Můžu převážet naftu v autě?

Od: Datum: 10.04.12 23:52 odpovědí: 40 změna: 13.02.15 17:03

zdravím, mužu si převezt větší množství staré nafty v autě (není kradená a ani kupovaná v zahraničí!)? nemám od nákupu žádnou učtenku... co když mě chytnou celníci nebo policajti a budou se ptát? díky :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.04.12 00:07

Myslím, že je to limitováno na 20litrů v kanystrech a už se to tu řešilo :).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.04.12 18:08
avatar

Ano, je to tak. Můžete převážet jenom tolik nafty, kolik se vejde do nádrže auta plus max. 20 l v kanystru. Za vše navíc by se měla zaplatit spotřební daň, což by se vůbec nevyplatilo. Dá se to ale obejít tím, že před hranicemi vyložíte auto a když budete mít třeba 60l ve 20l kanystrech, tak pojedete poté ještě 2x přes hranice. Pak je to v souladu se zákonem nikdo by nemohl nic proti tomuto namítat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.04.12 19:04
avatar

není kradená a ani kupovaná v zahraničí...

Ovšem podle téhle tazatelovi poznámky soudím, že naftu nepoveze přes hranice. V tom případě nevím, proč by mělo být množství něčím omezené.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dezolakatos
Datum: 22.01.15 18:12

Pohonné hmoty jsou nebezpečné věci, při převozu je nutné dodržovat dohodu ADR. Pokud řidič nemá školení řidiče ADR nebo vozidlo ADR-kovou výbavu, lze přepravovat max. 200l v přemístitelných nádobách. Množství PHM v jedné nádobě může být max. 60l. Samozřejmě se do tohoto množství nezapočítávají PHM v palivových nádržích.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lukas666
Datum: 12.02.15 23:06

Dobry den,

tedy pokud správně rozumim a chci převést 60l benzínu z česká do itálie neměl by s tim být problém?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.15 17:03
avatar

Je to tak,jak píše dezolakatos.Množství převážených pohonných hmot je omezeno vyhláškou ADR.Tedy max.200 litrů.PŘI VĚTŠÍM MNOŽSTVÍ MUSÍ MÍT ŘIDIČ PRŮKAZ O ŠKOLENÍ ADR a vozidlo musí být označeno příslušnou nálepkou.To platí i při vnitrostátní dopravě.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 11.04.12 07:35
avatar

Pokud to nepovezete přez hranice, nevidím důvod, proč byste to nesměl převážet. To, že není něco v pořádku by museli dokazovat policajti Vám, nikoliv Vy jim.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.12 17:55
avatar

Přes hranice lze jen a pouze jednu nádobu a tuším že je to obsahově také omezeno!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mickey155*
Datum: 11.04.12 11:58

TAKY SHÁNÍM LEVNĚJŠÍ NAFTU,MÁTE NĚJAKÝ TIP? :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 11.04.12 12:06

Tak to si nemyslím. Jelikož nejsou hraniční kontroly, může vás celní správa zastavit kdekoli po republice a samozřejmě, že když povezete větší množství pohoných látek, musíte prokázat, že jste to neukradl nebo nepašujete přes hranice. Nejsem si jist, jestli by stačilo čestné prohlášení jiné osoby, že vám naftu darovala. Ale stopro se o to začnou ihned zajímat. Je nezajímají milionové krádeže, ale právě takovéhle malé přilepšeníčka - dál jejich IQ nesahá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.12 19:47
avatar

Hlídka bude obsah kufru kontrolovat jen při podezření, nebo v pohraničí, jak se to dělo u polských hranic. Pokud to není náklaďák, nemusí mít obavy. Vozím kanystry pořád a nikdy nic. Z polska už jsem vezl 250litrů a taky nic. Taky jsem vezl pálenici, byla jen tak přehozená dekou a zrovna mě zastavili, ale o obsah se nezajímali, stejně jako jim nevidělo okatě naházené dřevo, brikety apod...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 11.04.12 12:39

Tak je třeba prokázat, že není kradená, nakonec jako u všeho jiného, bude-li podezření.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.12 22:20

