Jak nabrousit vrták?

Od: Datum: 29.05.10 09:14 odpovědí: 20 změna: 01.06.10 20:13

Zdravim, mám stolní brusku a tupí vrták. Můžete mi někdo prosím poradit nějaký postup a jak se správně vrták brousí? Zkoušel jsem to brousit, ale jsem laik a vrták pořád nebere. Vrtám železo. Děkuji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.

 

 

Seznam odpovědí:
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.05.10 09:32
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
 
Od: igracek*
Datum: 29.05.10 10:03
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

tupí vrták nenabrousíš, tupé je příčesek, malá paruka a ta je moc měkká, leda tak přeleštit, to jo

 
Datum: 29.05.10 12:26
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Viděl jsem v nabídce jednoho supermarketu ruční přípravek na broušení relativně malých vrtáků.Dále v odkazu je mechanický s elektrickým pohonem,to je nejjednodušší postup.

JABRAKA

http://www.hobynaradi.cz/inde…=product_info&products_id=932

 
Datum: 29.05.10 12:34
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

ta bruska na obrázku není žádný zázrak, také se na ní dá vrták zk... (azit), když to neumíš...

vrtáky, podle materiálu který se má vrtat, se brousí na různé ůhly a podbroušení, je dobré na to mít přípravek, kde se dají úhly přímo nastavit. Jinak občas si přibrousím vrták třeba i na kotouči rozbrušovačky, tak od oka, už za ta léta to jakž takž umím, ale většinou čas od času vezmu plno tupých vrtáků k zámečníkovi, je to za pár šupů nebo piv a jsou jak nové...On to UMÍ... doporučuji nastudovat si problematiku broušení na některých odkazech o broušení, které najdeš tady:

http://www.google.sk/search?sourceid=navclient&hl=cs&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_skSK340SK341&q=vrt%c3%a1ky+%c3%bahel+brou%c5%a1en%c3%ad

doplněno 29.05.10 12:37:

ta mašinka na odkazu Jabraky vypadá už lepší a kvalitnější, ale nepoznám ji.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.05.10 13:40
Předmět: RE (2x): Jak nabrousit vrták? 
 

Tak jo, díky. Jde o to, že musím vyvrtat cca. 400 děr do jeklu, které mám jako rygle pro plotovky. S vrtákem udělám tak 20 děr a už je pomalu tupí. Chci si ho jen trochu přelíznout, aby zase bral. Jinak ho beru k zámečníkovi po 3 kusech, ale o výkendu mě to nestačí.

Od: ar®
Datum: 29.05.10 14:16
Předmět: RE (3x): Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Bole na broušení vrtáků je dobrá takováto měrka (tato je dělaná dá se i koupit) Pro běžné používání se vrák brousí zhruba pod úhlem 120 stupňů a nutné dodržet obě ramena vrtáku stejně dlouhé od sebe. To si na takto jednoduché měrce lehce uhlídáš.

doplněno 29.05.10 14:31:

Nevím do jak silného materiálu a jaký průměr vrtáku používáte , ale 20 vyvrtaných děr na jedno nabroušení je opravdu hodně málo. Zkuste vrtat na menší obrátky a třeba i chladit pokud ten vrták je větší pr. nebo tvrdý mat. na jedno nabroušení musíte udělat těch děr 10x víc. Ať se dílo daří *jasne*

Ohodnoceno: 4x
 
Od: ar®
Datum: 29.05.10 14:25
Předmět: RE (3x): Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Pak si ještě musíš pohlídat podbroušení vrtáku aby nedrhla "prdel" a nebo naopak nebyl moc "hladový"

Všchny tyhle "automatické" brusiče vrtáků jsou k prdu na tom akorát tak brousit tušku.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 29.05.10 15:06
Předmět: RE (4x): Jak nabrousit vrták? 
 

Zkusim to :)). Těch 120 stupnu udělám, ale to podbroušení je oříšek. Těch děr jsem napsal málo. Mám 400 plotovek, to je 800 děr. Je to do jeklu tl. 2mm. A víc jak 20 děr s tim vrtákem fakt neudělám. Každopádně díky, já jdu trénovat k brusce.

Datum: 29.05.10 15:24
Předmět: RE (5x): Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Přijedu vám je nabrousit.

doplněno 29.05.10 15:35:

Tupej vrták. nebo topé vrták.

 
Od: ee
Datum: 29.05.10 15:32
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

Naučí se pravopis.Tupý vrták.

