Poradna

Odporova pila

Od: Datum: 06.09.11 17:28 odpovědí: 13 změna: 06.09.11 22:41

dobry den. zatepleni fasady a konstrukce odporove pily. po prostudovani vseho mozneho jsem se rozhodl ze si neco takoveho postavim...technicky nic narocneho ale co se tyce elektricke casti jsem laik. mam doma stary zdroj pro externi HDD, ktery ma parametry 12V/3A max 36W, ktery by jsem chtel pouzit. Moje otazka zni jaky odporovy drat k tomuto zdroji koupit (prumer, odpor), aby byl tak akorat (nezahrival se moc nebo moc malo). planujeme polystyren EPS 20cm a nekde extrudovany polystyren 20cm (predpokladam ze kazdy bude vyzadovat jinou teplotu).

mozna jeste jeden dotaz, jaky prumer by mely mit kabely od zdroje k odporovemu dratu, tak aby "netopily"?

Seznam odpovědí:
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.09.11 18:23
Předmět: RE: Odporova pila 

kdysi, když jsme řezali z polystyrenu spíše písmena a ozdoby a o zateplování jsme ani nesnili, používali jsme na řezání strunu z kytary, nepamatuji jakou, či e nebo a či d, vím jen, že byla tenká, neopletená... jako zdroj trafo 220/24 V, neusměrněné, regulace jen dvoustupňová, na primáru... přívod napětí buď na vinutí 220 nebo na 380... stačilo... dráty na přívod k odp. drátu stačí i 2,5 mm průřez, hřát se nebudou...takový proud tam zase nepoteče...

když jsme později zateplovali, potřebný rozměr se řezal ruční pilou na místě, většinou nebyl jeden dole, co by řezal a připravoval... a stále lézt dole a tam řezat, to nešlo... a na lešení nebo lávce zase tolik místa pro el. řezačku zrovna nebylo...

Ohodnoceno: 0x

Datum: 06.09.11 18:54

Řezání EPS odporovou řezačkou si myslím je příliš pomalé.Lepší je řezat na místě rovnou jemnozubou pilou.Jinak elektricky musí být zdroj - trafo - dost výkonný,aby se polystyrenem moc nestačil ochladit.Mezi polystyreny nebude rozdíl v teplotě tavení

JABRAKA

Od: radarbrdy
Datum: 06.09.11 19:02