Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku?

Od: Datum: 13.01.11 18:16 odpovědí: 7 změna: 14.01.11 00:40

Dobrý den, poradí mi někdo jak se vrtá donerezu,železa či hliníku? Maže se to nebo chladí něčím nebo jak vyvrtat malou dírku třeba 3mm, 1cm hlubokou abych nezlomil vrták?Díky za radu


 

 

Seznam odpovědí:
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.01.11 18:26
Předmět: RE: Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 
avatar

Jednu díru, či desítky děr? malý či velký předmět? Povím jak vrtám já.

1) kvalitní vrták

2) stojanová vrtačka

3) židle na sedění

4) čím menší vrták tím vyšší rychlost (pokud lze regulovat)

5) u tvrdého matroše (nerez) klídek netlačit a chladit

6) předmět upnout do pevného držáku svěrky, šroubení, atd.

ale i mistr se utne a proto taky zlomím vrták.

:)

doplněno 13.01.11 18:53:
Potřebuji vyvrtat 2 dírky o průměru 3mm do malého předmětu z nerezi či železa nebo hliníku, čím chladit?
bod 1, 2, pokud jste mladý vypustit bod 3, bod 5,6,
chladit směsi oleje a vody, (emulze), ale jen dvě dírky tak bych navrhoval jen olej, třeba ...jakýkoliv.
doplněno 13.01.11 19:46:

je jedno, kam kápnete olej, on se dosatne jak do dírky tak na vrták.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: kajaa
Datum: 13.01.11 19:28
Předmět: RE (2x): Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 

A jak se přesně chladí? Olej nakapat na dírku či vrták?

Datum: 13.01.11 18:35
Předmět: RE: Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 
avatar

Není nerez,jako nerez.Niklové nerezi jsou měkké,je třeba spíše předvrtat malým vrtákem a pak dovrtat na míru.

Se železem by neměl být problém.Trochu zručný řemeslník si poradí.

Dost problematický je hliník,ten se docela na vrták lepí,je potřeba vrtat menšími otáčkami a chladit,nebo mazat olejovou emulzí.

Ale základ je to trochu umět ,a používat pořádné nářadí.

Ale poslechni Milana.Věci lehké a volné přines k vrtačce ve stojanu.Ruční vrtačka potřebuje už zkušenou a pevnou ruku.

JABRAKA

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kajaa
Datum: 13.01.11 18:36
Předmět: RE: Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 

Potřebuji vyvrtat 2 dírky o průměru 3mm do malého předmětu z nerezi či železa nebo hliníku, čím chladit?

Datum: 13.01.11 18:55
Předmět: RE (2x): Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 
avatar

Při obrábění hliníku se mi jako mazadlo velmi osvědčil obyčejný líh na pálení. Jinak používám k mazání WD40, či podobné sajrajty.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: axus®
Datum: 13.01.11 19:47
Předmět: RE (3x): Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 
avatar

A lihem mazes sebe nebo vrtani?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.11 00:40
Předmět: RE (4x): Jak vrtat do nerezu, železa či hliníku? 
avatar

Začínám u toho obrábění, ale když vytáčím něco složitého, tak tou dlouhou dobou inhalace...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

RSS poradny Poradte.cz
 
Copyright © 2004-2014 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.
Poradte.sk - poradňa pre vás | Píše.cz - založte si blog | Rychlehry.cz - nejlepší online hry | ProTebe.cz - pohlednice, básničky, sms | Zkráceno.cz - zkacování odkazů