Kontrola těsnosti spalovacího prostoru

Od: Datum: 27.02.09 14:43 odpovědí: 3 změna: 28.02.09 23:19

Prosím vás můžete mě nekdo vysvětlit Kontrolu těsnosti spalovacího prostoru, postup při té kontrole děkuji, odpovědi prosím na email : lucky.444@seznam.cz


avatar
Upozornění
Tato otázka je 6 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.

 

 

Seznam odpovědí:
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axus®
Datum: 27.02.09 15:13
Předmět: RE: Kontrola těsnosti spalovacího prostoru 
 
avatar

Nejprve k moznym netesnostem.

- spatne tesnici a stiraci krouzky

- vydreny valec

- nedosedajici ventily (opotrebovana sedla, spatne serizeny zdvih ventilu)

- praskle tesneni mezi hlavou motoru a motorem

- praskla hlava motoru

- praskly motor (pripadne vlozka)

- dale muzou byt spatna (ztvrdla, praskla) ventilova tesneni - to se ale netyka primo netesnosti ve spalovacim prostoru

Kontrola

Nejjednodussi je urcite vizualni kontrola. Lze zjistit unik chladici kapaliny, pritomnost vody v oleji, cerny, bily nebo modry kour z vyfuku (po zahrati motoru), spatny chod motoru, nehrejici topeni, tlak v chladicim okruhu, kour z pod vicka doplnovani oleje...

To jsou vsechno priznaky netesnosti spalovaciho prostoru. Podle jednotlivych priznaku lze se zkusenostma a s jistou davkou pravdepodobnosti urcit, co presne je netesne.

Cerny (sedivy) kour svedci o vydrenem valci nebo spatnych krouzcich. Stejne tak kour z podvicka doplnovani oleje. Zde to navic muze byt netesnost ventilovych gufer. Dale muze byt i praskle hlavove tesneni. (Zde se vyplati pouzit nejaky vyplachovac, ktery muze zatvrdle krouzky uvolnit a je po problemu bez zbytecne montaze. Ale tez nemusi. Hlavne, pokud je chyba jinde.)

Bili kour a spatny chod motoru (napriklad na 3 valce) je s nejvetsi pravdepodobnosti praskle tesneni pod hlavou nebo praskla hlava. Stejne tak voda v oleji, olej ve vode, tlak v chladicim okruhu, skokova ztrata a opetovne skokove pretekani chladici kapaliny.

Ztrata vykonu muze znamenat vydreny valec nebo nedosedajici ventily.

A tak dale a tak podobne.

Diagnostika

Nejjednodussi je zmereni tlaku ve vacich. Tim se daji odhalit spatne krouzky, vydreny valec nebo nedosedajici ventily. I tak se pak (krome stelovani ventilu) ale hlava musi pri oprave dat dolu, takze:

Zakladem je sundani hlavy motoru, pripadne vyndani pistu a pocatecni vizualni kontrola. Je tesneni hlavy motoru praskle?

Jak jsou na tom pistni krouzky (praskle, zapecene - nerozpinaji se volne, nezvykle ohlazene - osoupane) Jak je na tom pist (vydrena viditelna plocha na boku), jak je na tom vnitrek valce (pripadne vlozky) - j videt vydreni, pri prejezdu prstem je citit ostra hrana v nejzassim hornim miste, kde se zastavuje vrsek pistu?

Dalsi kontrolou (lze i po domacku s nejistym vysledkem, ale doporucuji odborne tam, kde se tim zabyvaji) je tlakova zkouska tesnosti hlavy. Jak dosedani ventilu, tak i nitkovych prasklin (prasklinu hlavy motoru nemate sanci ocima videt). Jedine, co se da videt, je vypaleny kus hlavy, pri dlouhodobem provozovani motoru s prasklym tesnenim. To se proste kus materialu hlavy primo odpece.

No. Pokud neni chyba ani zde, je cas se kouknout na praskliny v motoru - to je ale velice nepravdepodobne (radove nizsi pravdepodobnost). Ne ale nemozne.

No. A to je asi tak vsechno...

doplněno 27.02.09 15:20:

Jeste bych doplnil, ze muze byt praskly i pist. Na to ale zadnou specialni diagnostiku nepotrebujete. To proste poznate :)

 
Od: miro®
Datum: 27.02.09 15:32
Předmět: RE: Kontrola těsnosti spalovacího prostoru 
 

Netěsnost spalovacího prostoru motoru se projevuje několůika průvodními příznaky. Nižší kompresní tlaky ve válcích motoru , snížený výkon motoru ,motor se obtížně startuje je-li zahřát , motor obtížně udržuje volnoběžné otáčky , má větší spotřebu , nedokonale spaluje(kouří z výfuku , svíčky zaolejované ) , při otevřeném nalévacím otvoru oleje( při chodu motoru ) je patrné kouření , vetší spotřeba oleje , voda v oleji(hladina oleje se zvyšuje) , patrné podfukování pod hlavou válců.

Při vyhodnocení všech těchto pozorování , lze s jistotou, posoudit stav těsnosti spalovacího prostoru motoru. A poté odstraňit příčinu-ny.

 
Datum: 28.02.09 23:19
Předmět: RE: Kontrola těsnosti spalovacího prostoru 
 
avatar

Většinou se kontrola těsnosti spalovacího prostoru dělá tak,že speciální manometr se svým přívodem našroubuje místo svíčky.Pak se naprázdno zatočí motorem,třeba startérem,ale při odpojených svíčkách,a tlak se vyhodnocuje.Buď absolutní hodnota,nebo porovnání jednotlivých válců.Diagnostiku by měl provádět zkušený automechanik,ten ví,co a jak.

JABRAKA

 

 

Poslední otázky Poradny auto-moto
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

RSS poradny Poradte.cz
 
Copyright © 2004-2014 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.
Poradte.sk - poradňa pre vás | Píše.cz - založte si blog | Rychlehry.cz - nejlepší online hry | ProTebe.cz - pohlednice, básničky, sms | Zkráceno.cz - zkacování odkazů