 
Od: patronka*
Datum: 29.05.10 15:53
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

Doporučuji koupit vrták,který se prodává jako TITANOVÝ.Nevím jestli je vážně z titanu (to asi těžko),ale vrtá se s ním jako do dortu.Je sice o něco dražší,ale cena snesitelná.Na plotové stojky kulatého profilu se prodávají objímky,je to vlastně měkká pásovina,na koncích opatřená otvory.Kolem trubky se otočí a stáhne šroubem a matkou,možná by se přizpůsobila i jinému profilu.Stojí asi 8,-Kč. Železný vrták se snadno ztupí a je pak tupý

doplněno 01.06.10 15:35:

Ještě lepší je vrták kobaltový (?).firma Joran - vyrábí i vrtáky,jimiž se dá provrtat pilník

 
Od: 8976*
Datum: 29.05.10 19:32
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

ty sloupky máte již zabetonované?pokud ne zvažte zda by nebylo lepší pujčit si stojan na vrtačku a vrtat stojky na ležato na stole, kolikátkou to vrtáte jestli 10 na přímo a vrtačkou s rychlými otáčkami tak to nebude to pravé - předvrtal bych tenčím a dodělal na míru...

 
Datum: 29.05.10 20:59
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Doručil bych koupit vrtáky trošku kvalitnější,než ten co máte.Zkuste v profi prodejně.Ne v tom O:::B marketu.A co se týká broušení?To bych nechal odborníkům.Naučit se to dá.Já se to učil asi tak 2,roky.Do teď se mi to někdy nepovede a to jsem nástrojař.

 
Od: mkat®
Datum: 30.05.10 18:18
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Najdolezitejsi je uhol podbrusenia ,tak ako vysvetluje "Ar".Pokial ten uhol dodrzis vrtak mus vrtat ako besny,samozrejme ak nie je vyrobeny z blata.Prajem vela vyvrtanych dier jednym vrtakom.

 
Datum: 30.05.10 19:07
Předmět: RE (2x): Jak nabrousit vrták? 
 

Tak jo. Koupil jsem lepší vrták, stál mě 100 korun a je to doopravdy něco jiného. Po každé díře vrták namočim do vody aby zchladl a docela to jde. Už jsem udělal asi 300 děr a ještě tak 500 mi zbívá. Nějak se už s tim poperu. Díky všem za rady

Od: miro®
Datum: 30.05.10 19:25
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

Při broušení vrtáku je nejdůležitější , aby úběžná plocha ostří vrtáku ( plocha kterou pokračuje proti směru otáčení ostří vrtáku při vrtání ) , byla podbroušena tak aby při vrtání tato plocha při záběru vrtáku nepřevyšovala ostří a tudíž nebránila záběru ostří a ubírání třísky při vrtání. Zadní plocha ostří , musí být vždy o něco více zbroušena než hrana vlastního ostří. miro

 

 

Od: miro®
Datum: 30.05.10 19:27
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 

Doplňuji návod.

 
Datum: 01.06.10 19:58
Předmět: RE (2x): Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Je to průser,ale když to nejde,tak to nejde.Já po 20,letech praxe nabrousím vrták i po slepu.Troufnu si tvrdit,že dokážu nabrousit vrták o průměru 0,6 mm tak,aby byl schopný něco vyvrtat.Dokonce nabrousím nástroj do CNC s přesností 0,02mm na obyčejné brusce.Je to umění a přiznám se že někdy to nejde ani mě.Když to někdo bude chtít,tak ho to naučím.A věřte,že je to někdy hodně zdlouhavé učení.

 
Od: alf®
Datum: 01.06.10 20:07
Předmět: RE: Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

brousí nebo tupí? Z titulku nejasno.

Všechny Sys. prosím ať to opraví nebo zamknou aby se již to vlákno nedostávalo do popředí, kroutí mi to očyma.

 
Datum: 01.06.10 20:13
Předmět: RE (2x): Jak nabrousit vrták? 
 
avatar

Alfe.Každý nezná pravopis jako ty.Tazatel chce určitě nabrousit tupý vrták.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

RSS poradny Poradte.cz
 
Copyright © 2004-2014 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.
Poradte.sk - poradňa pre vás | Píše.cz - založte si blog | Rychlehry.cz - nejlepší online hry | ProTebe.cz - pohlednice, básničky, sms | Zkráceno.cz - zkacování odkazů