Jezdím pro naftu k "dodavateli" 20km od mého bydliště,kolikrát vezu třeba i 300 litrů nafty.Jednou mě zastavili policajti a prý odkud to mám a proč takové množství a kdesi cosi.Tak jsem odpověděl,že jedu z druhého konce republiky a běžně s sebou vozím kanystry pro případ,že by někde byla levnější nafta.Vezl jsem zrovna asi 120 litrů a prý,kde mám od toho doklad."No nemám,jsem fyzická osoba a nepotřebuju ho,naftu jsem koupil normálně u pumpy někde u slovenských hranic,nevím kde to bylo přesně".Na můj dotaz,zda to chtějí nějak řešit,jen mávli rukou (tak jak jsem předpokládal) a jel jsem dál.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.12 22:47
avatar

nejsem chemik,ale od známého co chemikem je(má v oboru dvě VŠ) jsem tak pro mé pochopení diskutoval o složení a podobnosti srovnatelných uhlovodíků s naftou-no a není se čeho obávat-spousty olejů apod.je složením velice pdobných,takže kdo se nebojí a dokáže si sehnat všelijakou hydraliku,mazuty,transformátor.olej apod a míchat to 50:50 s naftou-není problém-nedávno jsem tu zminoval jiného známého s tou novou Kii Sportage(CRDíčko) a něco málo přes rok jede právě mix trafoolej+nafta a i hydráliku+nafta-i v těch mrazech zcela bez problému(raději ale preventivně mění častěji paliv.filtr)-i tak 2-3 nádrže mixu a častější výměna filtru je zaplacená,jinak šetří-kiláček cca.necelou kačku...Nedávno jsme se zrovna detailněji bavili,vcelku mne to překvapuje,že se jednak nebojí a i že motor a ostatní komponenty drží(to byl ostatně i důvod diskuze se známým,chemikem)...-taky asi patřím k mediálně zmasírované většině(jakože jen zn.paliva a nic jiného-choulostivé vstřikovače,čerpadla atd.)-a jejda-ono to jde i bez cpaní nenasytné st.kase kačky za přemrštěnou spotřebku -i nové 2.0CRDI s 2000 bary tlaku na liště jezdí bez problému-a to už asi 60 000 km Ono je to pak setsakra znát,když tankuje trafo olej za ani ne 10,-/litr+něco nafta...,a zdroj-spousta podniků-třeba správa komunikací(fasují tuny hydr.olejů),ČEZ-i oni fasují tuny trafo oleje atd.-prostě trošku zapátrat ve svém okolí přes známé a jde to...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 11.04.12 22:50

necha se i rostlinej olej a bez problemu , jsou na to i prestavbove sady (cca 18 000,- pro moderni motory pro zimni provoz) , jinak loni draply celnaci u nas jednu firmu co si z nemecka vozila LTO a jezdily na to vsichni ve firme

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.12 22:58
avatar

Klaus by mohl vyprávět o topných olejích...*cteni*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 12.04.12 00:07

já leju do VT-55A naftu smíchanou s trafákem,ničemu to nevadí,jen to hulí.při spotřebě 260-1150l na 100km tam přece nebudu lejt naftu přímo ze stojanu benzínky-tak prachatej zase nejsem a je to zbytečné.Takže s tebou souhlasím,ale nevím jestli to těm novým motorům neškodí. vojenským to neškodí ale normálním? docela by mě zajímalo jak vypadají vstřiky u toho tvýho motoru?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 12.04.12 00:16

pokud to mixujes 50/50 tak mas asi vsechny bonusy z pumpy na jedno tankovani co*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 12.04.12 14:23

nádrže to má 2x2400litrů.běžně je tak z 80% nafta zbytek je olej.Ale v poměru 50:50 to jede taky,jen to za mnou vypadá jak hořící skládka pneu.Výhodou je že do toho můžeš nalejt jak benzín,naftu,tak etanol atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 12.04.12 14:25

VT-55A vícepalivovvý V12 40-litr. 580koní spotřeba 260-1150 L/100km. max síla hlavního navijáku je 100tun,síla pomocného navijáku je 1 tuna. jeřábové rameno do 2800kg..váha 45 tun.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.12 18:14
avatar

Snad tohle nemáte na nákupy? *hi**smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ivan5
Datum: 13.04.12 16:05

to jsem zkoušel jednou,zajet s tím do patrových garáží v Tescu,sice jsem tam zajel,ale doteď tam mají rejhy ve zdech,jak jsem to nemohl mezi auty vytočit, a drhul tou radlicí beton.od tý doby s tím nakoupit nejezdím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.04.12 16:16
avatar

Na co se s tím točit, myslím, že s tímhle by sis udělal východ tam, kde se ti to hodí*smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 13.04.12 17:49

a co dalnice nezaslapl ti to nekdo *smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ivan5
Datum: 13.04.12 21:32

jak si to myslel? jestli mě někdo zkusil vybrzdit.? Pokud chce může to zkusit ale nedoporučuji to!Ty auta pak nevypadjí moc pojízdně.

nevím jak by to dopadlo,ale asi moc dobře ne. 45 tun VS cca 1500kg...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 13.04.12 21:45

akorat by jsi s tim mohl prestat jezdit po D1 a hradecke , nebo to neni od tebe?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ivan5
Datum: 14.04.12 11:41

na dálnici bych s tím nejel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: blackflamesiczi*
Datum: 14.04.12 13:54

tak ty koleje jsou od nekoho jineho*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.12 15:34
avatar

