Felicia nedobíjí

Od: Datum: 08.05.13 18:28 odpovědí: 19 změna: 09.05.13 10:38

Dobrý den,mám problém s dobíjením na škodě felicia 1.3 mpi.Po otočení klíčku se mi nerosvítí na palubce baterka.Když to nastartuji tak po odpojení baterie auto chcípne ale kontrolka nesvítí.Děkuji za pomoc.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: technoman*
Datum: 08.05.13 18:31

může být prasklá kontrolní žárovka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.05.13 18:36
avatar
1. Spálená kontrolka dobíjení
2. Jsou opotřebované nebo ulomené uhlíky na regulátoru.
3. Shořel regulátor
4. Polámaný kablík mezi kontrolkou a sv. D+
5. Polámaný kablík mezi regulátorem a sv. D+.
Odpoj kablík od kontrolky z altíku a ukostři ho. Pokud se po zapnutí zapalování kontrolka rozsvítí, je to regler nebo uhlíky - vyměň ho.
A ještě něco. BATERIE SE ZA BĚHU MOTORU NEODPOJUJE!
Ohodnoceno: 2x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 18:44

K dyž jsem v čera jel,tak mi zhasínali a rozsvěcely světla a na celé palubovce to bylo taky znat.Jako stroboskop.Jaký kablík že to mám dát na tu kostru?Jeden je na tom relé co jsou uhlíky,pak je jeden červenej silnej,a pak už zdývá jen jeden a to je telenej .

Datum: 08.05.13 18:38
avatar

odpoj na altíku drát pro kontrolku opři kontakt o kostru auta a otoč klíčkem do kontrolek pokud se nerozsvítí tak žárovka v háji nebo pojistka nebo bordel v konektorech pojistkový skříně

pokud se rozsvítí tak problém s alternátorem většinou špatný uhlíky či vydřený sběrací kroužky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 08.05.13 18:52

Zdravím, jak radí výše a dále to může dělat špatná kostra motoru nebo za přístrojovkou. A odpojením baterie za běhu akorát odděláte regulátor alternátoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 18:54

Tak jsem tam dal tu kostru a kontrolka svítí.

Datum: 08.05.13 18:55
avatar
Tak si sežeň nový regler.
doplněno 08.05.13 19:03: Ano.
Pokud budou uhlíky sjeté, je to jasné. Pokud nebudou, zřejmě je to samotným regulátorem, protože přerušené budící vinutí na kotvě altíku je velice nepravděpodobná závada.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 18:57

TO je jak jsou na něm ty uhlíky

Datum: 08.05.13 19:07
avatar

jo nejdřív vyndej altík schod regulátor a koukni na dýlku uhlíků a koukni jestli v tom uložení běhaj volně a nezůstávaj viset

pak bych rozebral altík skouknul sběrací kroužky budou určitě vyjetý budou chtít porovnat pokud to ještě pude

a když už bych to měl rozebraný skoukl bych a přimáznul obě ložiska

Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 19:19

jak rozebrat ten altík?To musím nejdřív povolit tu matku co je u tech lopatek nebo mám zacít na druhé straně jak jsou uhlíky?

Datum: 08.05.13 19:36
avatar

povolit řemenici schodit vrtuli povolit šrouby rozpůlit altík

http://stekly.wz.cz/alternator.html

doplněno 08.05.13 19:37:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=167

Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 20:49

Ted jsem tam dal starší relé a jednou to funguje a pak zase né.Má vliv na tu kontrolku i to relé s uhlíkama.Když jsem s tím kabílkem trochu zahýbal tak to svítilo a pak to zase vypnulo.

Datum: 08.05.13 21:36
avatar

to spíš vypadá na ty sjetý sběrací kroužky poskakuje to na nich a proto to jednou de a jednou nejde

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.05.13 21:49
avatar
Šišatý kroužky a odskakování uhlíků se projeví až ve vyšších otáčkách. Taky je to postupně zhoršující se stav.
Pokud to u tazatele přestalo fungovat náhle a blbne to i při volnoběhu, může to být klidně jen polámanými kablíky. Zvlášť když se to mění tak jak tahá za kabely. Nebo má poškozený jeden regler, u jiného uhlíky nebo vodič ke svorce D+.
doplněno 08.05.13 21:54: Píše že zahýbal kablíkama, jenže už nenapsal zda má vypnutý motor, či ne...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 08.05.13 19:04

uhlíky jsem tam dával dnes nové.

 

Datum: 09.05.13 00:13

Moje rada zní nejlépe sehnat alternátor který je funkční za 300.- dát ho tam a frčím

Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 09.05.13 10:21

Taky to tak dopadlo,dal jsem alternátor zrepasovat a bude klid.Jinak všem děkuji za pomoc!

Datum: 09.05.13 10:25
avatar
Záleží na okolnostech. Pokud jsou kroužky v pořádku, je zbytečné kvůli regleru měnit celý alternátor za nějaký co na tom bude možná podobně ;)
doplněno 09.05.13 10:26: Ještě lepší :-D
Ohodnoceno: 0x
 
Od: morfeus*
Datum: 09.05.13 10:38

Dal jsem si zrepasovat ten můj původní.Proměří mi diody a dá nový regulator a ložiska.Dá mi na to i záruku.Bude klid,jezdí s ním i manželka s dětmi.Nerad aby je to nechalo někde na cestě jako mě minule.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.