Olej z náklaďáku do osobáku?

Od: Datum: 16.05.12 21:15 odpovědí: 12 změna: 17.05.12 19:05

Dobrý den, mám Octavii 1,9tdi 81kW.Normálně tam leju Mogul 10W-40. Teď sem se dostal k oleji Scania oil LDF2 10W-40. Je to olej pro náklaďáky Scania s životností 60 tisíc km, podle výrobce roky testovaný atd. Chtěl bych vědět, jestli někdo nemáte nějakou zkušenost s tím použít ho v osobáku...? Určitě je rozdíl minimálně v pracovních otáčkách motoru osobáku a náklaďáku...Ale všechno jsou turba a oleje polosyntetiky. Tak co?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: blackflamesiczi*
Datum: 16.05.12 21:18
 

nemel by bejt problem, starej tdi nema zadne extremni pozadavky, ale 60 000km na nej nenajedete na to ma vliv konstrukce motoru otacka atd

 
Datum: 16.05.12 21:20
 
avatar

Záleží i na ostatních specifikacích,pokud plní třeba normu VW předepsanou pro motor ve Tvém autí,tak proč ne?

 
Datum: 16.05.12 21:21
 
avatar

osobně bych na olej nejezdil zbytečně víc jak 15000km *cteni*

 
Datum: 17.05.12 00:29
 

Souhlasím, ale já měl třeba na autě první garančku (a tedy i první výměnu oleje) předepsanou až na druhém roce nebo myslím asi na 35 tisících kilometrech. Ale je to benzín, chrochták mi nesmí do garáže *frajer*

 
Od: vesi*
Datum: 16.05.12 21:43
 

tak určitě bych na něj nejezdil 60 tkm, tak těch 15...ale nechtěl bych vodkouřit turbo nebo kroužky...

Datum: 17.05.12 00:27
 

Každý motor má zcela jiný pracovní režim, neměl bych odvahu to zkoušet. Úspora pár stokorun nestojí za riziko škody na motoru za desítky tisíc.

 
Datum: 17.05.12 06:56
 
avatar

zrovna motory ve Scaniích(a jiných značkách) mají takový pracovní režim,o kterém si mohou motory TDi nechat jen zdát(neunesly by jej)-takže dám-li něco z více zatěžovaného do méně zatěžovaného,není to problém...Ale limit fakt asi max.těch 15 000 km-motory v osobácích (nejen TDíčka) nejsou stavěny na takovou zátěž a nájezd km,jako u kamionů-i proto jsou oleje do nich úplně někde jinde(i cenově)...Pokud tedy je možno mít takový olej za příznivé kačky(jinak byste se tu asi neptal,že),není co řešit...

 
Od: ladaadal*
Datum: 17.05.12 06:50
 

Je to oboje diesel s turbem, polosyntetika, tak co řešíš? Samozřejmě, že nenajedeš 60t, ale na těch 15 to tam klidně lej, nemá se co stát. Rozdíl otáček zase takový není, teploty obdobný, takže jestli ho máš zadarmo nebo za pár kaček, vůbec bych neváhal.

 
Od: nu*
Datum: 17.05.12 07:22
 

lidé si kupují oktávie a pak nemají na normální výrobcem předepsaný servis a řeší vše náhražkou...plechové za plastové, plasrové za papírové, nejlépe z číny, předepsaný iolej za podobný...jako ten borec co nalil motorový olej do posilovače řízení

Výsledkem je že sem do poradny pak borci co v životě neměli auto s turbem a co neví, jak si lidé doma po stodolách "odborně" servisují auto jak se naftové motory "sypou", jak jsou nafťáky poruchové a náročné na drahou údržbu a další bláboly...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: moto®
Datum: 17.05.12 10:16
 
avatar

Nic ve zlém, i vy jste jeden z hlavních autoru blábolů, viz příspěvek výše o oleji z lokomotivy. Ten původní dotaz byl věcný i většina odpovědí, tedy mimo vás.

 
Datum: 17.05.12 19:05
 
avatar

příteli nu-než začneme něco hodnotit,tak si zjistím alespon elementární info o produktu...Olej LDF (přímo Scania) je kvalitativně asi 3x lepší než celý Mogul apod.pro osobní auta.! A sice už z principu věci a užití-tahače(kamiony),resp.jejich motory jsou x násobně více namáhanější než celá slavná TDíčka,takže i motorový olej musí snést mnohem přísnější kriteria-chyba,destrukce motoru díky shitovému oleji,by stála v případě kaminonu totéž co asi tak 4 celé Oktávky v TDI dohromady...Jinými slovy,pán své Oktávce dopřeje takovýmto olejem podstatně více a lépe než vůbec předepisuje výrobce-chápeme?!? Není o čem diskutovat,takže poznámky o "náhražkách" někde ve stodole apod.jsou v tomto případě úplně mimo mísu...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.05.12 09:26
 
avatar

Žádný problém v tom nevidím, taky jsem měl zadara náklaďácký shell 10w-40 a do focuse jsem ho normálně dával a měnil běžně mezi 10-15tisíci km.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.