Nevím co je na tom pravdy,ale stala se nehoda,při nácviku mobilaizace někdy kolem osmdesátýho,že z fiatem 125P neposlechl regulovčíka a vjel pod tank,z druhého radiem jestli ví co se stalo.Odpo prý zněla "omlouvám se,vjel jsem na obrubník"!Poté prý sehnali pár starých aut a na místním cvičáku zkoušeli zda se to dá poznat když se přejede auto,nedá.Dnes jsou trošku jinší a trošku pevnější,ale proti jakémukoliv tanku nemá ani troch šanci.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 14.04.12 23:13

tady máš jedno video,našel jsem ho na youtube,sice to je taky VT-55 ale není můj,je to z ciziny ale s autem to dopadá takto:


Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.04.12 00:53
avatar

mimochodem,trošku inspirace jak se zbavit( "ekologicky") nepotřebného vozidla-požádat třeba tebe-no a ty jim z vozu uděláš plakát do předsíně,v měřítku 1:1...*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.12 18:30
avatar

ivan5-krásnej stroj-musí být radost si s tím jet zablbnout do terénu-sice by to asi chtělo "píchat" pumpařku(a při takový spotřebě ne jednu...),ale za ty zážitky to asi stojí-fakt upřímně tohle obdivuju-myslím i údržbu(a s tím asi i spojenou totál rekonstrukci)...Průchodnost terénem bude asi taky víc jak 90%,že...?! Jinak ohledně "hokusu-pokusu" známého s CRDíčkem v KII Sportage-zatím stále bez sebemenší úhony-vstřiky,čerpadlo atd.-osobně jsem byl přitomen i startu v -22(jak byly ty mrazy) a cvrnk-tradá už si "chrochtal"...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.04.12 19:10
avatar

Jo, do terénu dobrý. Ale nechtěl bych to potom mejt (mě stačí, když mám odbahnit Jeep XJ)*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.04.12 21:19
avatar

Jj-nekompromisní Off road! Pokud je vyklépávačka pásů tak není problém umejt i když MT 55 bez mostovky je na mytí jednodušší!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 13.04.12 16:02

jo souhlasím,je po celkové repasi, a s mytím je to dost problém. vepředu před tankem mám postavenou PMS a na tu si najedu a umeju ho.Ale popravdě ho nemeju po každí jízdě.Ono to také není otázka 5 minut.A do myčky na benzince s tím nelze zajet.

I přesto že to je tank se právě z tohoto důvodu velkému bahnu vyhýbám,ne protože by to neprojel,toho se nebojím ale abych ho nemusel mejt.Jinak já ho používám na vyproštování a na demolice.Naposledy jsem tahal policajty z pole.zajeli na ploe ale zpátky to už neško.Ikdyž jsem si zprvu žíkal že je tam nechám,nakonec jsem je odtáhl. průchodnost terénem je obrovská ale už jsem ho taky utopil v bahně,vtip byl v tom že nebylo za co zaháknout lano,a žádná kotva by mě neudržela,jinak bych se vytáhl sám.. nakonec jsem musel pro další 2 abych se mohl vytáhnout.Celkově mám 3 VT.

2x VT-55 a 1xVT-34.viz video výše.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.04.12 11:51

Tož vozit lidi pro zážitek, aby si to sebe přivydělalo a furt nestálo

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 14.04.12 23:11

lidi vozím běžně,ale ne takovým stylem jako když jedu sám.To bych ty lidi musel pořád někde sbírat.Protože o mě se říká že jakmile v tom sedím tak jsem prase.Jedu co to dá(max 55km/h) díra nedíra.Minule jsem to zapíchl radlicí do země a nemohl vyjet-ikdyž až potom co jsem vyvrátil 2 smrky.Kdyby tam byli lidi,letí jak koule z katapultu.Takže pokud vozím lidi tak jezdím lépe.Ä peníze za projíž´dky nevybírám,většinou to je v rámci nějaké akce. spotřebu to má sice velkou ale zase těch 100km nenajedeš tak rychle.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.04.12 23:36

No ale kdyby byl příhodný terén... jsou tací co si tím vydělávají (OT, tankem...) dokonce prodávají jízdu hovnocucem...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ivan5
Datum: 15.04.12 13:30

jo,vím že to lidi nabízí jako nějaký zážitek,např v Milovicích,ale já to nedělaám,já ten tank používám na demolice a vyprošťování techniky,takže zase tolik času nemám.A pokud už něoho vezu tak zadarmo a v rámci nějaké akce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.15 19:24

Kapaliny tř. 3, možno napěchovat vehikl, při případné nehodě je to krásný táborák a pojišťovna nezaplatí i když nejste viník, ovšem možná nehodu nepřežijete

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.