čistý benzin, zvýšená kouřivost by měla po čase ustat - samozřejmě předpokladem je, že motor není vyběhaný a nežere olej sám od sebe.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.